Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pottailun oppimiseen vinkkejä

Vierailija
04.01.2015 |

Kohta 2- vuotias tyttömme ei suostu käymään potalla. Tietää mitä sinne pitäisi tehdä ja on saanutkin muutemat pienet pisut joskus tehtyä. Ei millään kuitenkaan suostuisi edes istumaan potalle. Ollaan yritetty lukea potalla satuja, jolloin hän istuu jonkin aikaa ja silloin on pissa tullut "vahingossa". On koitettu harjoittelu housuja, mutta ei erota sitä vaipasta ja tekee pissat housuihin. Ilman housuja ei osaa vielä pidättää niin kauan, että muistaisi tai osaisi juosta potalle. Päivähoidossa käyttää kuitenkin vaippoja, joten kotona ei ymmärrä olla ilman. Hakee vaipan aina itse, kun vaihdetaan ja yrittää laittaa sitä myös itse, jos yritän maanitella potalle. Mitä pitäisi tehdä, onko kellään vinkkejä tilanteeseen miten saisi tytön edes istumaan pari kertaa päivässä potalle harjoittelemaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei suostunut koskaan potalle. Alusta asti pöntölle eikä pienennysrengasta. Siinä roikkui käsivoimin ja lurutti. Se tulee omalla ajallaan. Sit kun lapsi on valmis. Luettiin pottakirjaa ja muistutettiin pissalla käynnistä mutta enpä tiedä oliko sillä tälle tahtotyypille vaikutusta. Hän oppi kun itse niin halusi ja koki sen tärkeäksi. Pääasia: älä stressaa.

Päivävaippaan ei pissiä tullut enää 2.5v jälkeen kertaakaan. Kakkaaminenkin vaippaan loppui ennen 3v. Pojat on vähän hitaampia vissiin. Nyt 3v 5kk ja myös yökuiva. Kaikki aikanaan.

Vierailija
2/3 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei saisi stressata. Tuntuu vaan, että muut tämän ikäiset jo osaa käydä potalla. Meilläkin on luettu pottakirjoja ja laulettu "pottalauluja", mutta ei tunnu vielä auttavan. Pöntölläkin halusi joskus käydä, kun näki että aikuiset käyvät, mutta ei osannut tehdä sinne mitään. Kai sitä täytyy odotella, että lapselle sopiva aika koittaa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potalla istuminen pitäisi saada lapsen omaksi jutuksi. " kohta sinäkin osaat tehdä pyttyyn, nk isä ja äit, nyt. aloitetaan harjoittelu sinun tulee tunnustella koska kakka tai pissa tulossa ja sitten yrittää ehtiä potalle. Ei se heti onnistu mutta kun oikein harjoittelet niin sitten opit" Tällainen pohdinta yhdessä lapsen kanssa auttaa kummasti. Tosiasia nimittäin että kaikkipakotukset, ylipuhumiset ja lahjomiset herättävät lapsessa vain halua tehdä päinvastoin. Kun pottailusta tehdään lapsen oma oppimisjuttu motivoi tämä ihmeesti koska tämän ikäinen haluaa tuntea että osaa itse ja että häntä ei määräillä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan