Lopetin mielialalääkkeet
ja nyt olen aivan sekaisin tunteideni kanssa. Itkettää, pelottaa, ahdistaa, jännittää. Tuntuu ettei pää kestä tätä tunteiden vyöryä. Lääkkeiden kanssa oli hyvä, tasainen ja turvallinen olo. Muilla vastaavaa kokemusta? Itse söin lääkkeitä monta vuotta ja lopetuksesta nyt n. 3 kk.
Kommentit (7)
En osaa neuvoa ,koska itselläni ei ole lääkitystä. Mutta jos olet saanut lääkkeen masennukseen niin noi Sinun kuvailemasi oireet kyl viittaa siihen ,että olet masentunut.
Koska kerroit ,että olet sekaisin tunteittesi kanssa itkettää,pelottaa,ahdistaa ja jännittää.
Jos noi kuvailemasi oireet jatkuvat niin olisi syytä aloittaa lääkitys uudelleen.
Se miten voit noit oireita lieventää on se ,että alat syömään omega3 kalatbl, sit terveellinen ruokavalio, sokerin käyttö pois tai minimiin, liikuntaa väh.3krt vko, nukkumaan viimeistään klo.21
Niitä ei saa koskaan lopettaa itse seinään. Soita lääkärillesi ja kerro miten kävi, ja hän varmaan neuvoo sinulle lääkkeet takaisin. Voitte keskustella siitä että haluat lopettaa lääkkeet lääkärin ohjeiden mukaan kun mielialasi on tasaantunut.
Lääkärin ohjeen mukaan lopetin siis, vähän kerrallan ja hitaasti jne. Nyt parisen viikkoa olen ollut itkuinen ja pelokas. Tarkoitus olisi pärjätä ilman lääkkeitä vauvahaaveiden takia, tilanne olikin jo todella hyvä mutta nyt tapahtuukin jotain aivan päinvastaista näköjään...
-ap
Aa pahoittelut väärinymmärryksestä! No olisin lääkäriin yhteydessä, että onko normaalia että kestää tasaantua.
Jotkut suosittelevat heraproteiinia vieroitusoireisiin, se on antimikrobiaalista.
2 Monesti herkät ihmiset masentuvat raskauden aikana ja viel sen jälkeenkin.
Kannattaa seurailla omaa mielialaa, koska on aina parempi ,että masennus hoidetaan heti koska siitä jää jäljet aivoihin.Se voi hoitamattomana vaikuttaa aivoihin myös niin
että pikkuhiljaa saattaa esim.
todellisuudentaju hämärtyä ja mennä jopa
psykkoosiin.( Öö psykoosiin meno on taas
viimeinen niitti eli sillon on Pakko saada hoitoa ,että selviää takaisin normaaliin olotilaan).Ja hoitava
annos on hyvä koska sillä saadaan oireet
minimiin ,eikä väsytä liikaa. Tietysti lääkäri määrää lääkeannoksen aina
tapauskohtaisesti.
Menee vielä vieroitusoireiden piikkiin. Nyt vaan nautit raakana noi tunteet ilman pelkoa. Harrasta paljon liikuntaa ja syö ja nuku hyvin. Kyllä se siitä.