Ei sitten mennyt terveydenhoitajalle jakeluun!
Olin eilen vuotuisessa terveystarkastuksessa. Siellä oli uusi, reilu viisikymppinen terveydenhoitaja. Hän ei tajunnut, miksi laitan aamupuurooni voisilmän. Sanoin, että se antaa puurolle täyteläisen maun, eräänlaisen loppusilauksen. Eikä asiaa auttanut sekään, kun kerroin hänelle, että en käytä aamupalaleipäviipaleissani ollenkaan levitettä, koska siirrän sen käytön puuroon, ts. ylimääräistä rasvaa ei tule. Olen normaalipainoinen, myös terveyteni on normaali. N40
Kommentit (60)
Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?
Minä lisään puuroon marjoja, se on minun mielestäni paljon herkullisempaa kuin voisilmä. Kokkeileppa 😋.
Seuraavalla kerralla jätä tuollainen kertomatta niin pääse helpommalla.
Nyt ei taideta puhua samanlaisesta voisilmästä kuin sillä eräällä punttiukolla?
Terkathan on aina pikkuasioihin takertuvia yksinkertaisia kätyreitä.
Ihmisillä on erilaisa ruokatapoja. En minäkään ymmärrä kaikkien tapoja, eikä kaikki ymmärrä minun tapoja.
Esimerkiksi olen ihmetellyt rahkan lisäämistä puuroon tai keittoon pitkään.
Jos on kolestrolin kanssa ongelmia, niin silloin kannattaa vähentää voita kaikesta mahdollisesta. Se yllättävän vaikeaa. Itse olen siirtymässä pois voisilmästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä lisään puuroon marjoja, se on minun mielestäni paljon herkullisempaa kuin voisilmä. Kokkeileppa 😋.
Minä lisään puurooni myös marjoja: musta- ja punaherukkaa, mansikoita, mustikoita jne. ap
En ole syönyt puuroa vuoden 2002 jälkeen. Iljettävää proteiini/hiilihydraattimassaa joka ei maistu miltään.
No niin, nyt meillä on sitten jo woke-terkkareitakin! Mihin tämä maailma on menossa!
Ihme lässytystä. Sokerihuurrettuja murojako sitä pitäisi syödä aamuisin puuron tilalla?
Varmaan tässä oli pointtina nimenomaan se voin käyttö (vs. margariini). Terveydenhoitajathan ovat aina huolissaan kovan rasvan käytöstä. En usko, että pointti kohdistui siihen, mihin ruokaan sen nokareen voita lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?
Kyllähän se 10 vuoden välein olevan työterveyden terveystarkastuksen turha terveyssaarna varmasti muitakin harmittaa?
Voi tai rasvalisä on tarpeellinen vitamiinien imeytymisen kannalta. Puuroon voi lisätä myös tilkan oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Voi tai rasvalisä on tarpeellinen vitamiinien imeytymisen kannalta. Puuroon voi lisätä myös tilkan oliiviöljyä.
Mutta rasvalisä maistuu kyllä paremmalta. Suurin osa kansalaisista lienee tätä mieltä.
Puuron ja leivän määttäämisestä tulee isänmaallinen olo? En ymmärrä näitä, jotka syö ravintosuositusten mukaan. Esim leipää, puuroa ja maito aamiaisella, kun joku vuonna nakki ja muusi keksi että se pitää miehen tiellä.
Voi voi. Kyllä sinä nyt varmaan mielesi pahoitit. :(
Vierailija kirjoitti:
Molempi parempi.
Ok