Seksuaalinen suuntautumiseni masentaa
Se pyörii minulla mielessä koko ajan. Kun mietin tulevaisuuden ammattiani: ajattelen ensimmäisenä, minkälaiset olot siinä olisi. Häpeän itseäni. Minulla on niin vähän itsevarmuutta, että en voi edes kuvitella tilannetta, jossa kertoisin työkavereilleni seurustelevani toisen miehen kanssa.
Yläasteella ollessani minulla oli kaikenlaisia haaveita, mutta nyt olen hylkäämässä niitä, ja yritän miettiä vain ammattia, jossa en olisi paljoa esillä. Tosin toki niitä työkavereita on heilläkin...
Olisiko jollain mielessä ammattikuntaa, jossa oltaisiin suvaitsevaisia? Saa kertoa niitäkin, joita kannattaisi välttää.
Tiedän, ettei tämän pienen yksityiskohdan minussa pitäisi määrätä tulevaisuuttani, mutta siltä se vain tuntuu.
Kommentit (35)
No et tosiaan ala laskemaan haaveilta rimaa sen suhteen, missä työssä kukaan ei huomasi/välittäisi Homouttasi. Jos alat tolle tielle lähtemään niin sut on jo alistettu häpeämään suuntautumistasi ja se on surullista... No enemmän oleellista varmaan on, että muUtat ihmisten ilmoille pikkukylästä jos sellasessa asut ja opiskelet ihan sitä mitä haluat tulevaisuudessa opiskella ja ammatti minkä haluat oikeasti niin siihen vaan tähtäät. Mutta toki noita tuntemuksia kannattaa pohtia tietoisesti niin et tiedostamattasi valitse ton perusteella mitään muita asioita elämässä.
Hyväksy itsesi täydellisesti, joudut sen kumminkin jossain vaiheessa tekemään.
Häpeä katoaa kun hyväksyy itsensä.
Et saa antaa muiden (harvojen) ihmisten ahdasmielisyyden määrittää sun tulevaisuutta!! Sä saat tehdä elämälläsi juuri sitä mitä haluat:) tsemppiä ap unelmien toteuttamiseen!
Pyri politiikkaan vihreiden listoilta. Siellä suuntautumisesi pätevöittää virkaan.
Taiteet ylipäätään hyvä alue... Yhteskuntatieteet/valtiotieteellinen, yliopistossa on jopa homoseksuaaleille omia juttuja ja ainejärjestöjä jne :).. jos ei yliopistoon mene niin yliopistokaupungeista kumminkin löytää myös avarakatseisia ihmisiä ja järjestöjä sateenkaaresti. Mitä olit ap silloin yläastella ajatellut ja ethän oikeasti luovu unelmistasi toisten takia?!
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:09"]Pyri politiikkaan vihreiden listoilta. Siellä suuntautumisesi pätevöittää virkaan.
[/quote]
Tiedän että tuo on kirjoitettu provosoivassa sävyssä, mutta surullisinta on että kirjoittamasi on täysin totta.
///o¿o\\\
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 03:09"]Pyri politiikkaan vihreiden listoilta. Siellä suuntautumisesi pätevöittää virkaan. [/quote] Tiedän että tuo on kirjoitettu provosoivassa sävyssä, mutta surullisinta on että kirjoittamasi on täysin totta. ///o¿o\\\
[/quote]
noh noh... Eiköhän se ole totta, että jotkut puolueet eivät hyväksy homoseksuaaleja riveihinsä, kuten persut. Vihreille sillä ei vain ole mitään merkitystä, onko homo vai ei.
Presidentiksi meinas päästä homo joten eiköhän suomalaiset suht suvaitsevaisia oo, chillaa:)
Maailma ja Suomi on onneksi muuttumassa ja muuttunutkin jo. Totta on että sun on ensin itse hyväksyttävä itsesi. Kaikki hyvin hei! Luulisin että nykyään on harvemmassa ne hommat joissa tuo on rasite. Ehkä kapiaiseksi ei kannata hakeutua (mutu)?
On muuten vittumaista. Itse olen työskennellyt nyt pari v. graafikkona eikä ole ollut mikään vaikeus ohimennen mainita vaikka siitä että ollaan tyttöystävän kanssa menossa syömään, ei siinä jengi pahemmin enää olkiaan kohauttele, mutta kun opiskeluaikoina työskentelin siivoojana ja kassana siinä sivussa ja lomilla niin piti kyllä varoa mitä suustaan päästää kun ei yhtään voinut tietää mikä reaktio on. Saatikka sitten kun muutamalla paikalla tuuratessa piti taukohuoneessa kuunnella kun mammat papatti siitä miten käsittämätöntä on kun "nuo homot on aina vaatimassa oikeuksia itselleen" yms semivihamielistä shaibaa.
Mutta niin, taidealat ja muut luovat duunit lienee aika turvallinen vaihtoehto, pahin loukku on varmaan perinteisillä "duunarialoilla".
Tuntemani homot ovat mm. tutkijoita, opettajia, parturi-kampaajia, asiantuntijoita markkinoinnissa tai tietojenkäsittelyssä, palkanlaskijoita.
Osalle kaapista tulo oli iso ja aika kipeäkin asia joka tapahtui vasta 30:n kieppeillä, osa tuntuu olleen asian kanssa avoimia jo aika nuorena.
Sen sijaan en ole huomannut mitään erityistä suhdetta työhön, eli arvaisin että kaikki he ovat valinneet opiskelupaikkansa oman kiinnostuksen kohteidensa mukaan eikä sen vuoksi, missä oltaisiin erityisen "suvaitsevaisia".
Omista kokemuksista voin sanoa, että teekkaripiireissä ehkä oli aika monia yltiöheteroita joille homous oli läppä, mutta kyllä teekkareissakin on seksuaalivähemmistöjen edustajia. Ja työnäkymät ja palkkataso ovat siellä puolella hyviä.
Kiitos kaikille vastaajille! Eiköhän tästä pikku hiljaa selvitä... mun täytyisi vaan saada muuta ajateltavaa ja isompaan kaupunkiin muutan, kunhan saan lukion käytyä. Oli kiva lukea viestejänne, kun ne olivat niin tsemppaavia. Toivotaan, että tulevan työpaikkani väki suhtautuu asiaan yhtä hyvin. Toisaalta: miksi minun pitäisi välittää siitä, mitä he ajattelevat?
Minun täytyy nyt vain yrittää parantaa itsetuntoani ja hankkiutua eroon tästä häpeästä. Toistaiseksi olen syvällä kaapissa enkä ole tullut ulos kenellekään. Olen kateellinen niille ihmisille, joille se on niin helppoa. No, ehkä sitten kun asun siellä isommassa kaupungissa. T. ap
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 14:40"]
Kiitos kaikille vastaajille! Eiköhän tästä pikku hiljaa selvitä... mun täytyisi vaan saada muuta ajateltavaa ja isompaan kaupunkiin muutan, kunhan saan lukion käytyä. Oli kiva lukea viestejänne, kun ne olivat niin tsemppaavia. Toivotaan, että tulevan työpaikkani väki suhtautuu asiaan yhtä hyvin. Toisaalta: miksi minun pitäisi välittää siitä, mitä he ajattelevat? Minun täytyy nyt vain yrittää parantaa itsetuntoani ja hankkiutua eroon tästä häpeästä. Toistaiseksi olen syvällä kaapissa enkä ole tullut ulos kenellekään. Olen kateellinen niille ihmisille, joille se on niin helppoa. No, ehkä sitten kun asun siellä isommassa kaupungissa. T. ap
[/quote]Muuta Helsinkiin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 14:40"]
Kiitos kaikille vastaajille! Eiköhän tästä pikku hiljaa selvitä... mun täytyisi vaan saada muuta ajateltavaa ja isompaan kaupunkiin muutan, kunhan saan lukion käytyä. Oli kiva lukea viestejänne, kun ne olivat niin tsemppaavia. Toivotaan, että tulevan työpaikkani väki suhtautuu asiaan yhtä hyvin. Toisaalta: miksi minun pitäisi välittää siitä, mitä he ajattelevat? Minun täytyy nyt vain yrittää parantaa itsetuntoani ja hankkiutua eroon tästä häpeästä. Toistaiseksi olen syvällä kaapissa enkä ole tullut ulos kenellekään. Olen kateellinen niille ihmisille, joille se on niin helppoa. No, ehkä sitten kun asun siellä isommassa kaupungissa. T. ap
[/quote]Muuta Helsinkiin.
[/quote]
Sinne olenkin ajatellut muuttaa. Helsingissä asuminen on yksi haaveistani, olisin muuttanut sinne jo heti peruskoulun jälkeen jos vain vanhemmillani olisi ollut varaa vuokranmaksuun. No, lukion ja armeijan jälkeen sitten. T. ap
Onko se nyt kaikkien homojen pakko muuttaa Helsinkiin, ei sinne kaikki työttömät homotkaan mahdu.
Oliskos kova sana auttaa niitä pikkupaikkakuntien tulevia homoja olemalla uranuurtaja?
Kylläpä noita taitaa jokaisella paikkakunnalla täällä pohjoisessakin olla ainakin se "kylän ainoa homo", yksi jonka suuntautuneisuus on kaikkien tiedossa.
Ala työskennellä muotialalla. Siellä voit kaakattaa ja vispata rannella niin paljon kuin sielu sietää.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:01"]Onko se nyt kaikkien homojen pakko muuttaa Helsinkiin, ei sinne kaikki työttömät homotkaan mahdu.
Oliskos kova sana auttaa niitä pikkupaikkakuntien tulevia homoja olemalla uranuurtaja?
Kylläpä noita taitaa jokaisella paikkakunnalla täällä pohjoisessakin olla ainakin se "kylän ainoa homo", yksi jonka suuntautuneisuus on kaikkien tiedossa.
[/quote]
Eikö jokainen saa valita asuinpaikkansa? Ja mitä väliä, onko työtön homo vai ei? Eikä ap välttämättä edes tule olemaan työtön. Olis varmaan hienoa, jos voisi auttaa, mutta vaikeaa ottaa se ensimmäinen askel.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:12"]Ala työskennellä muotialalla. Siellä voit kaakattaa ja vispata rannella niin paljon kuin sielu sietää.
[/quote]
Joo, kaikki homot ovatkin kaakattajia ja ranteen heiluttelijoita. Hoh hoijakkaa.
Kyllä nyt kaikkien ihmisten pitäisi olla Suomessa suvaitsevaisia homoja kohtaan. Ja työpaikkakiusaaminen on rikos, jos sellaista ilmenee. Tee mitä haluat.