Miten kestit olla raskausaikasi selvinpäin?
Minulle raskausaika teki todella tiukkaa olla ilman alkoholia. Olen aina rakastanut bileitä ja viihteellä käyntiä ystävieni kanssa. Korkki kuitenkin pysyi koko 9 kk kiinni, vaikka välillä ikävältä tuntuikin. Miten teillä muilla mammoilla on sujunut? Onko tehnyt mieli alkoholia raskausaikana vai onko asia sujunut kohdallanne kivuttomasti?
Kommentit (13)
Ihan helposti. Eikä tarvinnut lähteä heti synnäriltä bilettämään, vaan alkoholittomuus jatkui jonkin aikaa raskauden jälkeenkin.
Oletteko jatkaneet raittiuslinjaanne synnytyksen jälkeen vai palanneet (ainakin osittain) takaisin vanhoihin biletystapoihinne?
ap
Itsestään jäi alko pois. Kroppa saneli että ei käy. Enkä edes aluksi tiennyt olevani raskaana.
Jonkin verran teki mieli varsinkin kesällä, mutta kyllä tupakoinnin perään haikailin enemmän.
Ei tehnyt tiukkaa. Käytän alkoholia normaalisti silloin tällöin, mutta ei tuntunut miltään menetykseltä olla raskausaikaa ilman alkoholia. Vaikka muuten välillä tekee ihan mieli viiniä tai tai jotain tiettyä viinaa, niin raskaana ollessa ei ajatus houkuttanut jostain syystä. Oisko joku luonnon ohjailema juttu.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:43"]Oletteko jatkaneet raittiuslinjaanne synnytyksen jälkeen vai palanneet (ainakin osittain) takaisin vanhoihin biletystapoihinne?
ap
[/quote]
Ennen lapsia olin kova juomari, kun tulin raskaaksi se elämä jäi kokonaan jo siinä vaiheessa kun alettiin hommiin ja siitä on nyt kahdeksan vuotta...en ole kaivannut, muut asiat täyttää mun elämän, pitää olls kunnossa että voin pitää huolta lapsistani ja nähdä ne lapsenlapsetkin ; )
Hyvin helposti kestin raskausajan ulman alkoholia.. Se on niin omanlaisensa tunne olla raskaana. Ja toki ajattelin, että teen tulevalle lapselle palveluksen, että annan kehoni käyttöön ilman vaarallisia aineita...ainakaan tarkoituksellisesti...haluaisn suojella lasta.
aloitin sitten kyllä kaljan juonnin aika pian.
en tajunnut, että olen vaan nii väsynyt...olisi ollut parempi levätä ja jättää viina.
kummallista, että en silloin osannut. Jos jotain toisin tekisin, niin yrittäisin siitä samasta, kun on ollut raskausajan ilma alkoholia...niin jatkaa ja olla ilman viinaa ja keskittyä äitinä olemiseen...sitä ei ehkä oikein käsittänyt tai uskaltanut tai vaan oli se vanhatapa, mihin palasi.
lapsen hoito on tärkeää ja ja itsen hoitaminen vauva-aikana olisi tärkeää ymmärtää ja toteuttaa. Silloin on ihan väsynyt jo ilman alkoholiakin. Alkoholi kuluttaa ja tekee lisää väsymystä ja tekee agressioita ja turhautumista.
vasta myöhemmin lopetin alkoholin kokonaan käytön ..ja jaksan paremmin.
Raskausaikana ei tehnyt edes mieli alkoholia eikä nyt imetysaikana. Tupakkaa tekee mieli tietyissä tilanteissa,mutta senkin poltto jäi plussaamiseen.
Koko raskauden ajan haikailin drinksujen perään, onneksi niitä on helppo tehdä alkoholittomina. Humalaa en sinänsä kaipaa, sillä baareissa osaan pitää hauskaa ilmankin, krapulasta puhumattakaan. Ja kuka on sanonut ettei raakana voisi mennä bilettämään? Itse olin ainakin maha pystyssä tanssimassa!
Ei ollut ollenkaan vaikeaa. Testasin ihan raskauden alkuvaiheessa varmuuden vuoksi, kun oltiin lähdössä reissuun Ranskaan ja kuukautiset oli pari päivää myöhässä. Plussaahan se näytti ja viinit jäi sillä reissulla sitten juomatta. Minulle ei alkoholi ole ollut koskaan sellainen juttu, jota tekee mieli, joten ei ollut vaikeaa olla juomatta.
Jos juomatta oleminen on vaikeaa, niin ehkä kannattaisi miettiä onko se oma alkoholinkäyttö ihan terveellä pohjalla?
Helposti sujui, sen jälkeen käyttö on vähentynyt muutenkin.