Te joiden kummilapset teinejä: kutsutaanko teitä synttäreille?
Oma kummilapsi täyttää 14 pian, eikä synttärikutsuja ole tullut kolmeen vuoteen. Joulu- ja synttärilahjat kyllä kelpaavat postitettuna. Nyt vaan mietin että onko tässä kummiudessa järkeä jos olen lähinnä lahja-automaatti. Vai odottaisinko vielä vuoden kunnes kummilapsi pääsee ripille ja sitten vasta lopetan lahjonnan?
Kommentit (8)
Lapsemme 12v ei ole viettänyt synttäreitä pariin vuoteen. Kummit voivat vierailla halutessaan.
18-vuotissynttärit olivat ensimmäiset joille ei kutsuttu, juhlakalu meni kaveriensa kanssa baariin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 13:05"]Lapsemme 12v ei ole viettänyt synttäreitä pariin vuoteen. Kummit voivat vierailla halutessaan.
[/quote] Odotatko silti että kummit tuovat/lähettävät lahjan?
Nuoret ei enää välttämättä pidä synttäreitä. Meillä kummit asuneet kaukana joten ei ole kutsuttu kun on tiedetty että vaikea lähteä pitkiin matkoihin tulemaan.Kai se kannattaa muistaa siihen rippijuhlaan asti.Sitten voi lahjomiset unohtaa. Paitsi tietenkin lakkiaset ym, voi muistaa.
Jos harmittaa, niin voit lopettaa lahjomisen heti. Riittäisikö kortti? Toki ripillepääsyn ja ylioppilaaksi pääsyn / ammattiin valmistumisen voi sitten muistaa erikseen.
Oletko aina mennyt aiemmin, jos kutsu on tullut?
Sillä kysyin, että itse kun olin lapsi ja teini-iässä, pyysin kummeja usein käymään, eivät ikinä tulleet. Välillä saattoi kortti tulla. Rippijuhliin ihme kyllä tulivat. Sen jälkeen ei olekaan mitään kuulunut.
Valmistujaisjuhliini kutsuin, juhlat pidettiin opiskelupaikkakunnallani, samalla missä he asuvat. Eivät tulleet sinnekään. Heillä siis ainakin näytti olevan linja, että rippikouluikäiseksi asti voidaan muistaa, sitten loppuu.
En mä kutsunut teininä sukulaisia synttäreille, vaan omanikäiset kaverit. Ei sillon enää pidetty mitään kakkukestejä vaan "bileitä".
Kutsutaan kummia muuten kylään. Synttäreitä ei lapsi ole halunnut viettänyt 10 vuotta täytettyään . Harmi, tykkään juhlien laittamisesta.