Usassa opiskelleita paikalla?
Mikä tutkintonimike vastaa suomen lääketieteen lisensiaattia? (lääkäri)
Onko lääketiede = Life and Health Sciences?
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:21"]
Mikä tutkintonimike vastaa suomen lääketieteen lisensiaattia? (lääkäri)
Onko lääketiede = Life and Health Sciences?
Ei ole. Siella opiskellaan amistason kaytannollisia aloja kuten hammashygienisti.
[/quote]
Amistason? Vaikka opiskelupaikka on University? Mitä tutkintoja tuon Life-Health scienses alle kuuluu? Yritin googlettaa, mutta tutkintojärjestelmä tuntuu kovin erilaiselta Suomeen verrattuna, joten en löytänyt selkeää vastausta. Jotain biologiaan liittyvää ilmeisesti?
Miten nuo vastaavat nimekkeet siellä menee vrt. Suomessa kandi, maisteri, tohtori jne.?
Lisätietoa saa laittamalla Googleen "lääketiede tutkinnot USA"
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:57"]
Amistason? Vaikka opiskelupaikka on University? Mitä tutkintoja tuon Life-Health scienses alle kuuluu? Yritin googlettaa, mutta tutkintojärjestelmä tuntuu kovin erilaiselta Suomeen verrattuna, joten en löytänyt selkeää vastausta. Jotain biologiaan liittyvää ilmeisesti? Miten nuo vastaavat nimekkeet siellä menee vrt. Suomessa kandi, maisteri, tohtori jne.?
[/quote] Noin ymparipyoreaan kysymykseen on vaikea vastata. Oletko itse lahdossa opiskelemaan vai tutkiskeletko jonkun muun taustoja?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:57"] Amistason? Vaikka opiskelupaikka on University? Mitä tutkintoja tuon Life-Health scienses alle kuuluu? Yritin googlettaa, mutta tutkintojärjestelmä tuntuu kovin erilaiselta Suomeen verrattuna, joten en löytänyt selkeää vastausta. Jotain biologiaan liittyvää ilmeisesti? Miten nuo vastaavat nimekkeet siellä menee vrt. Suomessa kandi, maisteri, tohtori jne.? [/quote] Noin ymparipyoreaan kysymykseen on vaikea vastata. Oletko itse lahdossa opiskelemaan vai tutkiskeletko jonkun muun taustoja? [/quote] Tutkin erilaisia vaihtoehtoja itseäni varten , tosin en lähitulevaisuutta varten vaan ennemminkin 10 vuoden päähän, olen melko nuori vielä. Harmi että en osaa kysyä selvemmin, täytyy jatkaa googlailua. Kiitos vastauksista. :)
[/quote] Ulkomaalaisten laakariopinnot ovat melko mahdottomat USAssa ellei ole jo valmis laakari omassa maassaan. Sitten voi hakea jatkokoulutukseen. Taalla ei haeta suoraan lukiosta laakikseen vaan ensin suoritetaan nelivuotinen alempi tutkinto jonka jalkeen vasta voi hakea Med. Schooliin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 01:11"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:57"]
Amistason? Vaikka opiskelupaikka on University? Mitä tutkintoja tuon Life-Health scienses alle kuuluu? Yritin googlettaa, mutta tutkintojärjestelmä tuntuu kovin erilaiselta Suomeen verrattuna, joten en löytänyt selkeää vastausta. Jotain biologiaan liittyvää ilmeisesti? Miten nuo vastaavat nimekkeet siellä menee vrt. Suomessa kandi, maisteri, tohtori jne.?
[/quote] Noin ymparipyoreaan kysymykseen on vaikea vastata. Oletko itse lahdossa opiskelemaan vai tutkiskeletko jonkun muun taustoja?
[/quote] Tutkin erilaisia vaihtoehtoja itseäni varten , tosin en lähitulevaisuutta varten vaan ennemminkin 10 vuoden päähän, olen melko nuori vielä. Harmi että en osaa kysyä selvemmin, täytyy jatkaa googlailua. Kiitos vastauksista. :)
Jos lääkäriksi haluat:
http://med.stanford.edu/education.html
Tuosta pääsee suoraan tietoihin. Tutkintojen hinnat ovat pitkälti yli 100 000 dollarin. Harvard on varmaan tuttu myös.
Doctor of Medicine