Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PELOTTAA.. :'(

Vierailija
04.01.2015 |

Oon nuori (14-vuotias) ja mun syke on noussu hirmu korkeeks.. Huitelee siinä 80-90 välillä. Ennen leposykekki oli matalampi. Onko vakavaa, vai voiko johtua siitä, että niska ja selkä on ihan jumissa. Terkkarilla aattelin käydä ku koulut alkaa. Ja omasta mielestänu ei oo stressiä, paniikkihäiriöitä tai ahdistuneisuutta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään "hirmu korkea".

Vierailija
2/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun mittailen niin välillä matala, välillä korkea.. ei mulle tod. normaalia!:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap^

Vierailija
4/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorelle ihan tyypillistä sykkeennousua, joka tasaantuu iän myötä. Käy kuitenkin terveydenhoitajan luona kuten olit suunnitellutkin. Mistään vakavasta tuskin on kyse, mutta saat ainakin mielenrauhan asian suhteen :)

Vierailija
5/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leposyke 115, syyksi sanotaan aina mielenterveydelliset syyt kun eivät jaksa tutkia. Itse tiedän niiden olevan väärässä.. huoh. Voimia

Vierailija
6/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mulla on lepo syke 90-110 et ei sulla ees paha oo. Normaalia

Vierailija
7/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:04"]Mulla on leposyke 115, syyksi sanotaan aina mielenterveydelliset syyt kun eivät jaksa tutkia. Itse tiedän niiden olevan väärässä.. huoh. Voimia
[/quote]

Samoin..:/

Vierailija
8/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut voiko siis johtua niskan ja selän kireydestä? Tänääkin tallilla nousi pienestäkin liikkestä, huolettaa..
Ap

Vierailija
9/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPUPUPUPUPUPUP
T. samoista oireista kärsivä

Vierailija
11/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut leposyke hetkellisesti yli 100, stressaava elämäntilanne. Palautui kyllä normaaliksi.

Vierailija
12/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta voisi olla hyvä tutkia.

Vierailija
13/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:19"]Mullakin ollut leposyke hetkellisesti yli 100, stressaava elämäntilanne. Palautui kyllä normaaliksi.
[/quote]

Njää, muuten kyllä, MUTTA ei oo stressavaa elämäntilannetta.. Paitsi vähä ahdistaa tää sydän homma.. Mutku tää on ollu ny vaa pari päivää ja ennen sitä syke oli 70(?) Vaik oon ollu kipeenä tosi usein viime syksynä mut...
Ap

Vierailija
14/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:07"]

Mut voiko siis johtua niskan ja selän kireydestä? Tänääkin tallilla nousi pienestäkin liikkestä, huolettaa..
Ap

[/quote]

Kyllä voi. Omakohtaisesti voin sanoa, että yläselän lihaskireydet voivat aiheuttaa sykevaihteluita ja jopa rytmihäiriöitä. Huoli pois, oire varmasti väistyy. Oletko miettinyt mikä olisi tuon selän ja niskan kireyden aiheuttaa? Onko ryhtisi ok, oletko paljon tietokoneella jolloin pää ja selkä olisi pitempikestoisesti kumarassa? Tai puretko öisin hampaita yhteen?

Jos ensialkuun kokeilisit varovaisesti niskan ja selän venytysliikkeitä esim. saunassa, jossa lämpö edesauttaa venyvyyttä.

Vierailija
15/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:07"]Mut voiko siis johtua niskan ja selän kireydestä? Tänääkin tallilla nousi pienestäkin liikkestä, huolettaa..
Ap
[/quote]

Kyllä voi. Omakohtaisesti voin sanoa, että yläselän lihaskireydet voivat aiheuttaa sykevaihteluita ja jopa rytmihäiriöitä. Huoli pois, oire varmasti väistyy. Oletko miettinyt mikä olisi tuon selän ja niskan kireyden aiheuttaa? Onko ryhtisi ok, oletko paljon tietokoneella jolloin pää ja selkä olisi pitempikestoisesti kumarassa? Tai puretko öisin hampaita yhteen?

Jos ensialkuun kokeilisit varovaisesti niskan ja selän venytysliikkeitä esim. saunassa, jossa lämpö edesauttaa venyvyyttä.
[/quote]

Kiitos vastauksesta!:3 en istu koneella paljon, mutta nukun huonoissa asennoissa, olen tehnyt paljon palapeliä jonka sain joululahjaksi ja ratsastuksessa turvaliivi näin talvisin takin päällä painaa hartioita vähän. Eli syy tähän on selvillä ja olen ennenkin ollut hierojalla. Äiti varaakin tässä lähiaikoina taas hierojan:)

Vierailija
16/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä, että mikäli suvussanne ei ole sydänsairauksia niin on äärimmäisen epätodennäköistä, että oireesi on sydänperäinen. Suurinosa esim. rintapistoksista, tykyttelyistä ja hengenahdistuksista liittyy nimenomaan fysiologisiin tekijöihin (kuten ruumiinrakenne, esim. rintakehän anatomia). 

Vierailija
17/17 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korkea, vaan ihan normaali. Sitä paitsi kaikilla syke vaihtelee koko ajan riippuen miljoonasta eri asiasta. Miksi mittailet sykettäsi? Ei terveellä sinun ikäiselläsi ole mitään syytä tarkkailla sykettä, jos ei ole mitään muita erikoisia sydäntuntemuksia.  Ihminen saa pelkästään psyykattua itselleen korkeat verenpaineet ja sykkeen, puhumattakaan kivusta, rasituksesta, stressistä ym. tekijöistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän