Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä hiuksesi alkoivat ohentua ja jouduit leikkaamaan ne lyhyeksi?

Vierailija
27.10.2021 |

Mietin, onko tämä itselläni pysyvää vailiaikaista hiusten ohenemista ja hiustenlähtöä vai onko hiusten lyhennys vääjäämättä edessä. Ikää 43v.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 v

Vierailija
2/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovat olleet ohuet, mutta pahemmaksi se vain menee...

Ei voi voittaa: olet "liiska!" tai "ruma lyhyt".

Vain peruukkikaupassa on vara valita.

Vierailija
4/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-18 vuotiaana

Vierailija
5/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

53, ei vielä ohenemista.

Vierailija
6/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä siinä 25-27v ikäisenä aloin jo ihmettelemään asiaa peilistä ja pikkuhiljaa kampaamaan tukkaa eteenpäin ohimoiden peitoksi. Yleensähän sanotaan, että kun asian huomaa itse niin hiustenlähtö on todellisuudessa jo pitemmällä mitä itse luulee.

28v ikäisenä ostin jo hiustenleikkuukoneen ja aloin leikkaamaan 6mm-1cm siiliä.

Vierailija
7/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

43, lyhyeksi en leikkaa koskaan.

Vierailija
8/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin lyhyeksi 14-vuotiaana, siihen asti oli pitkä tukka. Ei ole ainakaan vielä ohentunut, ikää alle 50, samanlaista paksua piikkilankaa kuin aina. Ehkä vaihdevuosien alettua ohenee.

Vierailija
9/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-20 -vuotiaana alkoi ohentua ja n. 25-vuotiaana harmaantua.

Vierailija
10/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut aika hento hiuslaatu. Tukkaa on sinänsä paljon, mutta näyttää luirulta.

Mutta vähän alle viisikymppisenä hiuksia alkoi kyllä lähteä aiempaa paljon enemmän. Siihen auttoi kumminkin se, että lopetin kaiken turhan hiusten koskettelun ja käsittelyn. Minulla on luonnonkihara tukka, jota aiemmin pesin ja föönasin joka aamu (lyhyt tukka sojotti eri ilmansuuntiin aamulla). Muutin tukkamallin lyhyeksi polkaksi ja lopetin tiheän pesun ja suoraksi föönaamisen kokonaan. Aamulla vain kastelen kädet ja puristelen tukan kiharaksi. That's it. Pesu 2-3 päivän välein, hoitoainetta (mielellään tukkaan jätettävää kiharan ja kuivan tukan ainetta).

Ainoa harjaus on heti pesun jälkeen tangle teaserilla, muutoin korkeintaan haron käsillä suortuvia.

Nyt tukka voi paremmin kuin koskaan, ei enää juurikaan lähde.

Vierailija
11/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

42v. En jaksanut enää pitkiä hiuksia, joista puuttui tuuheus ja kuohkeus. Halusin sporttisen ja piristävän hiusmallin, joka sopii itselle ja näyttää hyvältä.

Vierailija
12/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 enkä ole ajatellut lyhyeksi leikata, vaikka viimeiset viisi vuotta onkin jo harventunut. 

Vierailija
13/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonisessa telogeenisessä hiustenlähdössä (yleinen keski-ikäisillä naisilla) hiustenlähtö voi jatkua vuosia. Oletan, että itselläni tuo, alkoi suunnilleen täytettyäni 40 v. Olin juuri käynyt lilessä. Telogeenisen hiustenlähdön syy voi olla myös stressi, synnytys jne.

Mulla hiuksia ei lähde niin paljon, että päänahka paistaisi läpi, mutta paljon verrattuna aikaisempaan. Vielä en ole hiuksia leikannut. Monesti on mieli tehnyt, kun putsaa lattiakaivosta niitä yli puolen metrin mittaisia hiuksia. Letti ja ponnari näyttää säälittäviltä hiirenhänniltä myös. Lyhyempänä ei näyttäs niin liruletiltä.

Vierailija
14/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53 enkä ole ajatellut lyhyeksi leikata, vaikka viimeiset viisi vuotta onkin jo harventunut. 

Tuntuu ettei kasva enää pituuttakaan , huonompaan mennään  . Harmittaa .

Vierailija
15/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana, aivan yhtäkkiä rupesi hiukset lähtemään. Täysin kaljua kohtaa ei ole vielä, mutta sellasia harakanvarpaita kasvaa päälaella aika lailla. Olen siis mies.

Vierailija
16/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia lähtee tukottain joka päivä eikä se vaan ohenee.

Vierailija
17/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57, hiukset parhaassa kunnossa ikinä. Paksut ja kiiltävät. Luonnonmukainen värjäys ja aineet, kiitos!

Vierailija
18/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeenin puutetta, joka alkaa 35-vuotiaana ihan kaikilla. Toisilla oirehtii vahvemmin kuin toisilla. Onko unet kärsineet? Hae hormonikorvaushoito, saat hiuksetkin takaisin ja elämänlaatu paranee.

Vierailija
19/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 57 eikä vielä ole ohentumista havaittavissa. Hiusten pituus olkapäitä hipova.

Vierailija
20/29 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keväällä 2020 oikea hiuskato, mutta olin juuri laihduttanut joten laitoin sen piikkiin enkä iän. Mutta kaipa sitä ikäkin jo vaikuttaa. Onneksi rauhottui eikä hiusharja ole enää niin kaamea.

N46