Mikä minulla oikein on? Outo mahakipu oikealla :(
Pelottaa. Kipu alkoi oikean munsarjan kohdalla ovulaatioaikaan. Se meni hiljalleen ohi mutta nyt reilun viikon sisällä on kipuilu tai pikemminkin mahan muljahtelu samassa kohdassa ja selän puolella. Kuukautiset olivat normisti ja suoli toimii. Ongelmana on siis tuon saman kohdan pulputus ja muljahtelu, jotka tuntuvat inhottavalta, ei viiltävältä kivulta. Ihan koko ajan muljaa. Mitä tämä oikein on? Ei ole kuumetta eikä muitakaan oireita.
Kommentit (29)
Jos munasarjan kohdalla niin voi olla kysts tms. Tai ihan vain suolistoperäistä tilapäistä kipua.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:21"]Jos munasarjan kohdalla niin voi olla kysts tms. Tai ihan vain suolistoperäistä tilapäistä kipua.
[/quote] kysta siis
Suolta itsekin mietin, kun tuo muljutus on selkeasti siella. Onko syyta kiirehtia leluriin vai odotanko viela? Tata kuitenkin kestanyt jo useita paivia, joulusta asti tavalla tai toisella. Voiko olla umpisuolentilehdus?
Voiko se kysta aiheuttaa tuon suolen muljumiseen? Ilmaa mahasta tulee ja se tuntuu aina helpottavan, jotenkin yhteydessa tuohon muljutukseen. Miksi kipu sitten tuntuu ihan samassa kohdassa ovulaatiokivun kanssa? Mita kystalle voi tehda?
mulla oli umpilisäke tulehtunut ja kipu / omituinen oli säteili muualle vatsaan. Kipu oli välillä poissa ja tuli sitten uudestaan, oireita keski useamman päivän, ennen kuin kuvauksissa huomattiin oireiden syy. Mikään hyppiminen tms. ei sattunut.
Voi ei, umpilisaketta pelkaan eniyen! En tieda yhtaan, mihin laakariin mun pitaisi menna. Itkettaa.
Yleislääkärille. Kyllä ne sieltä ohjaa eteenpäin mm. verikokeisiin ja sen mukaan miettivät.
Menenko tyoterveyteen? Siella tuskin tutkimuksia maksetaan mutta saako sielta lahetteen julkiselle?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:33"]
Menenko tyoterveyteen? Siella tuskin tutkimuksia maksetaan mutta saako sielta lahetteen julkiselle?
[/quote]
Itse sain lähetteen keskussairaalaan työterveydestä.
Koeta hyppiä. Jos et pysty, on umppari. Ei niitä aina leikata, tulehdus voi rauhoittua.
1.Varaat terveyskeskuksesta ajan omalääkärillesi. Lääkärikäynti on 10-20€ jotakuinkin. Voit saada lähettern ultraan joka maksaa poliklinikkamaksu , 20-30€.
2. Jos kipu on sietämätöntä, mene päivystykseen.
Miten voi olla et näitä perusasioita ei aikuiset ihmiset tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:25"]
Voiko se kysta aiheuttaa tuon suolen muljumiseen? Ilmaa mahasta tulee ja se tuntuu aina helpottavan, jotenkin yhteydessa tuohon muljutukseen. Miksi kipu sitten tuntuu ihan samassa kohdassa ovulaatiokivun kanssa? Mita kystalle voi tehda?
[/quote]
Se häipyy useimmiten itsestään. Mullon niitä aivoissa. No hätä, sanoi lääkäri. Voinnin mukaan elät. Jos et kotona pärjäile niin sitten lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:36"]
hyppiminen ei tunnu ollenkaan, ei vaikutusta.
[/quote]
Ei oo sit umppari.
Ja miten tuo tutkitaan? Ultrataanko ja paljonkohan sekin lysti maksaa?