Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei sitten mennyt terveydenhoitajalle jakeluun!

Vierailija
27.10.2021 |

Olin eilen vuotuisessa terveystarkastuksessa. Siellä oli uusi, reilu viisikymppinen terveydenhoitaja. Hän ei tajunnut, miksi laitan aamupuurooni voisilmän. Sanoin, että se antaa puurolle täyteläisen maun, eräänlaisen loppusilauksen. Eikä asiaa auttanut sekään, kun kerroin hänelle, että en käytä aamupalaleipäviipaleissani ollenkaan levitettä, koska siirrän sen käytön puuroon, ts. ylimääräistä rasvaa ei tule. Olen normaalipainoinen, myös terveyteni on normaali. N40

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
2/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. laiha läski

Vierailija
4/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisään puuroon marjoja, se on minun mielestäni paljon herkullisempaa kuin voisilmä. Kokkeileppa 😋.

Vierailija
5/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla jätä tuollainen kertomatta niin pääse helpommalla. 

Vierailija
6/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei taideta puhua samanlaisesta voisilmästä kuin sillä eräällä punttiukolla?

Vierailija
7/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkathan on aina pikkuasioihin takertuvia yksinkertaisia kätyreitä.

Vierailija
8/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisa ruokatapoja. En minäkään ymmärrä kaikkien tapoja, eikä kaikki ymmärrä minun tapoja.

Esimerkiksi olen ihmetellyt rahkan lisäämistä puuroon tai keittoon pitkään.

Jos on kolestrolin kanssa ongelmia, niin silloin kannattaa vähentää voita kaikesta mahdollisesta. Se yllättävän vaikeaa. Itse olen siirtymässä pois voisilmästä.

Vierailija
9/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lisään puuroon marjoja, se on minun mielestäni paljon herkullisempaa kuin voisilmä. Kokkeileppa 😋.

Minä lisään puurooni myös marjoja: musta- ja punaherukkaa, mansikoita, mustikoita jne. ap

Vierailija
10/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt puuroa vuoden 2002 jälkeen. Iljettävää proteiini/hiilihydraattimassaa joka ei maistu miltään.

Vierailija
11/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt meillä on sitten jo woke-terkkareitakin! Mihin tämä maailma on menossa!

Vierailija
12/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lässytystä. Sokerihuurrettuja murojako sitä pitäisi syödä aamuisin puuron tilalla?

Vierailija
13/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisään perssilmän

Vierailija
14/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tässä oli pointtina nimenomaan se voin käyttö (vs. margariini). Terveydenhoitajathan ovat aina huolissaan kovan rasvan käytöstä. En usko, että pointti kohdistui siihen, mihin ruokaan sen nokareen voita lisää.

Vierailija
15/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Miksi kirjoitit tämän tarpeettoman päästön?

Kyllähän se 10 vuoden välein olevan työterveyden terveystarkastuksen turha terveyssaarna varmasti muitakin harmittaa?

Vierailija
16/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tai rasvalisä on tarpeellinen vitamiinien imeytymisen kannalta. Puuroon voi lisätä myös tilkan oliiviöljyä.

Vierailija
17/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tai rasvalisä on tarpeellinen vitamiinien imeytymisen kannalta. Puuroon voi lisätä myös tilkan oliiviöljyä.

Mutta rasvalisä maistuu kyllä paremmalta. Suurin osa kansalaisista lienee tätä mieltä.

Vierailija
18/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuron ja leivän määttäämisestä tulee isänmaallinen olo? En ymmärrä näitä, jotka syö ravintosuositusten mukaan. Esim leipää, puuroa ja maito aamiaisella, kun joku vuonna nakki ja muusi keksi että se pitää miehen tiellä.

Vierailija
19/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kyllä sinä nyt varmaan mielesi pahoitit. :(

Vierailija
20/60 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempi parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi