Rakkautta/ seksiä säännöstelevät ihmiset
Minua mietityttää tämä ihmistyyppi, koska olen törmännyt suhteissani jo kahteen tällaiseen enkä ymmärrä koko mekanismia mitenkään. Onko muilla kokemuksia ja onko tuo merkki jostain luonnehäiriöstä aina vai jostain askeettisesta luonteesta vai mistä?
Siis että mies saattaa säännöstellä seksiä tyyliin "ei makeaa mahantäydeltä", vaikka vieressä olisi halukas nainen. Tai sitten pihdataan huomionosoituksia tai sanoja ihan vaan periaatteen vuoksi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Minulla oli nuoruudessa luonnehäiriöinen/narsisti poikaystävä. Minulla on aika korkea libido ja tykkään muutenkin koskettaa. Yleensähän narsistit haluavat jotenkin kontrolloida toista myös seksin saralla ja olen tullut siihen tulokseen, että hänelle se toimivin tapa oli vetää meidän seksi minimiin ja pitää minua puutteessa, koska hän ei olisi pystynyt ahdistelemaan minua haluamalla seksiä liian usein, koska mulle se olisi sopinut kyllä. Ja lisäksi hän tajusi, että nautin seksistä, joten sen nautinnon kieltäminen oli tietysti narsistille sopiva rankaisu kaikesta mahdollisesta, miten tietämättäni häntä olemassaolollani loukkasin.
Bonuksena hän ryhtyi silmittömän mustasukkaiseksi, koska luultavasti kuvitteli, että hoidatan tarpeeni jonkun toisen kanssa.
Ensin niiden pitää kartoittaa, mikä on toiselle tärkeää. Sen jälkeen alkaa säännöstellä sitä asiaa suhteessa.
Olen kokenut tällaisen suhteen. Asia meni juuri noin. Mikä oli minulle tärkeää, sitä toinen alkoi rajoittaa omilla mielivaltaisilla säännöillä. Eikä näistä säännöistä hän joustanut milliäkään, vaikka niistä keskustelimme. Totesin, etten voi tyytyä niin vähään, käytännössä olemattomaan ja revin itseni irti tästä ihmisestä.
Mistä tuollaisen huomaa ajoissa? Mitkä ovat red flagit?
Tuli mieleen, kun minullakin on ollut tuollainen ja minulla oli asiat jonkinasteisesti paremmin kuin eksällä että tuliko se kateelliseksi ja ajatteli sitten, että jos se vielä vastaa mun tarpeisiin niin mullahan on asiat ihan älyttömän hyvin (kuvitteelisesti hänen päässään). Niin pistetään sitten rakkaus-ja seksihanat minimiin. Tajuamatta, että siinä samalla se jää sitten itsekin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Olisko tossa kontrolloinnin halua joka usein liittyy narsistiseen persoonallisuushäiriöön.
Eksällä oli joku samantyylinen tapa toimia. Tosin uskon että tiedostamaton ja huononeva suhde tietysti kärjisti asiaa entisestään. Hänellä on elämässään ollut aika tarve olla ainoastaan itsensä varassa ja tuntui, ettei päässyt siitä eroon.
On ihanaa olla ihmisen kanssa, joka ei ahdistu rakkauden näyttämisestä, hellyydestä tai kosketuksesta. Eihän nyt aina ketään huvita ja joskus huvittaa olla hetki vain yksin, mutta nykyisessä suhteessa se ei koskaan tunnu manipulaatiolta tai pakonomaiselta ahdistukselta "jos tykkääkin liikaa ".