Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syyllisyyden tunne pahimmillaan aiheuttaa? ov

Vierailija
03.01.2015 |

Vuosia kestänyt suru ja syyllisyys.. nyt bipo 2 diagnoosi. Pää ymmällään onko diagnoosi oikea vai käyttäydynkö näin siksi koska olen niin ahdistunut syyllisyydestä yms.

Oireet viittaa hyvinkin bipoon mutta diagnoosia tehdessä sen mahdollisia vaikutuksia ei otettu huomioon... Hyväksyn diagnoosin jos se todella on oikea.. ja diagnoosi on nyt ja pysyy. .. Pitäisi varmaan ottaa esille tämä seuraavan kerran että kuinka paljon asiat selittyy tällä surulla ja syyllisyydellä. ..

Miten suru ja syyllisyys voi muuttaa ihmisen käytöstä...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up...

Ketään, jolla aiheesta ajatuksia?

Ap

Vierailija
2/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä samoja tunteita kokeva. Olen aloittamassa terapian ja lääkäri aluksi kaarsi kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön koska oireet olivat voimakkaat, mutta lopulta päätyikin PTSD:hen. Itse olin pohtinut kummankin mahdollisuutta, mutta koin helpotuksen kuullessani dg:n koska mt-häiriöihin todella liittyi ympäristööni liittyviä asioita. Se tuntui oikealta että sairauteni ei ollut minun "vikani" tai sisäsyntyistä. Voimakas persoona minäkin. Joskus olen miettinyt että jotkut ehkä jopa pelkäävät minua koska en oikein tunnu sopivan tänne ihmisenä. Ja tunteita vaikea näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut

Vierailija
4/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 18:28"]

Hullut

[/quote]

Ei, vaan ihmisiä jotka eivät sovi standardeihin ja joutuvat sen takia yksin käsittelemään elämän ongelmia.

Vierailija
5/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syyllisyyden tunteesi johonkin aitoon syyllisyyteen perustuvaa vai turhaa syyllisyyttä? Mulla ex sai itseni tuntemaan syylliseksi vaikka mihin, mihin ei ollut aihetta. Nyt olen masentunut, kun tuli ero, vaikka tajuan, etten syyllistynyt mihinkään. Voisihan minuakin joku bipoksi sanoa, jos tietäisi, miten ero musersi minut ja olen nyt masentunut. Mutta oikeasti olen peruspositiivinen, nyt vaan ihan maassa. Oletko luonteeltasi tuollainen, vai onko joku tietty aiheuttanut sen?

Vierailija
6/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyyden tunne on oikea :(
Tein vuosia sitten päätöksen vastoin omaa vakaumusta enkä pääse siitä irti vaikka järjen tasolla olenkin antanut anteeksi...

Ap

Vierailija
7/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan perus-depressiokin. Itselläni ainakin on jatkuvaa syyllisyyttä ja pohjatonta surua vaikka asiat on ok enkä ole mokannut mitään todella merkittävää. Mittasuhteet vääristyvät..

Vierailija
8/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut masentunut suurimman osan ajasta... ja masennusdiagnoosilla menty monta vuotta.

Nyt sitten lopulta aloin kyselee että voiko olla pelkkää masennusta. Surua ja syyllisyyttä ei olla läpi käyty kunnolla.. tuskin kunnolla läpikäynyt koskaan kuin mielessäni ja vertaistuen kanssa.

Itse pyysin tarkempia tutkimuksia biposta kun oireet vahvat.. ja diagnoosi tuli. Mutta nyt alkanut ahdistaa kamalasti jos onkin väärä ja nämä ajatukset ja tunteet voisikin olla oireita käsittelemättömästä surusta ja syyllisyydestä. ..

Tuo diagnoosi kun kulkee ja vaikuttaa läpi elämän. .. jos ei olekaan oikea vaikka tutkimukset kyllä vahvasti sitä puoltaa. Jäi vaan mietityttää kun nämä suru ym ei otettu huomioon ...

Ap

Vierailija
9/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla syyllisyys ja suru vaikuttanut?
Ja millaisia luonteeltanne ootte normaalisti?

Ap

Vierailija
10/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina ollut voimakas persoona ja vaikea näyttää tunteita.

Suru ja syyllisyys on eristänyt minua, välillä olen purkanut oloa vihaisuudella ja ikään kuin peitelly oloani.. välillä on hyvä olla...sit taas....

Ap

Vierailija
11/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kiitos jo vastanneille.

Ap

Vierailija
12/12 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin hyvin voimakkaana välillä tunne, etten kuulu tänne yhteiskuntaan. ..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän