Asunto "hienostoalueella"
Perimme mieheni vanhempien vanhan arvoasunnon, johon nyt muutamme (omakotitalo). Alue on yksi Suomen varakkaimmista ja nyt mietinkin, pitääkö valmistautua johonkin "luokkasotaan" (😅) ja nenää nyrpistäviin naapureihin koska emme itse ole rikkaita. Kokemuksia? Miten lapset otetaan tällaisella alueella/koulussa vastaan?
Kommentit (114)
Ei tarvitse, ellette itse sitä aloita. Varakkaat ihmiset hienostoalueilla ovat yleensä ystävällisiä ja kohteliaita.
Kyllähän te NYT olette rikkaita kun peritte sen villan Eirasta.
Sinulla ei näköjään ole kokemusta tuollaisesta. Tuollaisilla alueilla asuu koulutettua väkeä ja he ovat kohteliaita. Lapset ovat lapsia, oli alue mikä tahansa.
Asun erittäin kalliilla asuinalueella, mutta täällä on tosi mukavaa porukkaa ja täällä tervehditään naapureita, jos kadulla tulee vastaan.
Kaikki on vain ihmisiä. Käyttäydy hyvin, se riittää. Mitä väliä, vaikka olisit siivooja. Se joka nyrpistää nenää sille, on kamala ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on vain ihmisiä. Käyttäydy hyvin, se riittää. Mitä väliä, vaikka olisit siivooja. Se joka nyrpistää nenää sille, on kamala ihminen.
No oikeastiko uskot nyt sitten tämänkin tarinan…
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei näköjään ole kokemusta tuollaisesta. Tuollaisilla alueilla asuu koulutettua väkeä ja he ovat kohteliaita. Lapset ovat lapsia, oli alue mikä tahansa.
Siksihän minä kyselenkin😅 Käytiin toki aina käymässä miehen vanhempien luona kun elivät, mutta en muuten tunne koko kaupunkia. Itse olen kasvanut Vantaalla radan varrella, josta ei kyllä mitään hienostoalueita löydy. Kovastihan sitä toivoisi, ettei tulotaso vaikuta etenkään lapsiin, ettei kiusattaisi koulussa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän te NYT olette rikkaita kun peritte sen villan Eirasta.
No juu ja ei, periaatteessa toki omistamme kalliin asunnon (ei Eirasta😅), mutta ellei sitä asuntoa myy, niin ei se elämä muuten muutu. Samat kk-palkat pyörii, saman verran jää tilille rahaa joka kuukausi. Toki vähän enemmän, kun ei ole asuntolainaa mitä maksaa.
Ap
Mette verkkarit päällä ja piereskelette kilpaa…
Vierailija kirjoitti:
Asun erittäin kalliilla asuinalueella, mutta täällä on tosi mukavaa porukkaa ja täällä tervehditään naapureita, jos kadulla tulee vastaan.
Ihana kuulla!😊 Appivanhempien naapureita en ole tavannut, mutta eivät he ainakaan koskaan naapureista tai muista asukkaista valittaneet😊 Varmaan vaan jännittää uusi asuinalue ja elämänmuutos. Etenkin lasten kohdalla, teinit kun ei välttämättä ihan helposti sopeudu uuteen paikkaan jos ei yhtään tunne aluetta ja omat kaverit ja harrastukset jää kauemmas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla!😊 Appivanhempien naapureita en ole tavannut, mutta eivät he ainakaan koskaan naapureista tai muista asukkaista valittaneet😊 Varmaan vaan jännittää uusi asuinalue ja elämänmuutos. Etenkin lasten kohdalla, teinit kun ei välttämättä ihan helposti sopeudu uuteen paikkaan jos ei yhtään tunne aluetta ja omat kaverit ja harrastukset jää kauemmas.
Kyllä teinitkin sopeutuu. Usein voi tehdä hyvääkin päästä uuteen porukkaan ja kouluun. Ei vanhat leimat häiritse. Itse puhkesin kunnolla kukkaan teininö kun muutettiin eri paikkakunnalle. Lapsuuden kun on viettänyt samassa porukassa naperosta asti niin on tosi vaikeaa kasvaa aikuiseksi kun kaikilla on oletuksia millainen oot ja unohtaa että ihmiset muuttuu
"Perimme"... kannattaa varmistaa, että miten se on siihen viimeisessä tahdossa kirjattu. Aika monesti puolisot kirjataan ulos perimisoikeudesta, mutta ei kai siinä mitään käytännön eroa ole, kun kerran pääset miehesi mukana asumaan.
Rikkaista sen verran, että kohta kysellään, että oletteko insinöörejä vai lääkäreitä ja jos selviää, että ootte vaan perinnön saaneita duunareita, niin bai-bai kaveruus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän minä kyselenkin😅 Käytiin toki aina käymässä miehen vanhempien luona kun elivät, mutta en muuten tunne koko kaupunkia. Itse olen kasvanut Vantaalla radan varrella, josta ei kyllä mitään hienostoalueita löydy. Kovastihan sitä toivoisi, ettei tulotaso vaikuta etenkään lapsiin, ettei kiusattaisi koulussa jne.
No ei tämä Espoo nyt niin "hienostoaluetta" ole. Ihan voit relata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Espoossa vaikka mitä hienostoalueita niin en nyt niputtais kaupunkia yhteen😅 Pikkasen eri asua Sentissä tai Lepuskissa kun jossai mansardihuvilassa Suvisaaristossa, marmoritalossa Wessussa (sellainen oikeasti löytyy) tai "gated communityssä" Soukanrannassa. Kutsuisin kaikkia noita esimerkkejä hienostoalueiksi jo ihan asukkaiden vuositulojen perusteella.
Voihan tuo apn kämppä sitäpaitsi olla vaikka missä kun ei sanonut espoota😅
Vierailija kirjoitti:
"Perimme"... kannattaa varmistaa, että miten se on siihen viimeisessä tahdossa kirjattu. Aika monesti puolisot kirjataan ulos perimisoikeudesta, mutta ei kai siinä mitään käytännön eroa ole, kun kerran pääset miehesi mukana asumaan.
Rikkaista sen verran, että kohta kysellään, että oletteko insinöörejä vai lääkäreitä ja jos selviää, että ootte vaan perinnön saaneita duunareita, niin bai-bai kaveruus.
Ehkei nyt kuitenkaan mitenkääb olennaista tässä tilanteessa😅 vai oisko apn pitänyt kirjoittaa että Mieheni peri ja itse sain vain käyttöoikeuden avioliiton kautta mutten muuten koska testamentti ja avioehto jne arvoasuntoon😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan Espoossa vaikka mitä hienostoalueita niin en nyt niputtais kaupunkia yhteen😅 Pikkasen eri asua Sentissä tai Lepuskissa kun jossai mansardihuvilassa Suvisaaristossa, marmoritalossa Wessussa (sellainen oikeasti löytyy) tai "gated communityssä" Soukanrannassa. Kutsuisin kaikkia noita esimerkkejä hienostoalueiksi jo ihan asukkaiden vuositulojen perusteella.
Voihan tuo apn kämppä sitäpaitsi olla vaikka missä kun ei sanonut espoota😅
No kymppi vetoa, että on jossain tyyliin Tapiolassa tämä peritty hienostokämppä.
Hienostoalue? Asuuko siellä hienoja ihmisiä?
Kuulostaa siltä, että suurin ongelma on sinun korvien välissä. Ei Suomessa ole niin suuria luokkaeroja, että ketään katsottaisi nenänvartta pitkin. Tuskin te mistään sillan alta sinne muutatte.
Omaa kokemusta tuollaisista hienostoalueista ei ole, mutta luottaisin tuohon mitä tässäkin ketjussa jo sanottiin, että fiksuja ja kohteliaita ihmisiä siellä asuu. Ja jos mietin omia koulukavereita, joista on tullut miljonäärenä hyvän uran myötä, niin ihan samoja mukavia ihmisiä he ovat kuin ennenkin, vaikka toki se maallinen menestys näkyy päällepäin.
Uskoisin että olette kuitenkin ihan koulutettuja ihmisiä ettekä sillä tavalla joudu aivan outoon maailmaan.
Meinasin unohtaa varsinaisen asiani: Ikävästä menetyksestä huolimatta, paljon onnea perinnöstä ja kaikkea hyvää teidän uuteen elämään <3
Suomessa ei ole varsinaisesti hienostoalueita. Esimerkiksi Eirassa asuu enemmän persaukisia opiskelijoita kuin hyvätuloisia, puhumattakaan rikkaista:) Nämä nuoret opiskelijat tosin käyttäytyvät kuin omistaisivat puoli maailmaa- koska asuvat Eirassa Ikea-kalusteidensa kera. Kiitos Kela. Ja nykyinen trendi että jos raha on lopussa niin voi vähän myydä pildeä. ( meidän entinen naapuri, opiskelijatyttö paikkasi talouttaan näin ja tästäkin on jo aikaa...Ja nykyäänhän kyseinen toiminta tuntuu olevan todella yleistä. Ihan kamalaa nykymeno.
Kyllä vaikutat niin hienostuneelta, että soljahdat helposti joukkoon.