Oletko kokenut seksuaalista häirintää ?
Sivusta seurasin, kun nuorehko esimies kiusasi ja pilkkasi naispuolisia työntekijöitä.
Ei ollut mukana rekrytoinnissa. Minä olin. Oma esimieheni oli varsinainen ikärasisti.
Oli pakko vaihtaa osastoa tuon 25-vuotiaan "pomon" takia. Oli päällikön perhetuttu.
Kommentit (73)
"Päällikkö" oli nainen... Tuskin olisi uskonut.
Kyllä. Hoitoalalla 20 v. Nyt olen 40+. Asiakkaat ovat lääppineet takapuolesta ja rinnoista. Vielä yleisempää on vihjailu ja näistä "lievin ja yleisin" on tämmönen.. "Mikäs tässä sairastaessa kun nuori ja kaunis nainen hoitaa.." YÖK! Miksei saa vaan tehdä työtään ilman minkäänlaista kommentointia seksuaalissävytteisestä keskustelusta.
Olen kokenut paljonkin seksuaalisen häirinnän kriteerit täyttäviä tilanteita, mutten ole kokenut niitä negatiivisina. Ei minussa herätä oikein mitään tunteita, jos joku elähtänyt pubiruusu puristelee yllättäen takamustani, korkeintaan hivelee hieman itsetuntoani. Normaalin näköisten naisten rivot, seksistiset puheet ja luvattomat koskettelut ovat tuntuneet aina vain hyvältä, vaikka ei kai nekään oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena urheilijana naiset saattoivat puristella bärsettä baarissa. Pidin sitä nuorena vain hauskana, mutta nykyisin ymmärrän, että siitä olisi pitänyt ahdistua.
Sama. Aina kun menee johonkin paikkaan niin joku nainen heti haluaa kunnon kyydit. Ei meinaa jäädä muille harrastuksille aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräänä vappuna humalainen työkaveri (nainen) tuli perässäni restroomiin ja alkoi riisua housujani.
Kouri intiimialuettani perusteellisesti. Lähti sitten kun en osoittanut mielenkiintoa.
En siitä tehnyt valitusta. Häntä hävetti varmaan pitkään.
Ei sentään tehnyt sinusta ilmoitusta. Loukattu nainen osaa olla säälimätön.
Olen.
M49
Olin joku noin 18v Kotkan Tähtipalatsissa discoilemassa. Joku homo henkselipullistelija puristi takapuolesta ja hyvä ettei päälle tullut tanssilattialla.
Aika vastenmielistä iskuyritystä, kun en ole homo.
Toi on varmasti ainoa, joka tulee mieleen. Pari kertaa on joku nainen koittanut iskeä vaikka itse en kiinnostunut. Nämä ei mun mielestäni olleet ahdistelua. Yksi jäi jopa harmittamaan etten suostunut, kun tyttö kysyi suoraan että mennäänkö panemaan. Jos olisi edes vähän koittanut lähestyä hellävaraisemnin niin olisin suostunut.
Minä koen kaikenlaiset huutelut ja pikkutuhmat vihjailut puhtaasti kehuina ja ne nostavat itsetuntoani ja piristävät päivääni. Myöskään "vahingossa" koskemiset eivät tunnu ikäviltä.
Olen nainen, joten älkää naiset yleistäkö viestejänne kaikkia naisia koskeviksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen kaikenlaiset huutelut ja pikkutuhmat vihjailut puhtaasti kehuina ja ne nostavat itsetuntoani ja piristävät päivääni. Myöskään "vahingossa" koskemiset eivät tunnu ikäviltä.
Olen nainen, joten älkää naiset yleistäkö viestejänne kaikkia naisia koskeviksi.
Loukkaantuisitko jos joku vastaantuleva mies ehdottaisi pikaista blowjopia esim.?
Ulkomaalainen muu uskontoinen koko yövuoron lähenteli seisokki päällä . Katosi aamulla jätti yksin . Häiritsi työtehtäviä . Olisi kuulunut tehdä valitus jo oli niin härskiä käytöstä lääketieteen opiskelijalta työpaikalla .
Lavatansseihin en enää mene, kun naiset käy käsiksi.99
Voi voi kysy miten monta kertaa.
Ensimmäinenkerta joka jäi nieleeni koska olin silloin hyvin nuori ja haavoittuvainen oli bussissa kun istui siellä takapenkillä johon mahtuu monta.
Viereeni tuli kolme minua vanhempaa poikaa ja yksi niistä alkoi kopeloida ja käydä kiinni. Minä menin täysin lukkoon ja yritin vetäytyä niin pitkälle nurkkaan kuin mahdollista.
Yksi näistä pojista kyllä yritti estellä kaveriaan mutta tämä ei uskonut. Lopulta kun käänsin selkäni kokonaan se kopeloitsija sanoi että ruma sä oletkin. Mutta säkki päähän, kyllä se niin menee.
Kerran kun olin 16 olimme siskoni ja hänen kolmen kaverinsa kanssa menossa elokuviin. Tuli meitä vanhempia nuoria miehiä ja yksi kävi minuun käsiksi. Paniikissa rimpuilin ja se tyyppi löi minua kasvoihin niin että lensin sillankaidetta vasten. Taas nousi miesten osakkeet silmissäni niin että kohina kävi!
On ronkittu, on käpälöity, on ehdoteltu rivoja ja eräs erittäin epämiellyttävä vanhempi mies alkoi puhua niin oksettavia ja silmäili samalla erittäin vastenmielisellä tavalla.
Senkin koin hyvin ahdistavana kun koulussa eräs miesopettaja puhuessaan minulle käytävässä silitteli selkääni ja räpelöi rintaliivien olkainta puseron läpi.
Turha kai sanoa mutta miehiä en voi kunnioittaa.
Eräs n. 55v nainen muisti aina kysyä mitä teen illalla. Toistamiseen sanoin että olen naimisissa.
Ei voi taas lainata viestiä, sinä nro 80 jota naispuolinen kollega häiritsi, kerroitko asiasta päällikölle?