Kauanko Kelan asumistukipäätöksen saaminen kestää? Unohtui vuositarkistuksen teko.
Kun ne ei enää ilmoita, milloin se vuositarkistus pitäisi tehdä.
Kommentit (16)
kyllä mulle tuli paperiversio. JA aika äkkiä se päätös sitten tuli,muutama päivä kun toimitin liitteet ja mikään kun ei ollut muuttunut.
Niin ja kannattaa tosiaan käydä omilla kela-sivuilla,parempi niin kuin kysellä täällä,vastaukset voivat olla sieltä tännepäin tai jotain!
Mulla kesti kerran 3 viikkoa. Toivottavasti ei tällä kertaa ole taas "hirveää" ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikset maksa itse asumistasi?
Semantiikkaa. Joku maksaa vuokran pienestä palkastaan, mutta tarvitsee tukia elämiseen, koska palkka ei riitä. Asumistuki on se, jota pienituloinen ensisijaisesti voi hakea. Vai olisiko soviteltu päiväraha ensin? Toimeentulotuki lienee se viimenen oljenkorsi.
Mulla tehtiin 1päivässä kun laitoin verkkopalvelusta sen tarkastuksen, vaikka se ehdittiin jo lakkauttaa.
Ei hän sitä vuosi tarkistusta vielä tehdä, mulla tais olla vasta tammi-helmikuussa.
Vierailija<strong> kirjoitti:
Ei hän sitä vuosi tarkistusta vielä tehdä, mulla tais olla vasta tammi-helmikuussa.
Ei hän? Eihän.
Minulla vuositarkastus tehdään elokuussa, koska vuokrasopimukseni alkoi syyskuussa. Olisi aika rumba jos kaikkien asumistuki tarkastettaisiin samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<strong> kirjoitti:
Ei hän? Eihän.
Minulla vuositarkastus tehdään elokuussa, koska vuokrasopimukseni alkoi syyskuussa. Olisi aika rumba jos kaikkien asumistuki tarkastettaisiin samaan aikaan.
Hyvä huomio ja sorry ylimääräisestä välistä tekstissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikset maksa itse asumistasi?
Koska mä en saa palkkaa. Kernaasti maksaisin koko vuokran vaikka viidentonnin palkasta. En nyt vaan sattunut hankkimaan sellasta palkkaa.
Kauankohan kestää opintotukipäätös? Kolme viikkoa mennyt, eikä ole kuulunut mitään. Pitäisi olla maksussa ensi viikolla.
Käsittääkseni Kela lähettää kyllä vuositarkastusilmoituksen postitse, siis paperille kirjoitetun kirjeen tarkistuksen tarpeesta.
Tukea saavilla ihmisillähän ei välttämättä ole nettiyhteyksiä käytettävissään. Näin ollen paperikirje lähetetään.
Tarkistuksen ajankohta riippuu siitä, milloin olet sen asumistuen haun tehnyt... siis se vuoden kohta, milloin sulla se vuosi asumistuen saantia täyttyä.
Minulle tuli paperilla ilmoitus. Nyt jänskättää mitä tuumivat saamistani pääomatuloista.
Hakemus on luvattu käsitellä 21 päivässä, jos tarvittavat liitteet ovat mukana.
Suurina ruuhka-aikoina venyy tuosta joitakin päiviä.
Onneksi ei tarvitse hakea mitään asumistukea kelasta. Asun omassa kerrostalokaksiossa ja pari sijoitusasuntoa. Joskus nuorempana tarpeekseni sain näistä kelan paperisotkuista. Loputon paperi pyrokratia.
Onneksi ei asumistukea tarvi kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse hakea mitään asumistukea kelasta. Asun omassa kerrostalokaksiossa ja pari sijoitusasuntoa. Joskus nuorempana tarpeekseni sain näistä kelan paperisotkuista. Loputon paperi pyrokratia.
No ei minunkaan tarvitsisi, mutta nosteleehan ne poliitikotkin häpeilemättä tukia niin miksen sitten minäkin.
Kyllä siitä tulee sähköinen ilmoitus jonka näkee kirjautumalla Kelan omille sivuille. Paperiversiota ei kai enää lähetetä postitse. Käsittelyn kesto riippuu siitä onko ruuhkaa tällä hetkellä vai ei. Joskus päätös on tullut pikavauhtia parissa päivässä, joskus se on vienyt parisen viikkoa.