Hyviä psykologisia trillereitä - kirjoja etsiskelen
Tykkäisin lukea psykologisisia trillereitä. Esimerkiksi Ashley Audrainin kirja Lapsirakas imaisi heti mukaansa. Samoin jotkut Ruth Rendellin kirjat ovat hyviä.
Mutta en oikein tiedä, mitä seuraavaksi lukisin tai kuuntelisin. Vinkkejä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Robin Cook koko tuotanto
wtf, ei ole tätä genreä. Lukematta paskaa.
Olen jatkuvasti miettinyt, että olisipa TV-sarja Frmanssonin kirjoista.
Ovat kyllä huippu hyviä
Haluaisin muutenkin enemmän psykologiaa tähän perus nordic noiriin, olisi mielenkiintoisempaa, esikuvansa kaltaista, film noirin arvoituksellisuutta,
Luin viimeksi Nikki Owenin trillerin Vanki 375. Kiinnostuin, koska päähenkilö on huippuälykäs autisti. Kirja oli ihan mukaansatempaava, mutta itseäni alkoi jo aika alussa vähän ärsyttää päähenkilön Aspergerista johtuva käyttäytyminen ja venkulointi.
Vierailija kirjoitti:
Luin viimeksi Nikki Owenin trillerin Vanki 375. Kiinnostuin, koska päähenkilö on huippuälykäs autisti. Kirja oli ihan mukaansatempaava, mutta itseäni alkoi jo aika alussa vähän ärsyttää päähenkilön Aspergerista johtuva käyttäytyminen ja venkulointi.
En ole lukenut kirjaa, mutta yleisesti ihmetyttää autismin kirjon tyyppien hyväksikäyttö, että ovat tosiaan ihan avuttomia, mutta yksi superkyky löytyy. niinkuin Sillassa esim.
Vierailija kirjoitti:
Viirun ja Pesosen joulu.
No siinä on kyllä psykologista trilleriä kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä suurin osa psykologisista trillereistä on brittiläisten naisten kirjoittamia, joku Camilla Läckberg on yrittänyt, mut tuloksena hirveetä schaibaa. #Syyllinen ihan ok
Mä tykkäsin Camillan kultahäkistä. En olisi ikinä arvannut miten kirja loppui. Todella hyvä teos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä suurin osa psykologisista trillereistä on brittiläisten naisten kirjoittamia, joku Camilla Läckberg on yrittänyt, mut tuloksena hirveetä schaibaa. #Syyllinen ihan ok
Mä tykkäsin Camillan kultahäkistä. En olisi ikinä arvannut miten kirja loppui. Todella hyvä teos.
No sit varmaan tykkäät myös uusimmasta Naiset vailla armoa -kirjasta. Taattua Läckbergiä, kirjoitustyyli suorastaan imaisee mukaansa. Not. Mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Karin Fossum, Patricia Highsmith, Sirpa Tabet.
Ei. Siis psykologisia trillereitä.
Elisabeth Norebäck: Sano että olet minun.
Ruotsalainen. Psykologin (vai psykiatrin)
ja potilaan tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
ja potilaan tarinaa.
Kuulostaa mielenkiintoiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja potilaan tarinaa.Kuulostaa mielenkiintoiselta
Oli kyllä niin hyvä että oli vaikea jättää välillä kesken.
Olen tykännyt kaikista Nikki Frenchin (itseasiassa pariskunta) kirjoista mitä olen lukenut. Huikeaa kuvausta mitä ihmisen pään sisällä tapahtuu; kauhua, pakokauhua, epäilystä jne.
up, kerrankin kiinnostava aihe