Tarvitseeko naisen äksyilyä sietää?
Yhdessä aiemmassa suhteessa oli nainen joka äksyili ja purki huonoa oloaan jatkuvasti muihin ihmisiin ja tietysti myös minuun paljon kun olin siinä lähellä. Vannoin tuosta suhteesta erottuani etten anna enää kohdella itseäni huonosti. Nyt kuitenkin nykyinen seurustelukumppani äksyilee heti jos on huonolla tuulella tai asiat ei mene hänen toiveidensa mukaan. Yksi äksyilyn syy on etten kuulemma jaa arkea tai yhteistä aikaa ei ole tarpeeksi.
Kummallakin on lapsia eikä yhdessä asuminen tässä tilanteessa minun nähdäkseni ole mahdollista, naisella lienee toisia kuvitelmia vaikka tilanne on suht hankala siltä osin. Välimatkaakin on jonkin verran eli ei ihan naapurissa asuta, joten nekin on otettava huomioon.
Itse olen parhaani yrittänyt, mutta tarvitsen myös omaa aikaa, itselleni, lapsilleni ja kavereilleni. Miten usein sitä eronneiden lapsellisten pitää oikein tavata kun kaikki kyseiseen ryhmään kuuluvat naiset alkavat valittaa tuota? Pitääkö sitä elää symbioosissa naisen ja toisten lasten kanssa? Ihan oikeastiko naiset haluaa monen lapsen uusperheitä?
Kommentit (96)
Ei tarvitse, lapsen äksyilyä pitää sietää. Aikuinen osaa puhua tunteistaan ei tarvitse äksyillä..
Tarvitseeko naisen äksyilyä sietää?
Ei tarvitse sietää kenenkään pahan olon dumppausta lähipiirin niskaan, oli syy mikä vaan. Sano ihan suoraan vaan, että odotat aikuiselta ihmiseltä aikuisen käytöstä ja kykyä pukea RAUHALLISESTI tunteensa sanoiksi.
Noita äkistäjiä on kyllä nähty, mutta älä yleistä kaikkiin naisiin - keskenkasvuisten tunnehumppaajien ulkopuolella on myös kommunikaatiokykyisiä.
Sama uuseperhekuviolle. Jos et halua niin sitten et lähde moiseen. Mielestäni erittäin järkevä päätös - lapset ovat prioriteetti nro 1, ei uuden kumppanin päivittäisen elämän helppous tai taloudellinen tukeminen.
Kyllä, naiset haluavat miehen kokonaan itselleen uusperheidyllin varjolla. Sen jälkeen kun mies on kiedottu pikkusormen ympärille alkaa kiukuttelu sinun ja minun lapsista
Niin kuinka useasti tapaatte ja kuinka syvä keskusteluyhteys teillä on?
Sille on syynsä että ovat palautuneet takaisin kiertoon.
Jokainen määrittelee itse mitä sietää. Minä siedän satunnaiset nälkäkiukut mieheltä mutta mikään jatkuva tunteiden purku sankko en tahdo kellekään olla.
Vierailija kirjoitti:
Pumpatessa ei tarvitse mitään länkyttää, pikemminkin päinvastoin..
Ihan lasten kannalta monesti parempi että on ne omat asunnot, on tosi iso muutos kun saman katon alla on uusi puoliso ja hänen lapsensa, ei lapsi välttämättä edes pidä heistä, vaikka kuinka saisi aikaa tottua, eikä todellakaan saa pakottaa pitämään, lapselle kuitenkin tulee aina jonkin sortin traumat kun perheessä on ero tilanne ja ne on hyvä korjata antamalla lapselle aikaa luottaa omiin vanhempiinsa ja siihen että he haluavat lapsensa parasta.
Kuulostaa siltä, että teillä on keskenänne erilaiset tarpeet ja odotukset. Olette kuitenkin molemmat jääneet kiltisti suhteeseen keskenänne siitä huolimatta ja nyt nainen oireilee henkisesti. Aika nostaa kissa pöydälle ja tehdä suhde molemmille hyväksi tai lähteä eri teille etsimään sopivampaa.
Miehen logiikalla etsit ratkaisua, kuka on oikeassa ja kuka on väärässä. No, molemmat olette oikeassa ja väärässä.
Naisella on oikeus olla pahalla tuulella siitä hankauksesta, minkä teidän suhdetilanne aiheuttaa. Ei tietysti ole aikuismaista purkaa sitä sinuun tuolla tavalla. Hän on täysin oikeutettu omiin toiveisiinsa ja omiin tarpeisiinsa.
Sinun ei tarvitse sietää kiukuttelua. Sinäkin olet oikeutettu omiin tarpeisiisi.
Koita ymmärtää, että et pysty täyttämään naisen tarpeita ja tekemään häntä onnelliseksi. Hän ei tule onnelliseksi sillä, että sinä toteat että tarvitset sitä ja tätä ja sinulla on siihen oikeus. Sinulla on oikeus, kyllä. Naisella taas on oikeus etsiä uusi mies, joka pystyy olemaan hänelle paremmin läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa viikossa, ollaan keskusteltu mielestäni vaikeistakin asioista.
Olen myös suoraan sanonut, että joka päivä tapaaminen ei onnistu ja yhdessä asuminen on erinäisistä syistä johtuen hyvin hankalaa (eli pois kuvioista). Ilmeisesti näissä asioissa on se ristiriita jota en pysty korjaamaan. Toinen sanoo ymmärtävänsä, mutta kuitenkin pahoittaa mielensä. Tosiasiat pysyy koko ajan samana.
Mulla on ollu 8 seurustelukumppania ja jokainen on äksyillyt. Taitaa olla vaikeeta löytää nainen joka ei äksyilisi. Painat villasella vaan. Kyllä miehen kuuluu tollasta kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös suoraan sanonut, että joka päivä tapaaminen ei onnistu ja yhdessä asuminen on erinäisistä syistä johtuen hyvin hankalaa (eli pois kuvioista). Ilmeisesti näissä asioissa on se ristiriita jota en pysty korjaamaan. Toinen sanoo ymmärtävänsä, mutta kuitenkin pahoittaa mielensä. Tosiasiat pysyy koko ajan samana.
Jos on tottunut saamaan aina kaiken mitä haluaa. Uhmaiässä vanhemman tulisi kyetä sanomaan ei että lapsi oppisi. Aikuisena jo paljon vaikeampaa opetella uutta.
Olkaa miehet miehiä älkääkä akkoja ja ottakaa naisten käsittelystä oppia muslimi miehiltä.
He ymmärtävät naista ja tulevat erinomaisesti naisten kanssa toimeen.
Meidän länsimaisten lapatossujen olisi korkea aika miehistyä ja puhaltaa peli poikki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu 8 seurustelukumppania ja jokainen on äksyillyt. Taitaa olla vaikeeta löytää nainen joka ei äksyilisi. Painat villasella vaan. Kyllä miehen kuuluu tollasta kestää.
No just tollaisesta se äksyily syntyy.
Aloitin uuden suhteen ja ihmettelin, kun mies puhu jotain sellaista, että nainen saattaa olla pitkään käärmeissään ja sitten kiehahtaa jostain ihan pikkujutusta. Mietin, että mulle ei ole tapahtunut sellaista, enkä ole sellainen. Nyt, kun suhdetta on eletty hetki, alan tiedostaa mistä tuollainen syntyy ja se on tapahtumassa itsellenikin.
Mitä sinä kuvittelet tuovasi tuohon parisuhteeseen "kestämällä" naisen ärsyyntyneisyyttä? Todella lapsellista ja parisuhdetaidot nolla.
Tämä olisi ihan avoimen keskustelun paikka. Kun mietin, että mikä on äksyilyä. Eksäni oli sitä mieltä, että vaadin häneltä koko ajan jotain, vaikka se olisi lähtenyt siitä että pohdin ääneen miten jätekierrätyksen voisi järjestää keittiössä fiksummin. Odotin ehdotuksia, en valmista ratkaisua.
Sinä olet jo päättänyt ovat ehtosi etkä ymmärrä miksi se siitä keskustelemalla muuttuisi. Ei sen tarvitsisikaan muuttua, mutta olisitte silti keskustelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tottunut saamaan aina kaiken mitä haluaa. Uhmaiässä vanhemman tulisi kyetä sanomaan ei että lapsi oppisi. Aikuisena jo paljon vaikeampaa opetella uutta.
No hän yrittää ymmärtää, mutta tunnetasolla jää koko ajan vajaaksi ja se rasittaa hermostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just tollaisesta se äksyily syntyy.
Aloitin uuden suhteen ja ihmettelin, kun mies puhu jotain sellaista, että nainen saattaa olla pitkään käärmeissään ja sitten kiehahtaa jostain ihan pikkujutusta. Mietin, että mulle ei ole tapahtunut sellaista, enkä ole sellainen. Nyt, kun suhdetta on eletty hetki, alan tiedostaa mistä tuollainen syntyy ja se on tapahtumassa itsellenikin.
Mitä sinä kuvittelet tuovasi tuohon parisuhteeseen "kestämällä" naisen ärsyyntyneisyyttä? Todella lapsellista ja parisuhdetaidot nolla.
Jos säästää rahassa ettei käy maksullisissa.
Taluta ovelle ja toivota hyvää jatkoa.