Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko Kelan asumistukipäätöksen saaminen kestää? Unohtui vuositarkistuksen teko.

Vierailija
27.10.2021 |

Kun ne ei enää ilmoita, milloin se vuositarkistus pitäisi tehdä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä tulee sähköinen ilmoitus jonka näkee kirjautumalla Kelan omille sivuille. Paperiversiota ei kai enää lähetetä postitse. Käsittelyn kesto riippuu siitä onko ruuhkaa tällä hetkellä vai ei. Joskus päätös on tullut pikavauhtia parissa päivässä, joskus se on vienyt parisen viikkoa. 

Vierailija
2/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle tuli paperiversio. JA aika äkkiä se päätös sitten tuli,muutama päivä kun toimitin liitteet ja mikään kun ei ollut muuttunut.

Niin ja kannattaa tosiaan käydä omilla kela-sivuilla,parempi niin kuin kysellä täällä,vastaukset voivat olla sieltä tännepäin tai jotain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti kerran 3 viikkoa. Toivottavasti ei tällä kertaa ole taas "hirveää" ruuhkaa.

Vierailija
4/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikset maksa itse asumistasi?

Vierailija
5/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semantiikkaa. Joku maksaa vuokran pienestä palkastaan, mutta tarvitsee tukia elämiseen, koska palkka ei riitä. Asumistuki on se, jota pienituloinen ensisijaisesti voi hakea. Vai olisiko soviteltu päiväraha ensin? Toimeentulotuki lienee se viimenen oljenkorsi.

Vierailija
6/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin 1päivässä kun laitoin verkkopalvelusta sen tarkastuksen, vaikka se ehdittiin jo lakkauttaa.

Vierailija
7/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän sitä vuosi tarkistusta vielä tehdä, mulla tais olla vasta tammi-helmikuussa.

Vierailija
8/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Ei hän sitä vuosi tarkistusta vielä tehdä, mulla tais olla vasta tammi-helmikuussa.

Ei hän? Eihän.

Minulla vuositarkastus tehdään elokuussa, koska vuokrasopimukseni alkoi syyskuussa. Olisi aika rumba jos kaikkien asumistuki tarkastettaisiin samaan aikaan.

Vierailija
9/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<strong> kirjoitti:

Ei hän? Eihän.

Minulla vuositarkastus tehdään elokuussa, koska vuokrasopimukseni alkoi syyskuussa. Olisi aika rumba jos kaikkien asumistuki tarkastettaisiin samaan aikaan.

Hyvä huomio ja sorry ylimääräisestä välistä tekstissä.

Vierailija
10/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mä en saa palkkaa. Kernaasti maksaisin koko vuokran vaikka viidentonnin palkasta. En nyt vaan sattunut hankkimaan sellasta palkkaa.

Vierailija
11/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan kestää opintotukipäätös? Kolme viikkoa mennyt, eikä ole kuulunut mitään. Pitäisi olla maksussa ensi viikolla.

Vierailija
12/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Kela lähettää kyllä vuositarkastusilmoituksen postitse, siis paperille kirjoitetun kirjeen tarkistuksen tarpeesta.

Tukea saavilla ihmisillähän ei välttämättä ole nettiyhteyksiä käytettävissään. Näin ollen paperikirje lähetetään.

Tarkistuksen ajankohta riippuu siitä, milloin olet sen asumistuen haun tehnyt... siis se vuoden kohta, milloin sulla se vuosi asumistuen saantia täyttyä.

Vierailija
13/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli paperilla ilmoitus. Nyt jänskättää mitä tuumivat saamistani pääomatuloista.

Vierailija
14/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemus on luvattu käsitellä 21 päivässä, jos tarvittavat liitteet ovat mukana.

Suurina ruuhka-aikoina venyy tuosta joitakin päiviä.

Vierailija
15/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse hakea mitään asumistukea kelasta. Asun omassa kerrostalokaksiossa ja pari sijoitusasuntoa. Joskus nuorempana tarpeekseni sain näistä kelan paperisotkuista. Loputon paperi pyrokratia.

Vierailija
16/16 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei asumistukea tarvi kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse hakea mitään asumistukea kelasta. Asun omassa kerrostalokaksiossa ja pari sijoitusasuntoa. Joskus nuorempana tarpeekseni sain näistä kelan paperisotkuista. Loputon paperi pyrokratia.

No ei minunkaan tarvitsisi, mutta nosteleehan ne poliitikotkin häpeilemättä tukia niin miksen sitten minäkin.