Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omailmoitus ja sairauspoissaolo, miten pyhät lasketaan?

Vierailija
04.01.2015 |

Olen ollut kipeä jo perjantaista, mutta silloin mulla oli vapaa. Huomenna tuskin olen työkuntoinen, kun tänäänkin kuume vielä huitelee tuolla 38 asteessa eli lasketaanko ne omailmoituksen päivät la, su, ma vaikka siis mulla oli myös la ja su vapaata, vai sitten ma, ti, ke? Tiistai on pyhä eli vapaa mulle eli laskettaisiinko ne ma, ke, to?

Toki menen töihin heti kuin mahdollista, mut epäilen tätä ihan influenssaksi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu ihan työpaikan käytännöstä, montako päivää teillä saa olla pois omalla ilmoituksella jne. Jos on kolme päivää omalla ilmoituksella, kolmeksi sairauspäiväksi yleensä lasketaan kaikki päivät, niin arjet kuin pyhät, myös päivät jolloin töitä ei olisi ollut. Mutta sairausajan palkkaa maksetaan tietysti vain niiltä päiviltä, kun töitä olisi ollut.

Vierailija
2/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sairautesi kestää pitempään kuin sen kolme päivää, hanki lääkärintodistus että voit olla pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä ne on kalenteripäiviä eli jos perjantai on eka sairaspäivä, niin maanantaista pitää olla jo lääkärintodistus.

Vierailija
4/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita heti ma-aamuna pomolle ja kysy asiasta. Turhaa arvuutella täällä. 

Vierailija
5/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:48"]

Tuohan riippuu ihan työpaikan käytännöstä, montako päivää teillä saa olla pois omalla ilmoituksella jne. Jos on kolme päivää omalla ilmoituksella, kolmeksi sairauspäiväksi yleensä lasketaan kaikki päivät, niin arjet kuin pyhät, myös päivät jolloin töitä ei olisi ollut. Mutta sairausajan palkkaa maksetaan tietysti vain niiltä päiviltä, kun töitä olisi ollut.

[/quote]Kolme meillä saa olla, mutta siis kysymys on nyt siitä että jos sanon olleeni sairas jo perjantaista, voidaan laskea omailmoituksen päivät jo pe, la, su, niinkö? Jos sanon tulleeni vasta maanantaina kipeäksi, sitten saan ne omailmoituspäivät vielä tähän perään eli ma, ti, ke?

Vierailija
6/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vapaapäivällä, ei työnantajalle kuulu miten olet sen viettänyt. Eli seuraavat TYÖPÄIVÄT ovat ne 3, jotka olet sitten omalla ilmoituksella pois, jos työnantajasi ei niistä sairaustodistusta vaadi.

Vierailija
7/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mut eihän siinä ole järkeä, että olen omilla vapaillani sairastanut ja käyttänyt sen omailmoituksen päivät siinä?

Vierailija
8/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun tarvii sairauspäiviksi ilmoittaa kuin siitä asti, kun sulla pitäis olla työpäivä. Eli maanantaista eteenpäin.

Vierailija
9/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:51"]Niin mut eihän siinä ole järkeä, että olen omilla vapaillani sairastanut ja käyttänyt sen omailmoituksen päivät siinä?
[/quote]

Voi jestas, onko se lääkäriin meno todella noin vaikeaa?
Toivon todella että jossain vaiheessa saikuista otetaan karenssi käyttöön ..

Vierailija
10/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:52"]

Ei kai sun tarvii sairauspäiviksi ilmoittaa kuin siitä asti, kun sulla pitäis olla työpäivä. Eli maanantaista eteenpäin.

[/quote]Niin mut kyllä mun täytyy jotain osata sanoa sairauden kulusta siinä puhelimessa kun soitan pomolle maanantaina?

Vierailija
11/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:51"]

Niin mut eihän siinä ole järkeä, että olen omilla vapaillani sairastanut ja käyttänyt sen omailmoituksen päivät siinä?

[/quote]Ei tietenkään, miks sä niitä ilmoittaisit?

Vierailija
12/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylipäätään kannattais mennä lääkäriin jos influenssaa epäilee. Saat viruslääkkeet joiden avulla taudin kesto lyhenee ja oireet helpottaa. Samalla saat ihan todistuksenkin pomolle.

Vierailija
13/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:51"]Niin mut eihän siinä ole järkeä, että olen omilla vapaillani sairastanut ja käyttänyt sen omailmoituksen päivät siinä? [/quote] Voi jestas, onko se lääkäriin meno todella noin vaikeaa? Toivon todella että jossain vaiheessa saikuista otetaan karenssi käyttöön ..

[/quote]No todellakin on! Ei millään hotsita mennä kipeänä tuntikausiksi johonkin monen kunnan yhteispäivystykseen jonottamaan kaikkien muiden tautisten sekaan pelkän saikkulapun takia! Ja nykyisessä työssä kun sitä en edes 3 omailmoituspäivältä tarvi, toisin kuin ed. työpaikassa piti ekastakin sairauspäivästä olla lääkärintodistus.

Vierailija
14/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:52"]

[/quote]Niin mut kyllä mun täytyy jotain osata sanoa sairauden kulusta siinä puhelimessa kun soitan pomolle maanantaina?

[/quote]Ei sun tarvii muuta sanoa, kuin että olet kuumeessa, jos siis olet. Ei ta sillä historialla mitään tee, vaan nykyhetkellä ja jatkolla.

Vierailija
15/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:54"]

No ylipäätään kannattais mennä lääkäriin jos influenssaa epäilee. Saat viruslääkkeet joiden avulla taudin kesto lyhenee ja oireet helpottaa. Samalla saat ihan todistuksenkin pomolle.

[/quote]Ei ne anna enää tässä vaiheessa niitä. 

Vierailija
16/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos perjantai oli vapaapäivä etkä ilmoittsmut työpaikalle olevasi sairaana ja la sekä su muutenkin vapaata, niin kolme seuraavaa päivää saat olla pois omalla ilmoituksella, eli ma-ke, to alk lääkärintodistus.
Jos ilmoitit jl pe olevasi sairaana, pitää yodistus olla maanantaista.

Vierailija
17/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte tästäkin asiasta näin monimutkaisen? Ensinnäkin ap, sulle kävi kehno tuuri kun sairaus iski sun vapailla mut niin käy joskus. That's life. Tästä eteenpäin käytössäsi ovat ne kolme omailmoituspäivää jotka alkavat kulua maanantaina jos silloin sulla on työvuoro. Sun ei tarvii selittää pomolle sairaudesta sen kummempaa, ilmoitat vain olevasi sairaana ja kolme päivää pois. Jos todistus sairaudesta vaaditaan, menet työterveyteen tms. Mikä tässä on vaikeaa?
Työpaikoilla muuten yleensä on joko kansio tai intrassa tiedot kaikista henkilöstökäytännöistä ja sairauslomapäivien laskentatavasta. Kannattaa tutustua siihen eikä kysellä täällä.

Vierailija
18/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:58"]

Kos perjantai oli vapaapäivä etkä ilmoittsmut työpaikalle olevasi sairaana ja la sekä su muutenkin vapaata, niin kolme seuraavaa päivää saat olla pois omalla ilmoituksella, eli ma-ke, to alk lääkärintodistus. Jos ilmoitit jl pe olevasi sairaana, pitää yodistus olla maanantaista.

[/quote]Juu en ole vielä ilmoittanut, mutta huomisesta ilmoitan. Kiitos vastauksistanne!

Vierailija
19/19 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa näin influenssa-aikana olla omalla ilmoituksella poissa 5 työpäivää. Muuten tuo aika on 3 työpäivää. Lasketaan siis ihan työpäiviä ja jos lauantai ei ole yrityksessä työpäivä ei sitä eikä sunnuntaita lasketa mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi