Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuen hakeminen ja tulojen ilmoittaminen

Vierailija
03.01.2015 |

Minulla on peruspalkka, joka näkyy työsopimuksessa. Välillä palkkani on vain sen verran. (Esim nyt tammikuussa tulee olemaan). Saan kuitenkin kuukausittain jonkin verran lisiä (ilta- ja yölisiä), mutta en hae niitä joka kk, joten esim nyt tammikuussa ei ole ollenkaan lisiä ja helmikuussa sitten pitemmältä ajalta. 

Haen asumistukea tammikuulta alkaen (erosin miehestä). Laitanko hakemukseen vain tuon peruspalkan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, vaan lisätkin ja lisätietoihin ettei tule joka kk. Laskevat sitten keskiarvon

Vierailija
2/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siun pitää laittaa niin tarkka keskiarvon arvio kuin kykenet koska muuten perivät takautuvasti tukea pois (näkevät verotiedoistasi). Paras olisi jos menisit paikanpäälle ja täyttäisit laput yhdessä virkailijan kanssa, jos suinkin mahdollista siis on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsovat koko vuosituhannen, lomamatka huomioidaan laskennassa.

Vierailija
4/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Entäs se lomaraha, joka tulee heinäkuussa? Miten se laskettiin siihen? Jaan lomarahan 12:lla? Jotta saan siis vuoden keskitulon.

ap

Vierailija
5/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis joskus aikoinani saanut asumistukea, vuosia sitten..

ap

Vierailija
6/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvii viedä ku palkkakuitti, kyl ne laskee tuen määrän sun puolesta .Katsovat vuosi tuloja jaetaan 12,5=kuukausipalkka

Vierailija
7/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeastaan ihan sama mitä laitat tuloiksi. Kuitenkin pitää toimittaa tiedot kaikista viime vuoden tuloista sekä kuluvan vuoden tulot(nyt niitä ei vielä ole), sekä työsopimus josta selviää palkkatiedot. Kela laskee sitten niillä tiedoilla tuen määrän. 

Vierailija
8/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytävät verotodistuksesta kopionkin joskus!!

Vierailija
9/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin vain viimeisen palkkakuitin jossa näkyy se mitä olen tienannut koko viime vuotena. Verotustodistusta ei tarvita, sossuun kyllä jos hakee tt-tukea

Vierailija
10/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:55"]Mä laitoin vain viimeisen palkkakuitin jossa näkyy se mitä olen tienannut koko viime vuotena. Verotustodistusta ei tarvita, sossuun kyllä jos hakee tt-tukea
[/quote]

Niin ja työsoppariakaan ei tarvita koska ne palkka tiedot näkyy jo palkkakuitissa

Vierailija
11/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jakavat 12,5 eikä 12:lla?

ap

Vierailija
12/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 19:01"]