Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pääsee seinäkyykkyyn?

Vierailija
27.10.2021 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008170258.html

”Useimmat testaajat pyllähtivät pepulleen, koska liike vaatii selän ja lonkkien liikkuvuuden lisäksi jarrutusvoimaa vatsalihaksilta, lonkankoukistajilta ja säären etuosilta – ja istumatyö heikentää kaikkia näitä ominaisuuksia.

”Ainoa, joka liikkeen pystyi tekemään, oli 70-vuotias isoäiti! Hän hurautti seinäkyykyn mennen tullen ja ihmetteli, miksi 10-vuotias lapsenlapsi ei pystynyt samaan”, Ilmivalta nauraa.”

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin onko porukka oikeasti näin huonokuntoista jos tällaiset perusliikkeet ei onnistu. Tässä liikkeessä ei ole mitään ihmeellistä. Sen ymmärrän että 200kg ei mene kyykyssä tai et saa 15 leukaa vedettyä, mutta joku tällainen kehonpainokyykky..

Vierailija
22/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persjalkaiset tapit tekevät tuon helposti.

Meille pitkäkoipisille aika mahdoton muuten kuin muunneltuna.

Mitä vaikeaa pitkillä ja pitkäjalkaisilla tässä on? Levität polvet sivuille.

t: m48 (186cm/84kg) Lihavilla ottaa maha kiinni.

Ei ottanut vatsalihakset ollenkaan kiinni. (177cm/85kg)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse lähellekään….olenkin huonokuntoinen….harrastan vain jalkapalloa 2 kertaa viikossa ja kuntosalia 3-4 kertaa m 61v

Vierailija
24/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kyllä lopulta vaivatta kyykkyyn ja ylös, mutta aluksi kumautin otsani seinään kun yritin kumartua varmistamaan, että varpaat ovat riittävän etäällä seinästä...

N30, hoikka mutta köntys

Vierailija
25/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä mietin onko porukka oikeasti näin huonokuntoista jos tällaiset perusliikkeet ei onnistu. Tässä liikkeessä ei ole mitään ihmeellistä. Sen ymmärrän että 200kg ei mene kyykyssä tai et saa 15 leukaa vedettyä, mutta joku tällainen kehonpainokyykky..

Luitko jutun? Sen mukaan on hyvin yleistä, ettei tuo onnistu. Ja mä olen hoikka ja liikunnallinen, mutten ainakaan ekalla yrittämällä onnistunut.

Vierailija
26/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka ILMIVALTA!?! 😅😅😅

Vierailija
27/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko ollenkaan linkistä kuinka tuo suoritetaan? Kyseessä ei ole mikään perusliike, vaan selkeästi spesifi liike, jossa testataan myös liikkuvuutta.

Vierailija
28/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170cm, pitkäraajainen ja pääsin helposti. Eli selittelyn makua.

No eikös hän juuri tapeista puhunutkin.

Vierailija
29/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta liikkeen tekeminen onnistui sukat jalassa.

Nainen ja ikaa 51 v. Liikuntaa lapsuudesta asti ja notkeus synnyinlahja.

Vierailija
30/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ole pelkästään kunnosta kiinni, vaan ruumiinrakenteesta ja liikkuvuudesta. Joku luonnostaan notkea, mutta täysin liikuntaa harrastamaton pystyisi todennäköisesti tekemään liikkeen helposti ja joku timmikuntoinen välttämättä ei.

Vierailija
31/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

162cm/57kg, erittäin juminen kroppa mulla, harrastuksena tanssi, lenkkeily ja liian vähäinen fyssarin jumppaohjeiden teko. 🙄 Niin ja ikää 31v. Onnistui yllättäen. Alaselästä otti kyllä ihan kunnolla vastaan alasmennessä.

Vierailija
32/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin ylös! Mutta vasta 3. yrittämällä. Olen 8. kuulla raskaana.

Vierailija
33/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se pitänyt arvata, että vauvafoorumin mamma tulee ja vetää syväkyykyt seinää vasten tuosta noin vaan :D

Vierailija
34/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistui, mutta tuntuu jälkeenpäin jaloissa, N32

Vierailija
35/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin. Aivan helposti.

N.41

Vierailija
36/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 170cm, pitkäraajainen ja pääsin helposti. Eli selittelyn makua.

No minä olen 177cm ja jalankoko 38. Aika hankalaa oli, vaikka olen notkea eikä ylimääräistä rasvaakaan ihan hirveästi ole. Aika typeriä tällaiset temput, kun ruumiinrakenne oikeasti vaikeuttaa aika paljon. Sama kun oikein lyhyet ja vantterat ihmiset pannaan hyppimään vauhditonta pituushyppyä ja sitten ihmetellään, että miten niiden tulos on metrin huonompi kuin pitkän ja hoikan. On se kumma.

Vierailija
37/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mahdollinenkaan... Minulla ainakin menee pää päin seinää heti kun alan kyykätä. Polvetkin osuu heti seinään... Taidan olla joku friikki.

Vierailija
38/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisin kuin tavallisessa kyykyssä, seinäkyykyssä seinä estää kompensoimasta liikettä viemällä ylävartaloa tai polvia eteenpäin. Tästä syystä pitkäjalkaisella painopiste tulee niin taakse, että seurauksena on pyllähtäminen."

Eli mitataanko tässä jalkojen, tai oikeastaan reisiluun, pituutta?

Vierailija
39/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeessa sanotaan, että varpaitten ja seinän väliin saa jättää nyrkin verran väliä. Eli käytännössä vähintään 10 senttiä. Kyllä se silloin jo onnistuu keltä hyvänsä. Kuvituskuva vaan on huono, kun siinä tekijällä näkyy olevan jalat kiinni seinässä.

Vierailija
40/49 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se pitänyt arvata, että vauvafoorumin mamma tulee ja vetää syväkyykyt seinää vasten tuosta noin vaan :D

Niin ja 200 kg niskassa, yhdellä jalalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi