Rakkautta/ seksiä säännöstelevät ihmiset
Minua mietityttää tämä ihmistyyppi, koska olen törmännyt suhteissani jo kahteen tällaiseen enkä ymmärrä koko mekanismia mitenkään. Onko muilla kokemuksia ja onko tuo merkki jostain luonnehäiriöstä aina vai jostain askeettisesta luonteesta vai mistä?
Siis että mies saattaa säännöstellä seksiä tyyliin "ei makeaa mahantäydeltä", vaikka vieressä olisi halukas nainen. Tai sitten pihdataan huomionosoituksia tai sanoja ihan vaan periaatteen vuoksi.
Kommentit (44)
Mulla on tavannut halut hävitä lopulta kokonaan, jos nainen on säännöstellyt seksiä. Siis halut ovat hävinneet kyseistä naista kohtaan.
Toinen mikä ihmetyttää, on se, että jotkut pystyvät ilmeisesti päättämään milloin haluttaa. Itsellä halut tulevat ja menevät ja yleensä käy niin, että nainen ei juuri kovimpien halujen hetkellä ryhdy toimiin vaikka häntäkin haluttaisi, vaan sanoo että sitten illalla tms. No eipä minua enää silloin välttämättä halutakaan. Toki viriilinä saan silti seisomaan, mutta joskus se olo on vain, että no enpä viitsi nähdä vaivaa, kun ei oikein himota. Ei se toimi niin, että pannaan vain kun se toiselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten tapailin naista ja meidän halukkuutemme vain olivat kovin eri tasolla. Hän halusi seksiä enemmän, minun tekee mieli harvemmin. Tässäkin asiassa ihmiset vain ovat erilaisia. Mikäli joku säännöstelee seksiä vaikka hänen tekisi mieli, niin se olisi minusta hyvin omituista.
Ap:n kuvailema mies on luonnehäiriöinen joka NAUTTII vallankäytöstä. Se on täysin eri asia kuin olla seksuaalisesti vähemmän halukas kuin kirjoittaja.
Aloittajalle antaisin vinkiksi keskustella asioista ennen sänkyyn menoa, pysy kaukana tällaisista henkisesti hiukan sadistisesti virittyneistä miehistä, ettet haavoittaisi itseäsi. Nämä miehet näkevät sinusta, että olet sopiva pehmeämpiluonteinen uhri heille. Se mitä kuvaat, ei ole rakkautta.Olen todella pehmeä ja mukautuva. Ilmeisesti se haistetaan minusta kilometrin päähän ja vedän magneettina puoleeni näitä tyyppejä. Ja sitten alan kuvitella olevani itse jotenkin viallinen tai vaativa tai mitä tahansa. No, nykyään enää vähemmässä määrin, mutta silti joku epäilys nousee mieleen siitä, että vika on itsessä.
Ap
Hyvä että ole tiedostanut asian. On paljon hyväluonteisia miehiä, suurin osa tavallisista suomalaismiehistä, joille ei tulisi edes mieleen toimia kuvaamallasi tavalla. Siksi olisi mielestäni viisaampaa tutustua ensin luonteeseen ennen sänkyyn menoa. Pidä huolta itsestäsi❤️
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärtänyt aloitusta. Entä jos olisi toiste päin tai ei kai sillä väliä miten päin mutta ei kai se itsekästä säännöstelyä ole, jos joskus kieltäytyy ja siihen saattaa olla muitakin syitä kun vaan huvikseen ylpeyttään kieltäytyy esim. jos on jostain syystä äärimmäisen väsynyt.
Ei kai sekään ongelma ole, jos satunnaisista kieltäytymisistä huolimatta on kohtuullisesti seksiä. Ongelma on se kenellä on poikkeavia haluja eli jos joku ei halua koskaan tai joku kinuaa aina.
No, joku täällä sai ajatuksesta kiinni, joku ei. Kyseessä on sellainen juttu, että mennään täysin toisen ehdoilla ja sen toisen käytös vaihtelee. En osaa selittää, sen tietää, kun siihen törmää.
Esimerkiksi normaali ihminen lohduttaa vaikka toista, kun tämä on surullinen. Tällainen "säännöstelyihminen" voi esiintyä jonain hetkenä ihan empaattisena ihmisenä, mutta sitten kun toisella on se tilanne, että tarvitsisi tukea ja halausta, sitä ei todellakaan ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten tapailin naista ja meidän halukkuutemme vain olivat kovin eri tasolla. Hän halusi seksiä enemmän, minun tekee mieli harvemmin. Tässäkin asiassa ihmiset vain ovat erilaisia. Mikäli joku säännöstelee seksiä vaikka hänen tekisi mieli, niin se olisi minusta hyvin omituista.
Ap:n kuvailema mies on luonnehäiriöinen joka NAUTTII vallankäytöstä. Se on täysin eri asia kuin olla seksuaalisesti vähemmän halukas kuin kirjoittaja.
Aloittajalle antaisin vinkiksi keskustella asioista ennen sänkyyn menoa, pysy kaukana tällaisista henkisesti hiukan sadistisesti virittyneistä miehistä, ettet haavoittaisi itseäsi. Nämä miehet näkevät sinusta, että olet sopiva pehmeämpiluonteinen uhri heille. Se mitä kuvaat, ei ole rakkautta.Olen todella pehmeä ja mukautuva. Ilmeisesti se haistetaan minusta kilometrin päähän ja vedän magneettina puoleeni näitä tyyppejä. Ja sitten alan kuvitella olevani itse jotenkin viallinen tai vaativa tai mitä tahansa. No, nykyään enää vähemmässä määrin, mutta silti joku epäilys nousee mieleen siitä, että vika on itsessä.
Ap
Hyvä että ole tiedostanut asian. On paljon hyväluonteisia miehiä, suurin osa tavallisista suomalaismiehistä, joille ei tulisi edes mieleen toimia kuvaamallasi tavalla. Siksi olisi mielestäni viisaampaa tutustua ensin luonteeseen ennen sänkyyn menoa. Pidä huolta itsestäsi❤️
Nuo tyypithän luonnollisesti osaavat esittää toisenlaista tarpeellisen pitkän ajan ja käytös muuttuu vasta kun koetaan, että vastapuoli on riittävän sitoutettu.
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Minulla oli nuoruudessa luonnehäiriöinen/narsisti poikaystävä. Minulla on aika korkea libido ja tykkään muutenkin koskettaa. Yleensähän narsistit haluavat jotenkin kontrolloida toista myös seksin saralla ja olen tullut siihen tulokseen, että hänelle se toimivin tapa oli vetää meidän seksi minimiin ja pitää minua puutteessa, koska hän ei olisi pystynyt ahdistelemaan minua haluamalla seksiä liian usein, koska mulle se olisi sopinut kyllä. Ja lisäksi hän tajusi, että nautin seksistä, joten sen nautinnon kieltäminen oli tietysti narsistille sopiva rankaisu kaikesta mahdollisesta, miten tietämättäni häntä olemassaolollani loukkasin.
Bonuksena hän ryhtyi silmittömän mustasukkaiseksi, koska luultavasti kuvitteli, että hoidatan tarpeeni jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tavannut halut hävitä lopulta kokonaan, jos nainen on säännöstellyt seksiä. Siis halut ovat hävinneet kyseistä naista kohtaan.
Toinen mikä ihmetyttää, on se, että jotkut pystyvät ilmeisesti päättämään milloin haluttaa. Itsellä halut tulevat ja menevät ja yleensä käy niin, että nainen ei juuri kovimpien halujen hetkellä ryhdy toimiin vaikka häntäkin haluttaisi, vaan sanoo että sitten illalla tms. No eipä minua enää silloin välttämättä halutakaan. Toki viriilinä saan silti seisomaan, mutta joskus se olo on vain, että no enpä viitsi nähdä vaivaa, kun ei oikein himota. Ei se toimi niin, että pannaan vain kun se toiselle sopii.
Ihmeellistä jos halut loppuneet sen takia, että nainen säännöstellyt seksiä? Eikö teillä ollut sitten ollenkaan sitä vai eikö olisi sitten saanut kieltäytyä koskaan? Jotkut miehethän loukkaantuu pelkästään siitä, että aina ei olla valmiita hommiin. Tuo viimeinen lause joo, on huomaavaista, eikä niin kamalaa antaa myös silloin kun ei itse välttämättä halua (miehellä voi olla kyse ihan kyvystä eikä halusta) mutta ei kai lähes aina tarvitse niin huomaavainen olla.
Mulla oli yks ex joka ei aina oikein katsonut aikaa tai tilannetta kovin järkevästi eli esim. loukkaantui aina, siis aina jos kieltäydyin. Vaikka olisi ollut juuri edellisenä päivänä, vaikka olisin jo nukahtanut ja herätti, vaikka oli lapsia hereillä. Kai sun tyyppiselle miehelle tuollainen on haluton pihtari. Silloin ymmärrän, jos mies joutuu olemaan kauheassa puutteessa, saattaa ärsyttää, mutta muuten aika moukkamaista loukkaantua tai vihastua satunnaisista kieltäytymisistä.
Ja tietenkin huomaavainen nainen ei hauku miestään impotentiksi, vaikka ei olisi kyvykäs pitkään aikaan, vaan kärsivällisesti odottaa tilanteen mahdollista paranemista. Varsinkin, jos on aihetta olettaa että tuohon vaivaan löytyy syy miehestä itsestään esim. lääkkeet tai päihteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Minulla oli nuoruudessa luonnehäiriöinen/narsisti poikaystävä. Minulla on aika korkea libido ja tykkään muutenkin koskettaa. Yleensähän narsistit haluavat jotenkin kontrolloida toista myös seksin saralla ja olen tullut siihen tulokseen, että hänelle se toimivin tapa oli vetää meidän seksi minimiin ja pitää minua puutteessa, koska hän ei olisi pystynyt ahdistelemaan minua haluamalla seksiä liian usein, koska mulle se olisi sopinut kyllä. Ja lisäksi hän tajusi, että nautin seksistä, joten sen nautinnon kieltäminen oli tietysti narsistille sopiva rankaisu kaikesta mahdollisesta, miten tietämättäni häntä olemassaolollani loukkasin.
Bonuksena hän ryhtyi silmittömän mustasukkaiseksi, koska luultavasti kuvitteli, että hoidatan tarpeeni jonkun toisen kanssa.
Ensin niiden pitää kartoittaa, mikä on toiselle tärkeää. Sen jälkeen alkaa säännöstellä sitä asiaa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Ensin niiden pitää kartoittaa, mikä on toiselle tärkeää. Sen jälkeen alkaa säännöstellä sitä asiaa suhteessa.
Ilmeisesti. Mutta ainoa selitys tuollaiselle käytökselle on narsismi tai muu vakava luonnevika?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä ymmärrän sua ap. Olen myös törmännyt tuollaisiin miehiin. Olen myös sopuisa, pehmeä ja mukautuva, miellyttämishaluinenkin... mutta aikani kun katselen huonoa kohtelua, nousen kapinaan. Miehet ovat sitten aivan öönä, että eikö tuo nainen suostukaan kynnysmatoksi. Mitä enemmän ikää tuli, sitä nopeammin katkaisin välit "säännöstelijä/kontrolloija mieheen".
Viimeisen tämäkaltaisen tapauksen tavatessani heitin hänen kontrolloimisen halunsa huumoriksi, enkä antanut hänen viedä loppuun tilanteita, joissa tajusin hänen kontrolloivan. Kyllä se oli tuskallista miehelle :D
Mäkin olin narsisti/luuseri/kontrolloija/äitihahmoja etsivä/perässävedettävä magneetti. Tavalliset miehet ei ole ikinä olleet musta kiinnostuneita. Luovutin jo vuosia sitten, enkä ole enää haikaillut parisuhteen perään.
Niin. Kai munkin on aika vaan luovuttaa.
Tämä viimeisin mies näytti todellisen luonteensa minun onnekseni liian aikaisin. En ole ehtinyt kiintyä ja näen muutenkin iän ja kokemuksen myötä selkeämmin, että jotain on vinossa.
Ap
Youtubessa törmäsin tällaiseen termiin kuin intimacy anorexia, joka on jonkinsortin addiktio pihdata itseään henkisesti ja fyysisesti.
Miten tuollaiseksi tullaan? Lapsena pihdattu hellyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Ilmeisesti. Mutta ainoa selitys tuollaiselle käytökselle on narsismi tai muu vakava luonnevika?
Ap
Eiköhän se ole palstan vakioselitys tilanteeseen jos toiseenkin.
Itselleni on kunnia-asia hoitaa aina homma kotiin, kun vaimoni näyttää vihreää valoa makkarin puolella.
Huvittaa luonto-ohjelmassa näkemäni lintupariskunta, jossa uros touhusi pesää ja ympäristöä puhtaaksi, kunnes naaras vihdoin oli valmis parittelemaan. Meilläkin tekemättömät kotityöt ym. vaikuttavat rouvan kykyyn keskittyä niihin puuhiin.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on kunnia-asia hoitaa aina homma kotiin, kun vaimoni näyttää vihreää valoa makkarin puolella.
Huvittaa luonto-ohjelmassa näkemäni lintupariskunta, jossa uros touhusi pesää ja ympäristöä puhtaaksi, kunnes naaras vihdoin oli valmis parittelemaan. Meilläkin tekemättömät kotityöt ym. vaikuttavat rouvan kykyyn keskittyä niihin puuhiin.
Joo, te taidatte olla molemmat henkisesti tasapainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jonkun miehen kanssa voi harrastaa seksiä vaikka tunnin tai pari putkeen. Jonkun kanssa se kestää maksimissaan vartin. Ja jonkun kanssa voi ottaa uusiksi jokusen tunnin päästä tai vaikka aamulla, vaikka olisi illalla harrastettu seksiä. Ja nyt en tarkoita mitään tilannetta, että on oltu naimisissa kymmenen vuotta ja lapset häiriköi jne. vaan suhteen ensimmäisestä puolesta vuodesta.
En ole ikinä tavannut tuollaisia.
N26, 45kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jonkun miehen kanssa voi harrastaa seksiä vaikka tunnin tai pari putkeen. Jonkun kanssa se kestää maksimissaan vartin. Ja jonkun kanssa voi ottaa uusiksi jokusen tunnin päästä tai vaikka aamulla, vaikka olisi illalla harrastettu seksiä. Ja nyt en tarkoita mitään tilannetta, että on oltu naimisissa kymmenen vuotta ja lapset häiriköi jne. vaan suhteen ensimmäisestä puolesta vuodesta.
En ole ikinä tavannut tuollaisia.
N26, 45kg
Siis millaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismia?
Olen kokenut tällaisen suhteen. Asia meni juuri noin. Mikä oli minulle tärkeää, sitä toinen alkoi rajoittaa omilla mielivaltaisilla säännöillä. Eikä näistä säännöistä hän joustanut milliäkään, vaikka niistä keskustelimme. Totesin, etten voi tyytyä niin vähään, käytännössä olemattomaan ja revin itseni irti tästä ihmisestä.
Mä en oikein ymmärtänyt aloitusta. Entä jos olisi toiste päin tai ei kai sillä väliä miten päin mutta ei kai se itsekästä säännöstelyä ole, jos joskus kieltäytyy ja siihen saattaa olla muitakin syitä kun vaan huvikseen ylpeyttään kieltäytyy esim. jos on jostain syystä äärimmäisen väsynyt.
Ei kai sekään ongelma ole, jos satunnaisista kieltäytymisistä huolimatta on kohtuullisesti seksiä. Ongelma on se kenellä on poikkeavia haluja eli jos joku ei halua koskaan tai joku kinuaa aina.