Lapsen serkku yökylässä.
Siskoni lapsi, eli lapseni serkku tuli meille eilen yökylään. Meillä on vain yksi makkari, jossa yksi sänky, jossa nukumme perheen kesken (kaksi aikuista ja kaksi lasta).
Viidestään emme mahtuneet nukkumaan, joten jonkun olisi nukuttava olkkarissa, yksin, sohvalla.
Tästä saimme aikaan ilmiriidan miehen kanssa.
Minun ehdotukseni oli se, että minä tai mies nukkuu sohvalla. Miehen mielestä taas siskoni tyttö (8v) olisi joutanut sinne sohvalle.
Mielestäni lasta ei laiteta sohvalle nukkumaan, varsinkaan kylässä olevaa, jolle ympäristö ei ole koti.
Kumpi teidän mielestänne tässä oli "väärässä"? Minä vai mies?
Ps. Mies nukkui sohvalla, koska ei kuulema nuku vieraiden penskojen kanssa. Mököttää asiasta edelleen.
Pps. Lapset eivät kuulleet tästä keskustelusta mitään
Kommentit (49)
Jos trolliprovoa kehittelet, niin menit pieleen jo avauksessa. Ensin puhut LAPSEN (yhden) serkusta ja yhtäkkiä teillä onkin 2 lasta.
Ihan vajaa mies! Yleensä perheenjäsenet yrittävät tehdä vieraan olon mukavaksi mutta ilmeisesti miehelle ei ole tällaista kykyä suotu.
Jaa, meillä sovitaan tuollaiset asiat ennakkoon ja jos yhteistä säveltä ei löydy, meille ei tule yövieraita.
Oliko hänet pakko ottaa, jotta siskokin ottaa sitten sen teidän lapsen/lapset =) joskus...
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:08"]Lpaset oliis pitänyt laittaa siskonpetiin olohuoneeseen. Aikuiset kuksikoon makkarissa.
P.S. Miksi otat yökyläläisiä, kun tilaa ei ole?
[/quote]
Onhan meillä tilaa. En vain tajunnut miehen oleva noin itsekäs.
Lapsia ei olkkariin voinut laittaa koska ei ole patjoja. Toisekseen ei olisi paljoa kiinnostanut miehen vieressä nukkua, kun selvisi miten itsekäs on. En ymmärrä miten se olisi voinut nukkua rauhassa kun lapsi nukkuu yksin sohvalla, tai no jos nukkuisi, itkisi varmaan ja rukoilisi äitiä hakemaan keskellä yötä.
Mä itse olen sellainen, että voisin antaa paikkani sängystä kenelle tahansa perheenjäsenelle, myös esim aikuiselle veljelle. Mies taas hokee "minäminäminä" ja "minun sänkyni".
Mut joo ei tuu ylökylään meille enää ketään tämän jälkeen, ennenkuin ollaan muutettu isompaan ok-taloon.
Ja tämä ei ole provo, lapsia meillä tosiaan kaksi, anteeksi ettei se tule jo otsikossa ilmi ;-)
Ap
Ihan naurettavaa, alkaa sopimaan yöpymisjärjesteyistä kun lapsi on jo kylässä. Ette voi olla noin aivottomia. Vai oliko tilanne niin, että molemmat ajattelivat toisen ajattelevan samoin...BUUHHHHHAAAAAHAAA!
no minä en haluaisi, että lapseni nukkuisi muiden aikuisten kuin omien vanhempiensa kanssa samassa sängyssä. Omituinen järjestely.
Mielestäni miehesi on oikeassa, totta kai yökyläläinen nukkuu sohvalla, tosin voisitte hankkia vieraspatjan, jotta oma lapsenne voisi nukkua sohvan vieressä seurana.
Miksi ihmeessä yökyläläinen olisi hätääntynyt yöllä? Yleensä tuon ikäiset nukkuvat jo omillaan. Taidat olla aika ripustautuva äiti.. ehkä teidän kannattaisi miettiä noita nukkuma järjestelyjä uudelleen ihan jo omankin perheen sisällä, tuo kuvio ei ole kauhean hyvä.
Onhan teillä sängyssä patjat? Lasten sängyistä patjat lattialle ja pienempi teidän väliin nukkumaan. Ei kannata ottaa yövieraita jos ei oo kaikille tervetullut :( mun tytöllä on kaks patjaa päällekkäin joista toinen laitetaan yövieraalle lattialle. Ja meillä käy paljon lapsia yökylässä, se on noille nion tärkeetä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:18"]Ihan naurettavaa, alkaa sopimaan yöpymisjärjesteyistä kun lapsi on jo kylässä. Ette voi olla noin aivottomia. Vai oliko tilanne niin, että molemmat ajattelivat toisen ajattelevan samoin...BUUHHHHHAAAAAHAAA!
[/quote]
Kyllä. Minulla ei tullut mieleenkään, että _aikuinen_ mies kehtaa nostaa metelin tuollaisesta. Oma isäni ja äitini nukkuivat mennen tullen ja palatessa meidän ja kavereiden vuoksi toisaalla, jotta me saatiin nukkua isossa sängyssä kimpassa. Ja näin oli kaikkialla, myös ystävieni perheissä ei ole epäilystäkään siitä, joutuuko patjalle tai sohvalle aikuinen vai lapsi!
Ap
9: tyttö ei nuku kotonaankaan yksin, miksi siis kylässä?
10: nukumme lapsiemme kanssa perhepedissä, kyseessä kaksi alle kouluikäistä lasta.
Ap
Eiköhän mies oke oikeassa. Vanhemmat nukkuu omassa sängyssä ja vieras lapsi muualla. Tosin omatkin lapset nukkuu muualla kuin vanhempien pedissä. Aika nössö mies sulla jos nielee tollaisen nukkumajärjestelyn.
Siis minkä ikäisiä lapsia teillä on jos nukkuvat samassa huoneessa vanhempiensa kanssa..? Sekstailetteko lasten nukkuessa vieressä:/
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:18"]Ihan naurettavaa, alkaa sopimaan yöpymisjärjesteyistä kun lapsi on jo kylässä. Ette voi olla noin aivottomia. Vai oliko tilanne niin, että molemmat ajattelivat toisen ajattelevan samoin...BUUHHHHHAAAAAHAAA! [/quote] Kyllä. Minulla ei tullut mieleenkään, että _aikuinen_ mies kehtaa nostaa metelin tuollaisesta. Oma isäni ja äitini nukkuivat mennen tullen ja palatessa meidän ja kavereiden vuoksi toisaalla, jotta me saatiin nukkua isossa sängyssä kimpassa. Ja näin oli kaikkialla, myös ystävieni perheissä ei ole epäilystäkään siitä, joutuuko patjalle tai sohvalle aikuinen vai lapsi! Ap
[/quote]Ja nyt tuli yllätyksenä, että miehesi onkin eri suvusta kuin sinä? Vai miten sinun vanhempiesi järjestelyt liittyvät tähän..
Meillä mies olisi se, joka ehdottomasti menisi sohvalle. En ikimaailmassa laittaisi siskon lasta yksin olohuoneeseen sohvalle. No, sisko onkin paras ystäväni ja lapsensa hyvin tärkeitä minulle.
Meillä kyllä mies ois ihan vapaaehtoisesti mennyt sinne sohvalle nukkumaan, siis omasta halustaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 13:18"]Ihan naurettavaa, alkaa sopimaan yöpymisjärjesteyistä kun lapsi on jo kylässä. Ette voi olla noin aivottomia. Vai oliko tilanne niin, että molemmat ajattelivat toisen ajattelevan samoin...BUUHHHHHAAAAAHAAA! [/quote] Kyllä. Minulla ei tullut mieleenkään, että _aikuinen_ mies kehtaa nostaa metelin tuollaisesta. Oma isäni ja äitini nukkuivat mennen tullen ja palatessa meidän ja kavereiden vuoksi toisaalla, jotta me saatiin nukkua isossa sängyssä kimpassa. Ja näin oli kaikkialla, myös ystävieni perheissä ei ole epäilystäkään siitä, joutuuko patjalle tai sohvalle aikuinen vai lapsi! Ap
[/quote]Mutta teillä jonkin piti nukkua sohvalla yksin. Miten malliesimerkkisi liittyy tähän mitenkään?
Opetelkaa puhumaan! Älkää olettako mitään.
Meillä on taittopatjoja yökyläileviä lapsia varten. Ne ovat vain 60cm leveitä ja mahtuvat lähes mihin vaan. Teidän tapauksessa olisin nukkunut itse sohvalla ja mies lattialla omalla patjallaan. Lapset saisivat makkarin itselleen. Näin aikuiset voivat valvoa pidempään kuin lapset.
Oli kyllä surkea viritys. Tee uusi trolli, mutta älä aina näin läpinäkyviä. Rupea vaikka ihmettelemään miten pitäisi suhtautua lasten seurusteluun, kun serkukset ovat rakastuneet keskenään.
Sinusta on siis ihan ok, että joku " tuntematon" aikuinen nukkuisi lapsesi kanssa samassa sängyssä. Joku lapsesi kaverin isä. Jaahas, että tällaista täällä. Kyllä meillä lapset ovat aina nukkuneet keskenään ja aikuiset toisaalla, varsinkin kun on kavereita ollut kylässä. Kukaan aikuinen ole koskaan ollut samassa huoneessa!
Lpaset oliis pitänyt laittaa siskonpetiin olohuoneeseen. Aikuiset kuksikoon makkarissa.
P.S. Miksi otat yökyläläisiä, kun tilaa ei ole?