Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sterilisaatio 23 vuotiaana?

Vierailija
03.01.2015 |

Onko mitään mahdollisuutta saada? Minulla on yksi lapsi, ja lapsen isän kanssa ero luultavasti tulossa. Olen pitkään miettinyt jo ennen eroa ajatuksia, että lapsilukuni jää yhteen. Ja nyt varsinkin kun eroaminen, en halua, että lapsilleni olisi eri isät. Onko mitään mahdollisuutta saada tämän ikäisenä sterilisaatiota?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa.

Vierailija
2/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pitää ollaa 30v. tai useampi lapsi (ennen vaadittiin neljä, nykyään taitaa riittää kolme).

Oletko kuullut ehkäisystä? Ja sitten vielä sellainen juttu, että kannattaa nyt ensin rauhassa erota siitä edellisestä miehestä ennenkuin alkaa panemaan muiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 on aika nuori ja mieli voi kevyesti muuttua 10 vuodessa. Kannattaa ehkäisyllä mennä muutama vuosi ja katsoa sitten asiaa taas uudelleen.

Vierailija
4/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:39"]Ei ole. Pitää ollaa 30v. tai useampi lapsi (ennen vaadittiin neljä, nykyään taitaa riittää kolme).

Oletko kuullut ehkäisystä? Ja sitten vielä sellainen juttu, että kannattaa nyt ensin rauhassa erota siitä edellisestä miehestä ennenkuin alkaa panemaan muiden kanssa.
[/quote]

Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Oletko kuullut, että jotkut ihmiset haluavat suunnitella tulevaa? Vaikka olet itse hypännyt sänkyy seuraavan kanssa, ei se tarkoita sitä, että muutkin niin tekisivät. Höpsö!

Vierailija
5/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemusta omaavana sanon että toivon totisesti ettei sterilisaatiota tehtäisi noin nuorelle. Mieli ehtii muuttua, sinulla on hedelmällistä ikää jäljellä 20 vuotta. Kohtaat uusia kumppaneita. Voi olla niin että kasvatat tämän ainokaisesi aikuiseksi ja vasta sen jälkeen perustat uuden perheen.

Vierailija
6/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 12:39"]Ei ole. Pitää ollaa 30v. tai useampi lapsi (ennen vaadittiin neljä, nykyään taitaa riittää kolme). Oletko kuullut ehkäisystä? Ja sitten vielä sellainen juttu, että kannattaa nyt ensin rauhassa erota siitä edellisestä miehestä ennenkuin alkaa panemaan muiden kanssa. [/quote] Ennakkoluuloja, ennakkoluuloja. Oletko kuullut, että jotkut ihmiset haluavat suunnitella tulevaa? Vaikka olet itse hypännyt sänkyy seuraavan kanssa, ei se tarkoita sitä, että muutkin niin tekisivät. Höpsö!

[/quote]

Anteeksi, nyt en ymmärtänyt.

Minulla on ihan yksi ja sama mies ollut iän kaiken. Viittasin tekstilläni tuohon ap:n aloitukseen. Että jos kerran ero on vasta tulossa, niin miksi miettii jo miten ei tulisi lisää vauvoja. Oletan, että jotain aietta sänkypuuhiin on, kun on hirveä paniikki saada lähes satavarma ehkäisykeino.

Vierailija
7/7 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotiaana ei kannata ja onneksi ei voikaan ainakaan suomessa tehdä mitään noin radikaalia.

Vaikka et nyt usko niin kymmenen vuoden päästä voit olla ihan toista mieltä tästäkin asiasta tai sitten et mutta miksi ottaa riski. Ihminen yleensä kuitenkin muuttuu ja kehittyy vuosien saatossa.

Ei kukaan toivottavasti jämähdä 23v. elämäntilanteeseen ja ajatuksiin!