Kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkitystä nostettiin reilu 2 viikkoa sitten
ja nyt sydäntä tykyttää ikävästi. Annokseen lisättiin 1 tab. viikossa eli nyt syön yhden 0,1mg tabletin päivässä kun ennen söin 5 päivänä 1 tabletin ja kahtena päivänä puolikkaan tabletin. Onko tämä sydämen tykytys ja täpinäolo normaalia kun annosta nostetaan vai onko nosto liian suuri? Pitääkö ottaa yhteys päivystykseen? Labrojen mukaan olen aika reilusti vajaatoiminnalla.
Kommentit (2)
Tää tykytys on siis alkanut vasta tänään, aiemmin sitä ei ole ollut. Aiemmin mulla oli satunnaisia rytmihäiriöitä ja lääkäri arveli niiden johtuvan vajaatoiminnasta. Tänään on tykytellyt koko päivän ja pahemmin kuin nuo ennen lääkitystä olleet rytmihäiriöt. Tää on jo pelottavaa kun sydän tuntuu lyövän miten sattuu.
Minulla nostettiin 25 mikrogrammasta/päivä 75 mikrogrammaan/päivä ja pari ekaa päivää tykytti sydäntä ja oli jotenkin omituinen olo. Mutta sitten meni ohi.
Minusta tuo nosto puolikkaasta tabusta kokonaiseen ei ole liian suuri nosto. Sitä en kyllä osaa sanoa, että miksi vielä yli kahden viikon jälkeen tykyttää. Mihinkään päivystykseen on ihan turha lähteä, tuo ei ole akuuttivaiva eikä kuulu niille. Sen sijaan ota yhteys omalääkäriin/tahoon joka lääkityksen kirjoitti.