Pelottaako muita lasten kanssa matkustelu Madelein tapauksen jälkeen?
Olimme vuoden ikäisen lapsen kanssa reissulla ja pelkäsin koko ajan, että huoneeseen hiipii yöllä joku. Meillä on tuttavapikrissä monta kokemusta varkaista. Esim. kerran tuttujen huoneisto ryöstettiin, kun heidän lapsensa oli siellä sisällä ja joku oli vain marssinut tonkimaan tavaroita. Toisella kertaa 1. Kerroksessa maantason yläpuolella olevaan huoneistoon oli tultu yöllä parvekkeen kautta ja pariskunnan nukkuessa viety vierestä tavaroita. Miksei siis joku pystyisi lastakin nappaamaan vaikka vanhemmat nukkuvat vieressä...
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:06"]
Koirahan on haistanut että siellä peräkontissa oli ollut ruumis. Ja oli Madeleinen hiuksia. Aikamoista sattumaa. Se äiti on kaiken takana.
[/quote]
Monilla meistä on tarve uskoa rikoksentejikäksi aina joku kasvoton/tuntematon henkilö. Naapurit, omaiset, tuttavat aina päivittelevät kun jonkun kauhean teon tekijäksi osoittautuu hyvin tuntemansa henkilö. Ihmiset myös haluavat uskoa vaikkapa että Auer oli syytön, koska ovat liikaa samaistuneet häneen...
Hellyyttävää lapsenuskoa, osoittaa kuitenkin näiden hyväuskoisten hieman alempaa älykkyysmäärää.
Naiset pystyvät pitkälti kaikkeen samaan kuin miehetkin - hyvässä ja pahassa. 41v m
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:52"]Emme matkustele pienten lasten kanssa varsinkaan lämpimiin turistikohteisiin , koska -tautiriskit ulkomailta pelottaa -lämpimissä kohteissa on usein islam valtauskontona, tai ainakin naisen arvo olematon-riski tytöille kansalaisuudesta riippumatta. -Ilmailun turvallisuus on kaikessa säästämisvimmassa nykyään jo vähintään arveluttavaa -Emme näe täysin eri kuttuureja mitenkään näkemisen arvoisina, koska niistä jää vain paha mieli kaikesta kurjuudesta, epätasa-arvosta ja väkivallan uhasta. Tästä kaikesta voi lapsiaan valistaa/varoittaa jo netin ja dokumenttien kauttakin altistumatta vaaraan. -lapsilla ei ole kielitaitoa selvitä mistään tilanteesta, jos jostain syystä joutuisivat vanhemmistaan erilleen -emme ole muutenkaan auringonpalvoja-tyyppejä. Nahkansa saa palamaan Suomessakin, eikä biitsillä makailu avarra kenenkään maailmankatsomusta. Sen sijaan lomailemme pohjoismaissa ihan autolla ja laivalla, koska näin saa jo maisemista enemmän irti, ja liikkuminen on vapaampaa. Ihan kotimaassakin on runsaasti katsottavaa, ja mielestäni se sopiikin pienten lasten kanssa lomailuun ihan parhaiten ja vähimmällä stressillä. Isoa maailmaa ehtivät katsoa sitten isompanakin, ja luulen että silloin osaavat ottaa paljon enemmän siitä irtikin . Ja kyllä itselläni on kokemusta eri kolkista ja kulttuureista sen verran, että tiedän mihin mielipiteeni perustuu. [/quote] Eläkää vain pullossa. Ja Kerrotko vielä kaikki lämpimät kohteet, joissa islam vaikuttaa?
[/quote]
Ei pelkästään islam, vaan kaikenkaikkiaan naisen arvostus on aika kehno monessa etelän kohteessa. Ihan välimereltä alkaen...Emmekä elä pullossa.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:52"]
Emme matkustele pienten lasten kanssa varsinkaan lämpimiin turistikohteisiin , koska
-tautiriskit ulkomailta pelottaa
-lämpimissä kohteissa on usein islam valtauskontona, tai ainakin naisen arvo olematon-riski tytöille kansalaisuudesta riippumatta.
-Ilmailun turvallisuus on kaikessa säästämisvimmassa nykyään jo vähintään arveluttavaa
-Emme näe täysin eri kuttuureja mitenkään näkemisen arvoisina, koska niistä jää vain paha mieli kaikesta kurjuudesta, epätasa-arvosta ja väkivallan uhasta. Tästä kaikesta voi lapsiaan valistaa/varoittaa jo netin ja dokumenttien kauttakin altistumatta vaaraan.
-lapsilla ei ole kielitaitoa selvitä mistään tilanteesta, jos jostain syystä joutuisivat vanhemmistaan erilleen
-emme ole muutenkaan auringonpalvoja-tyyppejä. Nahkansa saa palamaan Suomessakin, eikä biitsillä makailu avarra kenenkään maailmankatsomusta.
Sen sijaan lomailemme pohjoismaissa ihan autolla ja laivalla, koska näin saa jo maisemista enemmän irti, ja liikkuminen on vapaampaa. Ihan kotimaassakin on runsaasti katsottavaa, ja mielestäni se sopiikin pienten lasten kanssa lomailuun ihan parhaiten ja vähimmällä stressillä.
Isoa maailmaa ehtivät katsoa sitten isompanakin, ja luulen että silloin osaavat ottaa paljon enemmän siitä irtikin . Ja kyllä itselläni on kokemusta eri kolkista ja kulttuureista sen verran, että tiedän mihin mielipiteeni perustuu.
[/quote]
Kannattaa muuten opettaa lapsille kieliä ihan tulevaisuutta varten. Nykyään tosin jo alakoululaiset puhuvat parempaa englantia kuin vanhempansa lukiossa joten ihmettelen kommenttia...
Muihin mielipiteisiin en ota kantaa sen kummemmin, jokaisella omansa...
[/quote]
Lapsemme 4 kpl ovat jokainen alle kouluikäisiä vielä(2 kk-5 vuotta), joten kielitaidosta tai ilman vanhempia selviämisestä ei vielä voi puhua. Siksi näemme asian vielä näin. Kunhan kasvavat, laajennetaan matkustusaluetta sitten, kun edes ymmärtävät mihin ollaan menossa. Ja tietenkin kielitaito lapsille opetetaan, muutakin kuin koulun pakolliset, kun osaamme itsekin muutakin kuin englannin. Joko nyt ymmärrät kommentin...
Omat vanhemmathan sen Madeleinen tappoi. Antoi liikaa unilääkettä, että pääsi itse ryyppäämään.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 14:52"]
Emme matkustele pienten lasten kanssa varsinkaan lämpimiin turistikohteisiin , koska
-tautiriskit ulkomailta pelottaa
-lämpimissä kohteissa on usein islam valtauskontona, tai ainakin naisen arvo olematon-riski tytöille kansalaisuudesta riippumatta.
-Ilmailun turvallisuus on kaikessa säästämisvimmassa nykyään jo vähintään arveluttavaa
-Emme näe täysin eri kuttuureja mitenkään näkemisen arvoisina, koska niistä jää vain paha mieli kaikesta kurjuudesta, epätasa-arvosta ja väkivallan uhasta. Tästä kaikesta voi lapsiaan valistaa/varoittaa jo netin ja dokumenttien kauttakin altistumatta vaaraan.
-lapsilla ei ole kielitaitoa selvitä mistään tilanteesta, jos jostain syystä joutuisivat vanhemmistaan erilleen
-emme ole muutenkaan auringonpalvoja-tyyppejä. Nahkansa saa palamaan Suomessakin, eikä biitsillä makailu avarra kenenkään maailmankatsomusta.
Sen sijaan lomailemme pohjoismaissa ihan autolla ja laivalla, koska näin saa jo maisemista enemmän irti, ja liikkuminen on vapaampaa. Ihan kotimaassakin on runsaasti katsottavaa, ja mielestäni se sopiikin pienten lasten kanssa lomailuun ihan parhaiten ja vähimmällä stressillä.
Isoa maailmaa ehtivät katsoa sitten isompanakin, ja luulen että silloin osaavat ottaa paljon enemmän siitä irtikin . Ja kyllä itselläni on kokemusta eri kolkista ja kulttuureista sen verran, että tiedän mihin mielipiteeni perustuu.
[/quote]
oli pakko puuttua tuohon "islam valtasukontona", onhan se toki jossain, mutta "usein", ei kyllä pidä paikkansa
Madeleinen vanhemmat ite oli ne varkaat
Ei pelota sillä lapset ei ole koskaan jääneet yksin esim hotellihuoneeseen. Aina mukana. I
Itse sain muistutuksen lapsikaappauksista jo 25 v sitten Sisiliassa kun lapset kirmailivat kadulla metrin pari meidän edellä ja poliisi pysäytti meidät - otti lapsia ja minua käsistä kiinni ja sanoi: rouva hyvä, älkää koskaan päästäkö irti kädestä - täällä oikeasti viedään lapsia!
Ensikesänä taas Sisiliaan, nyt 1 lapsen kanssa.... Olemme matkustaneet 1-3 reissua vuodessa eli aikankin 60 matkaa kuluneiden 30v aikana eikä koskaan ole ollut uhkaavia tilanteita
Kyllä täytyy vieläkin vaan ihmetellä tota McCannien ratkaisua jättää lapset nukkumaan hotellihuoneeseen. Muutaman kerran tuollaisessa vastaavassa all inclusive resortissa käyneenä olen pistänyt merkille, että monet pitävät lapsensa illalla mukana ravintoloissa ja henkilökunta suhtautuu heihin oikein ystävällisesti. Pienimmät siinä ehkä torkkuvat vaunuissaan. Ei ole mitenkään kyllä tarpeellista noissa paikoissa pitää lapsia poissa ravintoloista.
Eteläeuroopassa palvotaan pikkulapsia, ja he kulkevat vanhempiensa mukana ravintolaillallisilla myös. Ilmeisesti brittikulttuuriin ei sitten sovi vastaava. Kate McCannin kirjan mukaan toi porukka vei lapset aina päiväksi hotellin lastenkerhoihin, että saivat itse harrastaa tennistä yms.
Ei pelota. Me emme jätä matkoilla lapsia yksin nukkumaan hotellihuoneisiin, emme jätä heitä hetkeksikään leikkimään yksin leikkipaikkoihin, lastenkerhoihin, uima-altaalle. Lapset ovat mukanamme koko ajan, tai toinen vanhempi vahtimassa. Aivan samoin kuin kotimaassakin.
Jos joku tulee tuosta repimään lapset käsistä, niin...no kotiinkin voi kuolla.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:37"]
Kyllä täytyy vieläkin vaan ihmetellä tota McCannien ratkaisua jättää lapset nukkumaan hotellihuoneeseen. Muutaman kerran tuollaisessa vastaavassa all inclusive resortissa käyneenä olen pistänyt merkille, että monet pitävät lapsensa illalla mukana ravintoloissa ja henkilökunta suhtautuu heihin oikein ystävällisesti. Pienimmät siinä ehkä torkkuvat vaunuissaan. Ei ole mitenkään kyllä tarpeellista noissa paikoissa pitää lapsia poissa ravintoloista.
Eteläeuroopassa palvotaan pikkulapsia, ja he kulkevat vanhempiensa mukana ravintolaillallisilla myös. Ilmeisesti brittikulttuuriin ei sitten sovi vastaava. Kate McCannin kirjan mukaan toi porukka vei lapset aina päiväksi hotellin lastenkerhoihin, että saivat itse harrastaa tennistä yms.
[/quote]
Saksassa on tapana että lapset ei kulje vanhempien mukana lomilla vaan ovat päivät "bamse-klubeissa" tai vaikka hiihtolomilla hiihdonopettajan kanssa ja illalla hotellin lastenhoitaja pitää huolen. Vanhemmathan haluavat lomaa eikä lastenvahtimista lomareissuillaan joten heille riittää yhdessäsyöty aamiainen ja piipahdus illalla!!
Tätä olen aina ihmetellyt... ei varmaan kaikki mutta ainakin tuttavapiirimme Saksassa tekee näin. Hyvin vanhoillista ja ilmeisesti vähän "fiinimpää" sakkia näin ymmärtäisin.
Britanniassa on kyllä ainakin parempituloisilla aika vahva nanny-perinne. Lapset jätetään nannyn hoiviin ja tuodaan sitten vanhempien seuraan, kun on sopiva aika. Mä en päivähoitoa vastusta tai mitään, mutta jotenkin toi tapa kuulostaa omituiselta lomamatkalla. Mua ainakin on pienestä pitäen roudattu matkoilla joka paikkaan, missä vanhemmatkin kävivät, eikä jätetty illalla yksin nukkumaan vanhempien aterioidessa. Lomalla kun oltiin niin sain valvoa normaalia myöhempään...
Joo ei tulis mieleenkään jättää lapsia hetkeksikään yksin lomalla tai huumata niitä sänkyihinsä... Noista murroista vielä, että me suomalaiset ollaan ehkä turhan luottavaisia, jätetään tuuletusta varten partsin ovea auki tms. Ainakin kaks mun kaveria, joiden huoneisiin tai asuntoihin on lomalla murtauduttu oli just jättäneet ikkunan tai parvekkeen oven auki.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 15:06"]
Koirahan on haistanut että siellä peräkontissa oli ollut ruumis. Ja oli Madeleinen hiuksia. Aikamoista sattumaa. Se äiti on kaiken takana.
[/quote]
Monilla meistä on tarve uskoa rikoksentejikäksi aina joku kasvoton/tuntematon henkilö. Naapurit, omaiset, tuttavat aina päivittelevät kun jonkun kauhean teon tekijäksi osoittautuu hyvin tuntemansa henkilö. Ihmiset myös haluavat uskoa vaikkapa että Auer oli syytön, koska ovat liikaa samaistuneet häneen...
Hellyyttävää lapsenuskoa, osoittaa kuitenkin näiden hyväuskoisten hieman alempaa älykkyysmäärää.
Naiset pystyvät pitkälti kaikkeen samaan kuin miehetkin - hyvässä ja pahassa. 41v m
[/quote]
Mun mielestä taas näissä rikosjutuissa hellyyttävää lapsenuskoa on siinä, että ihmiset haluavat uskoa aina kaikkein jännittävimpään ja elokuvamaisimpaan kohuteoriaan. Eli Madeleinen tapauksessa juurikin tuohon vanhempien suorittamaan huumaukseen tai johonkin kansainväliseen pedofiilirinkiin tai mihin vaan tosi raflaavaan kuuloiseen tarinaan. Vaikka tosiasiassa rikosten takana useimmiten aika verrattaen "tylsä" syy ja tarina. Tässä todennäköisin on varmaan joku pieleen mennyt asuntomurto. Ja poliisi teki virheitä tutkinnan alussa, vähän kuin Ulvilassa, ja juttu jäi täten mysteeriksi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 08:37"]
[/quote]
Saksassa on tapana että lapset ei kulje vanhempien mukana lomilla vaan ovat päivät "bamse-klubeissa" tai vaikka hiihtolomilla hiihdonopettajan kanssa ja illalla hotellin lastenhoitaja pitää huolen. Vanhemmathan haluavat lomaa eikä lastenvahtimista lomareissuillaan joten heille riittää yhdessäsyöty aamiainen ja piipahdus illalla!!
Tätä olen aina ihmetellyt... ei varmaan kaikki mutta ainakin tuttavapiirimme Saksassa tekee näin. Hyvin vanhoillista ja ilmeisesti vähän "fiinimpää" sakkia näin ymmärtäisin.
[/quote]
Liittyy tähän keskusteluun miten? Tätä keskustelua käydään suomeksi, suomalaisella keskustelupalstalla, katoaminen tapahtui Portugalissa ja McCannit on englantilaisia.