Takaisin normaaliin. Mistä aloitan?
Jos tästä nyt saa edes puhua ... mutta ajattelin lopettaa kotona istumisen ja lähteä taas liikkeelle.
Mennä takaisin konttorille töihin ja alkaa tavata taas ystäviä. Salille ja muihin harrastuksiin.
Ihan liikaa on jo mennyt aikaa hukkaan odotellessa. Ei toi virus näytä influenssaa pahempi olevan.
Eli mistä aloitan? Miten te olette tehneet?
Kommentit (11)
Ihan oon eläny suht normi elämää koko ajan, mitä nyt ulkomaanmatkat vaihtuneet kotimaan lomiin ja mökkeilyyn.
Nyt kannattaa käyttää maskia ja välttää väenkokouksia
Ihan normielämää olen koko ajan pyrkinyt viettämään. Olen jo alkuvuodesta saanut kaksi rokotetta, olen riskiryhmäläinen ja hoitaja.
En tykkää baareista, joten niissä en juurikaan käy. En juurikaan matkustele kuin aniharvoin, joten sekään ei ole vaikuttanut.
Kotibileissä olen käynyt ja ihmisiä tavannut, käynyt leffassa, kaupassa käyn niin usein kuin huvittaa, maskia en ole vapaa-ajalla käyttänyt ollenkaan (töissä pakko pitää).
Elän siis ihan samalla tavalla kuin normaalisti.
Tein etätöitä jo ennen pandemiaakin, mutta mä aloitin tapaamalla taas ystäviäni ja läheisiäni. Aloin tosin tekemään näin jo noin puoli vuotta sitten eli saatuani ekan koronarokotteeni. Kesällä kävin terasseilla, shoppailemassa, matkustelin kotimaassa jne. Tokan rokotteeni jälkeen olen elänyt kuten ennen pandemiaakin paitsi että en ole matkustanut ulkomaille.
Tuntuu vaikealta olla ihmisten parissa. En halua enää, että kukaan tulee lähelle. Kaupassakin kierran kaikki kaukaa. Pelästyn jos joku yllättäen puhuu. Tervehtii vaikka rapussa. Se on tosi ahdistavaa kun ajattelen heti, että sylki lentää.
Te normaalisti elävät tätä tautia levitätte vierastyöläisten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaikealta olla ihmisten parissa. En halua enää, että kukaan tulee lähelle. Kaupassakin kierran kaikki kaukaa. Pelästyn jos joku yllättäen puhuu. Tervehtii vaikka rapussa. Se on tosi ahdistavaa kun ajattelen heti, että sylki lentää.
onhan tämä vitsi?
Minä olen aloittanut hautausmailla vierailut, käyn katsomassa koronaan kuolleiden läheisteni hautoja.
Minun uusi normaali on etätyö. Mun työhyvinvointi on merkittävästi parempi ja stressi alhaisempi.
Se tuo mukanaan sen että rahaa on nyt mukavasti. Ei tarvitse niin paljon bensaan, auto kestää kauemmin, vaatteita ei tarvitse ostaa niin usein, kun ei tarvitse olla niin paljon siistejä kotivaatteita.
Lounaalla ja kahvilla ei mene rahaa niin paljon, kun syön kotona.
Ystäviä näen edelleen, työkaverit ei ole ystäviä joten riittää kun heitä näkee sen mitä työ vaatii. Toimistolla käyntikään ei ole mitenkään virkistävää.
Aloitat rokotteesta, siitä se normaali elämä alkaa.
Ihan tavallista elämää eli kaikki mikä jäi koronan takia tauolle. Olen ollut jopa aktiivisempi kuin ennen koronaa, koska yksin kotona oleminen ahdistaa ja haluan vielä elää ennen kuolemaa.