Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tarpeen kertoa epämuodostuneista ja värjääntyneistä kynsistä jalkahoidon (kosmetologi) ajanvarauksen yhteydessä?

Vierailija
28.10.2021 |

Minulla on epämuodostuneet, paksut ja vinot ja keltaiset varpaankynnet. Hoidan jalkojani parhaani mukaan. Tähän mennessä olen käynyt hoitamassa jalkojani vain terveydenhuollossa (minulla on ihosairaus), siellä kynnet hiotaan, mutta haluaisin hemmotella jalkojani kauneushoitolassa kosmeettisella jalkahoidolla. Kokeilisin nyt talvea vasten, itseäni varten, ja jos hyvä tulee, palaisin kesän alussa, jotta kesällä olisi kauniit jalat.

Tai siis niin kauniit kuin näistä vain saa.

Netistä voisi varata ajan, mutta ajattelin ihan soittaa kauneushoitolaan, koska luulen että minun pitäisi kertoa kynsimuutoksista etukäteen. Onko ”kohteliasta” tai jopa tarpeen kertoa jo ajanvarauksen yhteydessä, että täällä on haasteellinen asiakas tulossa jalkahoitoon? Ikään kuin ”varoittaa”?

Soitan ja varoitan varmaan joka tapauksessa, mutta silti: näkevät varmasti aivan kaikenlaisia jalkoja, joten teenkö itsestäni jotenkin pöljän, kun alan selostaa jostain kynsimuutkoksista, kun ovat ammattilaisia ja varmasti kuuluu ihan työnkuvaan lakata vähän paksummatkin kynnet?

Varaisin aikaa siis nimenomaan kosmetologille, jalkahoitajan käsittely tapahtuu ihopolilla. Paksuja kynsiä ei ole nyt tarpeen hioa, eli en ole hakeutumassa jalkahoitajalle.

Onko ihan kauneudenhoitajia paikalla? Onko se ihan se ja sama, että soittaako kertoakseen kynsimuutokista vai kertooko vasta paikan päällä?

Miten te asiakkaat teette tai tekisitte?

Kiitos ajatuksista!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kyseessä sienien aiheuttamat muutokset niin ilmoittaisin.

Miksi siitä ilmoittaa, kyllähän ne siellä ne sitten näkevät. Mitä ihmettä ne tekevät sillä tiedolla jos etukäteen ilmoittaa. Ei se sieni ilmasta tartu. :D

Jalka/ ja kynsisienet ovat tarttuvia. Kosmetologit käyttävät jalkahoidossa eri välineitä esim. Viilat, leikkurit, jalkakylvyt, lakkasiveltimet jne. Kaikki kosmetologit eivät halua/voi/osaa käsitellä sairaita jalkoja. Tokihan sinne voi mennä, mutta pettymys voi tulla vastaan jos jalkoja ei suostuta hoitamaan. Että onkos tuo nyt iso homma asiasta mainita kun aikaa soittaa..

Päänahankin silsa- ja hiivasienet voivat myös tarttua, mutta kampaajat ei silti taida kieltäytyä hilseilevistä asiakkaista? Itseäni samojen välineitten käyttäminen kaikilla asiakkailla inhottaa, ja meen aina suoraan suihkuun käytyäni kampaajalla.

Vierailija
22/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn jalkahoitajalla poistattamassa vaurioituneen kynnenosan hellävaraisesti liuottamalla. Vaatii kaksi käyntiä joiden välillä on noin viikko ja sitten vielä on hyvä käydä välillä siistimässä. Kuulemma hän käsittelee paljon sienikynsiä eikä vaiva ole koskaan tarttunut keneltäkään kun lopuksi hän pesee kädet ja kunhan hänellä on iho ehjä itsellään käsissään. Minulla ei tosin ole sientä, mutta on tullut juteltua näistä kun alkuun ei tiedetty mikä vaivani on. En usko että kosmetologi osaisi tätä ja harva jalkahoitajakaan kai. Paras keino saada siistiksi mutta tulos ei ole välttämättä pysyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis oletko menossa jalkahoitoon vai pelkkään kynsien lakkaukseen? Kyllä kosmetologit tekevät kynsien ohennukset ym. tarvittavat toimenpiteet jalkahoidossa. Jos on todella paljon hoidettavaa voithan toki sanoa aikaa varatessa sen, niin se huomioidaan ajan riittävyydessä.

Tästä syystä vien pedikyyriin aina oman kynsilakan. Ällöttää, että samaa lakkaa sivellään terveille, sekä tarttuvia kynsisairauksia poteville.

Vierailija
24/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä ilmoittaa, kyllähän ne siellä ne sitten näkevät. Mitä ihmettä ne tekevät sillä tiedolla jos etukäteen ilmoittaa. Ei se sieni ilmasta tartu. :D

Jalka/ ja kynsisienet ovat tarttuvia. Kosmetologit käyttävät jalkahoidossa eri välineitä esim. Viilat, leikkurit, jalkakylvyt, lakkasiveltimet jne. Kaikki kosmetologit eivät halua/voi/osaa käsitellä sairaita jalkoja. Tokihan sinne voi mennä, mutta pettymys voi tulla vastaan jos jalkoja ei suostuta hoitamaan. Että onkos tuo nyt iso homma asiasta mainita kun aikaa soittaa..

Päänahankin silsa- ja hiivasienet voivat myös tarttua, mutta kampaajat ei silti taida kieltäytyä hilseilevistä asiakkaista? Itseäni samojen välineitten käyttäminen kaikilla asiakkailla inhottaa, ja meen aina suoraan suihkuun käytyäni kampaajalla.

Onko tää yleistäkin, että samaa kampaa ja harjaa käytetään usealla asiakkaalla? Omassa kampaamossani vaihdetaan välineet joka asikkaan välillä.

Vierailija
25/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta! Minkälainen koulutus se oikein on jos ei osaa sairaita jalkoja hoitaa ja valikoi jalat mitä hoitaa. Eihän hammaslääkärikään voi asiakkaitaan valita. Jalka/ja kynsienet ovat tarttuvia kosteissa tiloissa jos paljain jaloin siellä kuljetaan. Ei ne tartu jos on suojahanskat ja jalkoja hoidetaan ja onhan niillä muutkin suoja välineet. Tuskin kukaan jalkojen hoitaja ilman hansikkaita paljain käsin kenenkään jalkoja hoitaa ja ne välineet pitää desinfioida, puhdistaa joka asiakkaan jälkeen.  En ole koskaan käynyt jalkahoitajalla mutta tuntuisi todella oudolta jos ilman suoja hanskoja sitä työtä tehdään. Onhan niillä hengityssuojaimetkin sitä ihopölyä vastaan kun känsien ja kovettumien hionnasta tulee. 

Vierailija
26/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa huviksenne kuvahakuun ’psoriasis toenails’. Ap suosittelen lämpimästi soittamaan ja kertomaan sairaudestasi.

Vierailija
27/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa huviksenne kuvahakuun ’psoriasis toenails’. Ap suosittelen lämpimästi soittamaan ja kertomaan sairaudestasi.

Mielestäni noissa kuvissa ei ollut mitään ihmeellistä. Kaikenlaisia jalkoja nähnyt. T Kosmetologi

Vierailija
28/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hilseet voi kotikonstein koittaa hilseshamppoolla ja harjaamalla hoitaa pois ennen kuin menee kampaajalle. Jos tilaa aikaa kampaajalle niin voi kysyä onko sillä mitään keinoa tähän hilse ongelmaan. Kyllä niillä pitäisi olla ammatti koulutusta hoitaa päänahankin ongelmia. Joskus nuorena kun kävin parturi-kampaajan koulutuksen niin meille kuului hilseen poisto, tehtiin jakauksia ja osa kerrallaan harjattiin sitä hilsettä pois. Sitten pesut ja muut hoitoaineet päälle, myös päänahan iho sairaukset opiskeltiin tunnistamaan. Ei pelkästään käsitellä hiusta vaan ihokin kuuluu hoitaa. Joka asiakkaalle oli puhtaat kammat ym. välineet ja harjat niin ettei samoja käytetty jokaiselle. 

Vierailija
29/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On fiksua ja huomaavaista mainita hieman haastavista jaloista jo aikaa varatessa :) me tosiaan näemme aivan kaikenlaisia jalkoja, mutta on kiva tietää haastavammista tapauksista etukäteen. Kosmeettisetkin jalkahoitot ovat yleensä aika perusteellisia, niissäkin mm. poistetaan kovettumia ja ohennetaan kynsiä mikäli on tarvetta. Toki riippuu tekijästä, miten perusteellista työtä hän tekee. Itse tykkään haastavista jaloista, siinä kokee onnistuneensa kun saa työtä vaativista jaloista kauniit :)

Mukavia hemmotteluhetkiä!

T. kosmetologi

Vierailija
30/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

Minulla ei ole sieni-infektiota, minulla on psoriasis.

Olen varaamassa aikaa hemmotteluhoitoon, kyseessä olisi ns. jalka-spa, jossa ainakin kylvetetään ja hierotaan jalat, poistetaan kovettumat ja viimein kynnetkin lakataan. Puhtaasti hemmottelua ja kauneudenhoitoa, ei siis sairaudenhoitoa. Sairaudenhoito tapahtuu muualla.

Ap

Melkeinhän me ollaan sitten samalla sivulla duodecimissä, mulla PPP ja nyt epäillään lisukkeeksi psoria😄

Se toinen haasteellinen

Vierailija
31/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kynsisientä hoidetaan siellä vastaanotolla?

Vierailija
32/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pohtinut aihetta. Olisi joskus kiva kokeilla ihan kosmetologista käsittelyä jaloille. En käy hoitajalla, saan vielä tarvittavat toimenpiteet tehtyä itse, mutta oon ajatellut että jos kosmetologisen käsittelyn kintuilleni joskus varaan, varoitan kyllä etukäteen ettei ole ihan perustöppöset tulossa huoltoon, jo siksikin kun moni kuvittelee mun jalat nähdessään että vaiva on tarttuva.

Siis juu, kertoisin varausta tehdessä jo olevani "haasteellinen"😄

Onko kokemusta siitä että joku olisi kuvitellut vaivasi olevan tarttuva vai onko se vain omaa kuvitelmaasi. 

Kokemusta, ei kuvitelmaa. Ensin aina selitys siitä kuinka tää ei tartu vaikka pahalta näyttääkin, ja sitten saa kuunnella sen nolostuneen ihmettelijän hyvää tarkoittavia vinkkejä ihonhoitoon. Ei kiitos.

Vierailija
33/33 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää, kun niin harva lukee mitä ap on edes kirjoittanut. Hyvin selvästi käy alusta saakka ilmi mistä on kysymys. Silti suurin osa vastaa ohi ja ohjeistaa typerästi. 

Mikäli hoitavalta taholta ei ole ilmoitettu estettä hemmotteluhoitoon tai lähinnä johonkin siihen kuuluvasta hoidosta, varaisin ilomiellä ajan hemmotteluun. Mainitsisin luultavasti itse aikaa varatessa jalkojen terveydentilan ja etenkin sen, että asiaa hoidetaan toisaalla. Saman mainitsisin hoidon alkaessa ihan vain siksi, että ei siellä hemmotteluhoidossakin saisi turhia "mene terveydenhoitoon" -tyyppisiä neuvoja, ja siksi että kosmetologi voisi myös huoletta keskittyä hoidon tekoon.

Nautinnollista hemmotteluhetkeä toivotan AP:lle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi