Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies hidastelee ja hankaloittaa eron käytännön järjestelyjä?

Vierailija
27.10.2021 |

Meillä takana pitkä avioliitto (lapsiperhe). Mies jätti minut toisen naisen vuoksi ja mies halusi avioeron. Mies myös jätti avioerohakemuksen. Avioero on viimeistä silausta vailla käytännönkin tasolla. Ja en tajua miehen käytöstä yhtään.

Isompi omaisuus on jaettu, mutta siinäkin mies hidasteli. Hänellä ei kuulemma ollut kiirettä sen kanssa ja minä sain puskea puoliväkisin omaisuuden jaon juristien kanssa. Mies oli täysin vapaamatkustajana.

Nyt pitäisi jakaa asunnostamme tavarat eli huonekalut, astiat ja muu pikkutavara. Ja mies välttele sitä viimeiseen asti. Pakenee paikalta kun pyydän jakamaan tavaroita. Tai sitten kun jaetaan joku huone niin huutoraivoaa minulle ja saan itku kurkussa viedä showta eteenpäin.

Mikä tämä juttu on? En tajua. Eikö minut jättäneellä miehellä, jolla on jo uusi nainen, pitäisi päinvastoin olla suuri into jakaa omaisuus ja päästä minusta eroon? Ja olen yrittänyt jakaa tavaroita ominpäin, mutta vastineena mies huutoraivoaa että en saa tehdä niin vaan jako pitää tehdä yhdessä sekä pistää tavarat takaisin kaappeihin. Huoh.

Jotenkin nurinkurista, että nyt minä joudun maanittelemaan ja pakottamaaan miehen tavaroiden jakoon. Kunhan halusin purkaa turhatumista....

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni oli 2 viikon sisällä laittanut eropaperit, ottanut lainan jolla ostaa minut ulos asunnosta ja muuttanut itse muualle. Ja minä kun luulin, että meillä meni hyvin. Ei ole toista naistakaan. Mies vain halusi pois ja maksaa nyt minulle terapiat että kestän tämän shokin...

Keski-ikäiset miehet on kyllä jäätäviä. Tsemppiä ja hali sinulle!

ap

Vierailija
22/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies vitkutteli, vaikka se itse haki eroa. Minä jäin asuntoon, otin lainan ja maksoin miehen ulos. Asiat oli sovittu, kaikki irtain jaettu ja silti mies vitkutteli asunnon avaimen jättämisen kanssa. Kun mitään muuta ei enää ollut, se avain oli viimeinen asia, jonka se toi vasta n. vuoden päästä. Olisin voinut vaihtaa lukot moneen kertaan, en viitsinyt vaivautua. Jotain taisteluahan tämä vielä oli, mutta niin typerää ja turhaa enää siinä vaiheessa.

Minä en ymmärrä tätä "taistelua". Ihan kuin se olisi taistelua päästää irti siitä vaimosta, josta mies itse halusi eroon. Mies on jo kertonut tulevansa jonkin ajan päästä asunnolleni palauttamaan minulle tiettyjä tavaroita, koska haluaa lainata niitä.

En vaan halua enää nähdä sitä...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehellä on kriisi päällä, että tekeekö oikean ratkaisun varmasti. Tosin myöhäistä se nyt enää on miettiä sitä..Muuttaako mies sen naisen luokse vai omaan asuntoon? Jos naiselle, niin onhan se selvää, ettei mies niitä tavaroita voi sinne roudata.

Minä joudun muuttamaan pois ja uusi nainen muutta tilalleni.

ap

Onko asunto miehen.

Ellei niin miksi et hankkinut hyvää juristia?

Vierailija
24/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
25/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miehellä on kriisi päällä, että tekeekö oikean ratkaisun varmasti. Tosin myöhäistä se nyt enää on miettiä sitä..Muuttaako mies sen naisen luokse vai omaan asuntoon? Jos naiselle, niin onhan se selvää, ettei mies niitä tavaroita voi sinne roudata.

Minä joudun muuttamaan pois ja uusi nainen muutta tilalleni.

ap

Eli miehen elämä ei ulkoisesti muuttuisi, nainen vain vaihtuu.

Mihin sen naisen tavarat pistetään?

Vierailija
26/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin varmaan sille uudelle naiselle asian. Ehkä harkitsi uudestaan. Tosin ei voi olla kovin välkky, jos heti on muuttamassa sinne. Kukaan täysjärkinen ei muuta toisen kanssa yhteen heti, kun entinen on sieltä pois muuttanut. Mun ex mies hankaloitti muuttoani ja en ehtinyt sen yhden päivän aikana viedä ihan kaikkia tavaroita pois. Ei kuitenkaan päästänyt minua enää niitä hakemaan, vaan hän toi niitä minulle. Siis tavara kerrallaan, kun pyysin. Ja hänkin oli se joka eron vireille laittoi. Toisen naisen takia. Mutta karma kostaa, heille tuli ero aika äkkiä ja ei mene hyvin exällä muutenkaan. Toisin kuin minulla.

Vierailija
27/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies vitkutteli, vaikka se itse haki eroa. Minä jäin asuntoon, otin lainan ja maksoin miehen ulos. Asiat oli sovittu, kaikki irtain jaettu ja silti mies vitkutteli asunnon avaimen jättämisen kanssa. Kun mitään muuta ei enää ollut, se avain oli viimeinen asia, jonka se toi vasta n. vuoden päästä. Olisin voinut vaihtaa lukot moneen kertaan, en viitsinyt vaivautua. Jotain taisteluahan tämä vielä oli, mutta niin typerää ja turhaa enää siinä vaiheessa.

Minä en ymmärrä tätä "taistelua". Ihan kuin se olisi taistelua päästää irti siitä vaimosta, josta mies itse halusi eroon. Mies on jo kertonut tulevansa jonkin ajan päästä asunnolleni palauttamaan minulle tiettyjä tavaroita, koska haluaa lainata niitä.

ap

Mies kaipaa voittajafiilistä, että teki oikein ja alisti sinut valtansa alle.

Hän nauttii kostosta.

Vierailija
28/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin varmaan sille uudelle naiselle asian. Ehkä harkitsi uudestaan. Tosin ei voi olla kovin välkky, jos heti on muuttamassa sinne. Kukaan täysjärkinen ei muuta toisen kanssa yhteen heti, kun entinen on sieltä pois muuttanut. Mun ex mies hankaloitti muuttoani ja en ehtinyt sen yhden päivän aikana viedä ihan kaikkia tavaroita pois. Ei kuitenkaan päästänyt minua enää niitä hakemaan, vaan hän toi niitä minulle. Siis tavara kerrallaan, kun pyysin. Ja hänkin oli se joka eron vireille laittoi. Toisen naisen takia. Mutta karma kostaa, heille tuli ero aika äkkiä ja ei mene hyvin exällä muutenkaan. Toisin kuin minulla.

Kiitos ja tsemppiä sinullekin elämään. Eli ihan vastaavaa käyttäytymistä ollut muillakin enkä ole ainoa tässä tilanteessa. 

Joko mies on jättänyt sinut rauhaan vai yrittäälö keksiä tekosyitä miten saa pidettyä sinuun "turhaan" yhteyttä?

Pelkään nimittäin että en pääse koskaan eroon miehestä.

ap

Vierailija
29/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mies kaipaa voittajafiilistä, että teki oikein ja alisti sinut valtansa alle.

Hän nauttii kostosta.

Mikä tässä on se kosto? Mitä hän haluaa kostaa minulle?

Mieshän se hankkin uuden naisen avioliiton aikana ja halusi jättää minut?

Jos tässä olisi jollain kostettavaa niin minulla. Mutta enpä vaivaudu.

ap

Vierailija
30/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies voi olla katkeroitunut jostain parisuhteen aikaisista asioista ja nyt kostaa niitä.

Muista, että sinulla on yhtä suuri oikeus tavaroihin kuin hänellä, joten niiden ottaminen ei ole varastamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

Eikö mies ole ikinä töissä. Etkö voisi ottaa tavaroita silloin? Jos mies käy käsiksi sinun pakatessa, kutsu poliisit, ihan oikeasti. Kaikilla on oikeus koskemattomuuteen.

Vierailija
31/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

balanssi kirjoitti:

No mies voi olla katkeroitunut jostain parisuhteen aikaisista asioista ja nyt kostaa niitä.

Muista, että sinulla on yhtä suuri oikeus tavaroihin kuin hänellä, joten niiden ottaminen ei ole varastamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

Eikö mies ole ikinä töissä. Etkö voisi ottaa tavaroita silloin? Jos mies käy käsiksi sinun pakatessa, kutsu poliisit, ihan oikeasti. Kaikilla on oikeus koskemattomuuteen.

Mulla on tulevassa muutossa apureita. Mulla ei ole vielä avainta uuteen asuntoon. Olen halunnut pakata tavaroita etukäteen valmiiksi ja sitä mies yrittää nyt hankaloittaa. En viitsisi alkaa kinaamaan kauhojen jaosta samalla, kun muuttotalkooväki odottaa ovella....

ap

Vierailija
32/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa kostaa sitäkin, että et ole reagoinut riittävän epätoivoisesti eroon. Ottaa luonnon päälle, jos et anele armoa ja säilytät toimintakykysi jne. Onhan tuossa rankaisun makua koko kuviossa, vaihtaa nyt lennosta toiseen naiseen ja heittää edellinen ulos. Ja voihan olla, että hän ei tosiaan olekaan enää varma koko hommasta. Jos pelkäät ettei hän jätä sinua rauhaan, sinulla varmaan on syitä olettaa niin eikä olisi ensimmäinen mies joka noin toimii. Rankaisemisesi on vaikeaa etäältä, täytyy pysyä tekemisissä. 

Oletko puhunut edes juristin kanssa? 

Vierailija
33/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies saattaa kostaa sitäkin, että et ole reagoinut riittävän epätoivoisesti eroon. Ottaa luonnon päälle, jos et anele armoa ja säilytät toimintakykysi jne. Onhan tuossa rankaisun makua koko kuviossa, vaihtaa nyt lennosta toiseen naiseen ja heittää edellinen ulos. Ja voihan olla, että hän ei tosiaan olekaan enää varma koko hommasta. Jos pelkäät ettei hän jätä sinua rauhaan, sinulla varmaan on syitä olettaa niin eikä olisi ensimmäinen mies joka noin toimii. Rankaisemisesi on vaikeaa etäältä, täytyy pysyä tekemisissä. 

Tämä.

Mies olisi halunnut, että itket perään ja anelet jäämään. Hän on henkisesti väkivaltainen.

Hanki joku ulkopuolinen ihminen todistajaksi tavaranjaossa, eli tee se kerralla. Älä myöskään päästä miestä siellä ramppaamaan milloin vain. Hanki myös juristi.

Vierailija
34/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies kirjoitustavasta päätellen. 

En anele mieheltä armoa vaan toimin järjestelmällisesti ja tyynesti. En itke, en raivoa, vaan toimin. Olen sanonut, että yksikään nainen ei ikävöi pettävää miestä. Mies on sanonut, että tulemme aina olemaan yhteyksissä ja hän kuulemma aikoo olla eläkepäivilläkin yhteydessä minuun. Olen sanonut, että en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Mies on sanonut olevansa katkera siitä, että omaisuus piti jakaa puoliksi. Hän olisi kuulemma "ansainnut" suuremman osuuden eli hän ei hyväksy Suomen lakia omaisuuden jaon osalta.

Juristista ei kai tässä ole apua. Poliisiin olin jo yhteydessä, mutta käskivät vain soittamaan 112 jos tilanne sitä vaatii.

ap

Vierailija
35/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi niin että mies löysi uuden, oli löytynyt eronnut rouva jolla kaksi lasta.

Oli sitten kovalla touhulla muuttamassa rouvan luo, kaikki oli sovittu ja olin jopa huojentunut että kaikki vääntö on nyt ohi ja pääsen aloittamaan ihan oman elämän puhtaalta pöydältä.

Muistan sen niin hyvin. Olivat sopineet että tämän rouvan veli ja joitain muita tulee heille eräänä lauantaina että mies saa tutustua heihin ja voivat suunnitella tavaroitten siirron jne.

Tuli sitten perjantai. Mies perui kaiken!

Ei hän lähdekään. Ei hän halua erota.

Minä raivostuin. Omasta puolestani sekä sen rouvan. Oli tosi sikamainen temppu häntäkin kohtaan.

Kun tein selväksi että en häntä takaisin huoli, alkoi sen päiväinen syyttely ja ihmettely että kaikkihan on ollut ihan hyvin ja mitä tämä nyt oikein on! Ihan hyvin kun mies hankkii muuttoa toisen naisen luo!

Tein kylmästi selväksi että erohakemus on jätetty ja hän saa hankkia uuden asunnon. Asunto oli minun yksin. 

Siitä seurasi kuukausia kestänyt mustamaalaaminen. Mies kävi sisareni luona haukkumassa minua, juoruamassa ja puhumassa pahaa. Ajan oloon sitten rauhoittui mutta katkeruutta oli ja on edelleen. 

Kuka noista selvän ottaa. Nyt elän yksin ja nautin elämästäni.

Vierailija
36/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku fiksu kirjoitti: „Tämä. Mies olisi halunnut, että itket perään ja anelet jäämään. Hän on henkisesti väkivaltainen. Hanki joku ulkopuolinen ihminen todistajaksi tavaranjaossa, eli tee se kerralla. Älä myöskään päästä miestä siellä ramppaamaan milloin vain. Hanki myös juristi.”

Kokemuksen syvä rintaääni: TEE NÄIN ja vaihda lukko. Ota puhelut nauhalle. Sovi kirjallisesti isä-viikonlopuista, elatusmakauista ja kaikesta muustakin.