Voisitteko ystävällisesti laittaa niihin pyöriinne valot t. jalankulkija
Jalkakäytävällä, ei pyörätiellä, kapealla sellaisella tuli kaksi tätöstä vastaan rinnakkain valottomilla pyörillä tänä aamuna. Meinasin jäädä alle kun ei niitä pimeässä nähnyt. Ko. katu ei ole mitenkään vilkasliikenteinen, ei edes ruuhka-aikoina, joten en muutenkaan ymmärrä miksi siinä pitää jalkakäytävällä ajaa, siksikö kun pyörissä ei ole valoja?
Ja sinä joka nyt ajattelit syyttää minua: Siinä kohti ei ole pyörätietäja minä kävelin kyllä oikeaoppisesti oikeaa reunaa. Itse kun pyöräilen, minulla on valot ja ko. kadulla pärjää mainosti muun liiknteen seassa.
Kommentit (24)
Myös jalankulkijat voisi käyttää heijastimia.
Ja voisitteko suunnata pyörän valot oikein, (vähän alaspäin osoittamaan, pyörätietähän niillä on tarkoitus valaista) niin etteivät ne sokaise vastaantulevia jalankulkijoita.!
Vierailija kirjoitti:
Ja voisitteko suunnata pyörän valot oikein, (vähän alaspäin osoittamaan, pyörätietähän niillä on tarkoitus valaista) niin etteivät ne sokaise vastaantulevia jalankulkijoita.!
Kyllä söör, aivan niin söör, olisiko vielä jotain muuta mitä arvon jalankulkija haluaisi?
Voisitteko ystävällisesti laittaa niihin pyöriinne valot t. autoilija
.
Ihan oman turvallisuutenne vuoksi. Ei auta olla oikeassa, jos ei tule havaituksi.
.
Samoin heijastimet jalankulkijoille. Sama peruste.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sähköpyörät?
Sähköpyörät ovat pimeällä kunnon tappovehkeitä.
-eri
Voisitteko ystävällisesti pysyä pyörinenne poissa jalkakäytäviltä.
t. Poliisi
Vierailija kirjoitti:
.
Ihan oman turvallisuutenne vuoksi. Ei auta olla oikeassa, jos ei tule havaituksi.
.
Autoilijat voisivat myös selkeästi pysähtyä, mikäli meinaavat antaa tietä. Hiljentäminen ja ryömittäminen ei osoita jalankulkijalle, että hänet on havaittu.
Vierailija kirjoitti:
t. Poliisi
En todellakaan, oletko pimeä? Autojen sekaan ei kukaan halua mennä itsaroimaan.
Jo toisessa viestissä vastattiin: Tee ite!
Niin ne pyöräilijät.
Voisitteko pyöräilijät olla sokaisematta vastaantulevia. Kun nämä valonheittimet osoittavat suoraan silmiin, kävellen menee monta metriä aivan sokkona ja pyöräillen vielä pitempi matka.
En laita, pysy kotona jos olet sokea.
POIS ALTA!
Vierailija kirjoitti:
.
.
Nuo on kirjattu ihan lakiin, joten ei tarvitse sen enempää perustella.
Kun laitatte valot ja kohdistatte ne oikein, niin huolehditteko myös siitä, ettei ne ole niitä superkirkkaita räpsyviä valoja, jotka saa kaikki sokaistumaan ja päälle aiheuttaa migreenin?
Vierailija kirjoitti:
.
.
Sehän on minun oma asiani, jos haluan hengestäni päästä joten pää kiinni t:kävelypyöräilijä
Ennenvanhaan kun pyörien valot oli himmeitä hehkulankatuikkuja dynamovirralla, suuntauksella ei ollut niin suurta merkitystä, mutta nykyajan ledit ovat niin tehokkaita, että ne häikäisevät pahasti jos ei ole suunnattu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. PoliisiEn todellakaan, oletko pimeä? Autojen sekaan ei kukaan halua mennä itsaroimaan.
Liikennesäännöt koskevat myös pyöräilijöitä. Ette voi edellyttää autoilijoidenaan noudattavan sääntöjä, jos ette itse noudata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. PoliisiEn todellakaan, oletko pimeä? Autojen sekaan ei kukaan halua mennä itsaroimaan.
Liikennesäännöt koskevat myös pyöräilijöitä. Ette voi edellyttää autoilijoidenaan noudattavan sääntöjä, jos ette itse noudata
Luulen kyllä, että jos 1000 mummoa ilmestyy autotielle polkemaan 5 kilometriä tunnissa, niin ovat entisiä mummoja.
Kävitkö lähimmässä risteyksessä pyöräilijöiden tulosuunnassa tarkistamassa kyltin, vai mistä tiedät, että kyseessä ei ollut pyörätie?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Samoin heijastimet jalankulkijoille. Sama peruste.Nuo on kirjattu ihan lakiin, joten ei tarvitse sen enempää perustella.
Muuten kyllä, mutta jalankulkijoiden heijastimen käyttö on käytännössä suositus. Sanamuoto "yleensä käytettävä".
Oliko sähköpyörät?