Kuinka moni pääsee seinäkyykkyyn?
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008170258.html
”Useimmat testaajat pyllähtivät pepulleen, koska liike vaatii selän ja lonkkien liikkuvuuden lisäksi jarrutusvoimaa vatsalihaksilta, lonkankoukistajilta ja säären etuosilta – ja istumatyö heikentää kaikkia näitä ominaisuuksia.
”Ainoa, joka liikkeen pystyi tekemään, oli 70-vuotias isoäiti! Hän hurautti seinäkyykyn mennen tullen ja ihmetteli, miksi 10-vuotias lapsenlapsi ei pystynyt samaan”, Ilmivalta nauraa.”
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole niin mitään ongelmaa, ihmettelen edelleen että joku ei tuossa onnistu. Päätin kokeilla onnistuuko yhdellä jalalla ja sekin onnistui. Tosin olen mielestäni melko notkea muutenkin. Saan varpaan osumaan nenääni seistessäni yhdellä jalalla. Kokeilkaapa tuota.
Nyt taisit laittaa vähän vauva av lisää? Vetäsetkö cooperissa myös kevyesti hölkötellen 5000?
Kuudessa minuutissa menee tuon verran.
Huvitti tuo "70-vuotias isoäiti". Ihan kuin sillä, että hänellä on lapsenlapsia, olisi mitään tekemistä sen kanssa, pääseekö kyykkyyn vai ei. Paljon kiinnostavampaa ja oleellisempaa olisi ollut kertoa, mitä tämä henkilö on tehnyt työkseen tai mitä hän on harrastanut.
Ei onnistu. Enkä kyllä miellä itseäni mitenkään rapakuntouseksi tai kankeaksi.
Syväkyykky ylipäänsä onnistuu vain lantiota leveämmässä asennossa niin että se tuntuu levolta. Jos on jalkaterät eteenpäin ja lantion levyinen asento, niin painopiste on ihan persiillään ja nilkoilla pitää tehdä ihan hirveästi duunia. Olen lyhyt ja lyhytjalkainen, mutta reidet ovat suhteessa aika paljon pidemmät kuin sääret. En tiedä johtuuko siitä vai mistä? Ei ole nimittäin lapsenakaan onnistunut, ihan luonnoton asento. Liikunnallinen olen ollut aina ja nilkkakin kyllä taipuu ihan hyvin, samoin pohje. Kiinnostaisi saada ammattilaisen mielipide, että teenkö jotain väärin, onko jokin osa liian heikko tai jäykkä vai onko vain sellainen ruumiinrakenne.
Taas roskalehden linkki, jota en viitsi avata. Mutta seinäkyykky on helppo nakki. Jos itse en taivu, niin sitten seinä taipuu tai perkele itkee ja taipuu.
Meni 5 kertaa peräkkäin tuosta vain.
m65v
En todellakaan tarvii mitään apuvälineitä tuohon, onnistuu pitkien treenitaukojenkin jälkeen yli helposti ilman mitään ongelmaa. :D
Sen sijaan leuanvetoja multa on ihan turha odottaa. :D
ja kyllä, mulla on lihasta jaloissa ja hartiat pienet :D
Samoin, jaloissa on voimaa ja muutenkin vartalossa taipuvuutta. Kädet rimpelot. Syväkyykky onnistuu niin että peppu hipoo lattiaa ja ylävartalo suorassa ylös. Ei siis tarvitse tätä edes testata.
T: Tanssija
En päässy ihan alas. Juoksin sunnuntaina maratonin, joten laitan sen piikkiin. :)