Terveellinen ruoka epäterveellisellä "kuorrutuksella"
Eli jos syön vaikka marjoja kermavaahdolla. Onko parempi jättää kokonaan marjat syömättä jos ne maistuu vaan kermavaahdon kanssa?
Ja toisena esimerkkinä vaikka salaatti. Onko parempi jättää salaatti syömättä jos siihen päälle laittaa paljon kastiketta? Eli siis kumoaako ruoan epäterveellinen lisä koko ruoan terveellisyyden? Hoksaako kukaan mun pointtia :D
Saatte ratkasta mun ja kaverin riidan!
Kommentit (19)
Aattelen tän nyt mun lapsen kannalta. Syö innossaan marjoja jos niihin laittaa nokareen vaniljavaahtoa/jogurttia. Muuten ei syö. Rakastaa syödä porkkana-, paprika- ja kurkkutikkuja jos saa dipata niitä valkosipulidippiin. Salaattia kans tykkää syödä jos siinä on tsatsikia päällä. Kyllä me ainakin sallitaan nuo "epäterveellisyydet"
Eihän ne vitamiinit marjoista katoa, vaikka kermavaahdon kanssa syökin. Mun mielestä ei kumoa, heikentää vaan vähän...
Onhan siinä vähän semmonen plusmiinusnolla-tilanne. Mutta kyllähän ne vitamiinit tms elimistöön imeytyy vaikka mukana tuliski sokeria, suolaa tms.
No en usko että esim. salaattikastike tuhoaa ruoan terveellisyyttä. Mutta, vaikka söisit kilokaupalla salaattia niin jos syöt kaikkea roskaa siihen päälle niin et ole sen terveellisempi.
Jos et kärsi ylipainosta, ei tuossa mielestäni ole mitään pahaa!
Jos kermavaahtoon ei tunge sokeria niin se ei ole epäterveellistä. Salaatinkastikkeellekin on terveellisiä vaihtoehtoja, esim. jogurtista tehty kastike.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:48"]
Eli jos syön vaikka marjoja kermavaahdolla. Onko parempi jättää kokonaan marjat syömättä jos ne maistuu vaan kermavaahdon kanssa? Ja toisena esimerkkinä vaikka salaatti. Onko parempi jättää salaatti syömättä jos siihen päälle laittaa paljon kastiketta? Eli siis kumoaako ruoan epäterveellinen lisä koko ruoan terveellisyyden? Hoksaako kukaan mun pointtia :D Saatte ratkasta mun ja kaverin riidan!
[/quote]
No ensinnäkin, kermavaahto ei ole epäterveellistä ilman sokeria. Toiseksi salaattiin kannattaa laittaa öljypohjaista kastiketta.
Joskus luin jonkun ravitsemusterapeutin sanovan, että vihannekset on niin terveellisiä, että vaikka millaisella rasvalla kuorruttaisi, niin niitä kannattaa ennemmin syödä kuin olla syömättä.
Kermavaahtohan vaan tekee marjat terveellisemmiksi.
Kermavaahdossa tai salaatinkastikkeessa ei ole mitään epäterveellistä. Koko kysymys on omituinen.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 01:53"]Kermavaahdossa tai salaatinkastikkeessa ei ole mitään epäterveellistä. Koko kysymys on omituinen.
[/quote]
No, salaattikastikkeet on yleensä öljypohjasia joten jos kaadat sitä desin salaattis päälle ni tulee aika reippaasti rasvaa
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 02:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 01:53"]Kermavaahdossa tai salaatinkastikkeessa ei ole mitään epäterveellistä. Koko kysymys on omituinen. [/quote] No, salaattikastikkeet on yleensä öljypohjasia joten jos kaadat sitä desin salaattis päälle ni tulee aika reippaasti rasvaa
[/quote]
Mitäs epäterveellistä rasvassa automaattisesti on? Toki valmiissa salaattikastikkeessa voi olla ties mitä sokerista siirappeihin, mutta vaikka oliiviöljyhän on hyvä kastike, vaikka laittaisi paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 01:53"]Kermavaahdossa tai salaatinkastikkeessa ei ole mitään epäterveellistä. Koko kysymys on omituinen. [/quote] No, salaattikastikkeet on yleensä öljypohjasia joten jos kaadat sitä desin salaattis päälle ni tulee aika reippaasti rasvaa
[/quote]
Rasva on tarpeellista. Suositusten mukaan kasviöljyt ovat terveellisiä. Kuka muuten kaataa desin kastiketta salaatin päälle?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:04"]No en usko että esim. salaattikastike tuhoaa ruoan terveellisyyttä. Mutta, vaikka söisit kilokaupalla salaattia niin jos syöt kaikkea roskaa siihen päälle niin et ole sen terveellisempi.
[/quote]
Tässä se just tuli: "et ole sen terveellisempi". Onhan se just sen syödyn salaatin/marjan verran terveellisempi. Jotkut syö vaan pelkkää moskaa ja melkein pelkää kaikkea terveellistä. On se nyt hyvä syödä edes se vähä sitä kasvista sinne moskan joukkoon kun ajatella, ettei mun nyt kannata edes yrittää, kun syön muutenkin niin huonosti.
Itsellä ainakin terveellisen ruoan määräkin kasvanut vuosien saatossa ja moska vähentynyt. Askel askeleelta. Kun maistelee hyviä raaka-aineita, alkaa niitä usein kaivata aina vaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 02:34"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:04"]No en usko että esim. salaattikastike tuhoaa ruoan terveellisyyttä. Mutta, vaikka söisit kilokaupalla salaattia niin jos syöt kaikkea roskaa siihen päälle niin et ole sen terveellisempi.
[/quote]
Tässä se just tuli: "et ole sen terveellisempi". Onhan se just sen syödyn salaatin/marjan verran terveellisempi. Jotkut syö vaan pelkkää moskaa ja melkein pelkää kaikkea terveellistä. On se nyt hyvä syödä edes se vähä sitä kasvista sinne moskan joukkoon kun ajatella, ettei mun nyt kannata edes yrittää, kun syön muutenkin niin huonosti.
Itsellä ainakin terveellisen ruoan määräkin kasvanut vuosien saatossa ja moska vähentynyt. Askel askeleelta. Kun maistelee hyviä raaka-aineita, alkaa niitä usein kaivata aina vaan enemmän.
[/quote]
Sorry vielä kirjotusvirheistä ja huonosta kielestä. Pitäis olla jo nukkumassa, eikä riehumassa puhelimen kanssa. Hyvät yöt kaikille :D
No nyt kirjoittaa 18v pojan iskä:'
Poika syö pizzaa ja makaronia,,, jos näkisin sen syövän marjoja niin en kyllä varmaan sitä kermavaahtoa huomais...
Eli kai tämä muillekin,,, syökää monipuolisesti...
Sitä ku karppaa, niin saa kaikkea noita syödä, eikä edes tarvi miettiä, onko terveellistä. Tottakai kastike kuuluu salaattiin jne. jne. Kyse onkin vain patongin ja vohveleiden määrästä noiden em. kans
[/quote]
Mutta rasva on terveellistä.
Yyyylös!