Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!
Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.
Kommentit (1322)
Mieheni oli töissä pelastuslaitoksella, jossa parveili ensihoidon naisia. Kun hän tuli töistä kotiin, hän linnottautui huoneeseen ja selasi näiden naisten instagramia. He viettivät yhteisiä illanistujaisia, jossa saunottiin alasti kaikki yhdessä. Sanoin hänelle, että sinä oot ihan sekaisin näistä naisista, hän hymyili veemäisesti. Nyt se palomies on exä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläiset häiriköt pitää erottaa työstään ja antaa ammatissa toimimiskielto. Jos täytyy työpaikalla häiriköidä ja raiskata muita työntekijöitä niin ei sovi työelämään lainkaan.
Onko teidän firmassa työpaikkaraiskailu yleistä?
Eräällä pelastuslaitoksella tämä tiettävästi tapahtui. Tekijä on tuomittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aika varma että tätä palomiesvihaa kylvää täällä kahdenlaiset ihmiset
1. Miehet jotka on aina kadehtineet kun palomiehet saa kaikki naiset
2. Naiset jotka on katkeria kun palomiehet halus kaikki muut naiset, mutta ei heitä
Jatkakaa....
Aika monta palomiestä on vongannut, mutta yhdellekään en antanut.
Ei ne ollut palomiehiä. Oikeat palomiehet ei kerro esim baarissa olevansa palomiehiä kun naiset ei jätä rauhaan.
Sua on iskenyt joku perus jannu joka sanoo olevansa palomies kun sillä irtoo paremmin.Asuin paloaseman vieressä.
Aivan joo ne varmasti siellä työaikana sua saalistaa!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣Nyt kannattaa jo laskeutua pilvilinnoissta. Käyn työni puolesta paljon asemilla kiertämässä. Siellä on aika paljon muuta tekemistä kun iskeä naapurintyttöjä.
Jospa aivosi toimisivat sen verran, että samat palomiehet, jotka käyvät töissä käyvät myös baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin ihmettelen näitä ahdistelukohuja, kun se on niin vierasta itselleni sikäli, etten ole ikinä kokenut miesten puolelta mitään sellaista.
Joskus jotain ilkeilyä mutta ei seksuaalista häirintää, valtaosin miehet kohtelevat aina minua asiallisesti.
Millaisia nämä naiset ovat jotka tuntuvat aina häirintää kohtaavan uudelleen ja uudelleen? Onko sitä ikinä tutkittu? Sehän ei ole mitään ”uhrin syyttämistä”, vaan on ihan totuus että ei toisten, eli miesten, käyttäytymistä voi kontrolloida, omaansa vain. Onko nämä naiset itse rivosuisia tai ahdistelevia siellä työpaikalla esim?Oletko tosissasi? Että minäkin esimerkiksi alaikäisenä tyttönä tein jotain väärin kun jouduin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi? Ehkä olin liian kiltti ja kuvittelin että aikuisia miehiä täytyy kunnioittaa. Aikamoista.
Minullakin oli miehistä pitkään harhakuvitelmia. Ajattelin heitä nimenomaan isähahmon kautta eli miehet ovat viisaita ja älykkäitä. Se harhakuva ropisi aika äkkiä 14 v. täytettyäni. Ikävä kyllä edelleen ihmettelen missä ne "kunnon" miehet ovat. Ei ole missään näkynyt. Noita pelastuslaitoksen tyyppejä kyllä on joka paikka täynnä.
Mulla on kunnon mies ja hän on pelastuslaitoksella töissä. Mies josta ystäväni ovat jo 20 vuotta sanoneet että voi kun hekin tuollaisen helmen vielä löytäisivät.
Jos törmäät koko ajan huonoihin miehiin niin kannattaa ehkä pohtia miksi vedät puoleesi huonoja miehiä ja miksi hakeudut heidän seuraansa.
Kuten silloin kun asuu paloaseman vieressä?
No et kai sä hyvä ihminen vietä aikaas iskemällä paloaseman pihalta miehiä? Luuletko että se aseman kivoin mies sua työajalla aikoo lähestyä? Sieltä tulee ne mulkuimmat jotka käyttää työaikaa moiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Naiset jotka on katkeria kun palomiehet halus kaikki muut naiset, mutta ei heitä
Jatkakaa....
Ei ne ollut palomiehiä. Oikeat palomiehet ei kerro esim baarissa olevansa palomiehiä kun naiset ei jätä rauhaan.
Sua on iskenyt joku perus jannu joka sanoo olevansa palomies kun sillä irtoo paremmin.Asuin paloaseman vieressä.
Aivan joo ne varmasti siellä työaikana sua saalistaa!!!! 🤣🤣🤣🤣🤣Nyt kannattaa jo laskeutua pilvilinnoissta. Käyn työni puolesta paljon asemilla kiertämässä. Siellä on aika paljon muuta tekemistä kun iskeä naapurintyttöjä.
Jospa aivosi toimisivat sen verran, että samat palomiehet, jotka käyvät töissä käyvät myös baarissa.
Eli sä stalkkaat palomiehiä työssään!!!? Yök
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pelkkiä palomiehiä yli 5000. Ensihoitajien määrän luulisin olevan vähintään saman, jopa enemmän.
Nyt 21 mielensäpahoittajafeministiä on loukkaantunut huonosta huumorista.
Hiukan suhteellisuudentajua taas molempien alojen leimaamiseen.
Sun mielestä siis raiskaus on "huonoa huumoria".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Miksi siellä baarissa on käytävä?
Vaikka elämäsi olisikin kurjaa, muista, että alkoholi auttaa vain väliaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on mies on hän sitten palomies tai sohvalla lojuva retku. Ei se miestä miksikään muuta mitä tekee ammatikseen tai ei tee.
Samalaista naisvihaa tuuttaa joka tuutista missä miehiä vain on.
Ja se on jopa sallittua, siihen ei puututa. Naista saa vapaasti halventaa, naista saa vapaasti ahdistella.
Naisena on jo teini-iästä saanut niskaansa sellaisen määrän kuraa että todellakaan en miehiä voi kunnioittaa. On haukuttu ja jopa lyöty kun en ole kiinnostunut enkä antanut kopeloida.
Sitten itketään ja ruikutetaan että naiset on nirsoja ja naisille ei kelpaa. Menkää itseenne ja miettikää jos kykenette.
Törkeää yleistämistä.
Näin tavallisena, ihmisiä kunnioittavana miehenä, tuntuu todella loukkaavalta. Kerran olen naista kahville pyytäessä törmännyt tuollaiseen asenteeseen, mutta en minä siksi kaikkia naisia leimannut hulluiksi, vaan totesin ainoastaan kyseisen naisen mielisairaaksi. En siis tätä hänelle sanonut, vaan poistuin hiljaa takavasemmalle.
Aattelepa monia naisia, itseni mukaan lukien, joita aikuiset miehet ovat ahdistelleet useasti siitä lähtien kun olemme olleet pikkutyttöjä. Useasti. Pikkutyttöjä. Sori että en osaa luottaa teihin, mutta niin se vain on. Se että sä oot törmännyt typerään naiseen kahvilla on aivn helvetin eri juttu.
Se on oma häviösi jos et luota miehiin. Onnea valitsemallesi onnettomalle taipaleelle.
Kiitos vain, vaikka tie valitsi mieluumminkin minut! Juuri tällaista empatiakykyä osaankin jo nykyään odottaa teiltä. Ette petä siinä kovin usein.
Mitä jos lopettaisit uhriutumisen,ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja noin lähtökohtaisesti ajattelisit ihmisistä hyvää? Siinä olisi jo hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Sua on iskenyt joku perus jannu joka sanoo olevansa palomies kun sillä irtoo paremmin.
Ei, vaan se menee niin, että poliis8t ei kerro, ja pelastajat kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pelkkiä palomiehiä yli 5000. Ensihoitajien määrän luulisin olevan vähintään saman, jopa enemmän.
Nyt 21 mielensäpahoittajafeministiä on loukkaantunut huonosta huumorista.
Hiukan suhteellisuudentajua taas molempien alojen leimaamiseen.
Sun mielestä siis raiskaus on "huonoa huumoria".
Luepas nyt se juttu uudelleen ja pysähdy hetkeksi miettimään.
Mistään palomiesten raiskausepidemiasta ei ole puhuttu missään.
Mutta ymmärrän toki logiikan. Hoitsut kertovat tyylittömiä juttuja hoidettavissa ja onpa hoitsu kärähtänyt potilaan murhastakin -> kaikki hoitsut ovat murhaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin ihmettelen näitä ahdistelukohuja, kun se on niin vierasta itselleni sikäli, etten ole ikinä kokenut miesten puolelta mitään sellaista.
Joskus jotain ilkeilyä mutta ei seksuaalista häirintää, valtaosin miehet kohtelevat aina minua asiallisesti.
Millaisia nämä naiset ovat jotka tuntuvat aina häirintää kohtaavan uudelleen ja uudelleen? Onko sitä ikinä tutkittu? Sehän ei ole mitään ”uhrin syyttämistä”, vaan on ihan totuus että ei toisten, eli miesten, käyttäytymistä voi kontrolloida, omaansa vain. Onko nämä naiset itse rivosuisia tai ahdistelevia siellä työpaikalla esim?Oletko tosissasi? Että minäkin esimerkiksi alaikäisenä tyttönä tein jotain väärin kun jouduin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi? Ehkä olin liian kiltti ja kuvittelin että aikuisia miehiä täytyy kunnioittaa. Aikamoista.
Minullakin oli miehistä pitkään harhakuvitelmia. Ajattelin heitä nimenomaan isähahmon kautta eli miehet ovat viisaita ja älykkäitä. Se harhakuva ropisi aika äkkiä 14 v. täytettyäni. Ikävä kyllä edelleen ihmettelen missä ne "kunnon" miehet ovat. Ei ole missään näkynyt. Noita pelastuslaitoksen tyyppejä kyllä on joka paikka täynnä.
Mulla on kunnon mies ja hän on pelastuslaitoksella töissä. Mies josta ystäväni ovat jo 20 vuotta sanoneet että voi kun hekin tuollaisen helmen vielä löytäisivät.
Jos törmäät koko ajan huonoihin miehiin niin kannattaa ehkä pohtia miksi vedät puoleesi huonoja miehiä ja miksi hakeudut heidän seuraansa.
Siinäpä on vakka kantensa valinnut palomies ja naisia syyllistävä palomiehen vaimo. Tai olkoot mikä pelastuslaitoksen hemmo tahansa.
Sinun kannattaisi pohtia miksi syyllistät naisia miesten teoista. Miksi syyllistät 14 v. tyttöä jota pomo on kähminyt tetissä, miksi? Miksi teet sellaista? Mene terapiaan hoidattamaan itsesi kuntoon!
Hyvä mimmit, jotka toitte tämän ilmiön näkyväksi. Näin paskat siivotaan pois ala kerrallaan ja ongelmamiehille opetetaan käytöstapoja.
Jonain päivänä ehkä somekin siivotaan, ties vaikka; Naispelko saa ikuisen porttarin internetiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Vaikka elämäsi olisikin kurjaa, muista, että alkoholi auttaa vain väliaikaisesti.
Kiitos paljon. En ole koskaan juonut alkoholia. Baarissa kun voi käydä vain tanssimassa ja tapaamassa kavereita :)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli töissä pelastuslaitoksella, jossa parveili ensihoidon naisia. Kun hän tuli töistä kotiin, hän linnottautui huoneeseen ja selasi näiden naisten instagramia. He viettivät yhteisiä illanistujaisia, jossa saunottiin alasti kaikki yhdessä. Sanoin hänelle, että sinä oot ihan sekaisin näistä naisista, hän hymyili veemäisesti. Nyt se palomies on exä.
Ja tänä päivänä häntä syytetään ahdistelusta vaikka yhteistuumin saunovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä on vakka kantensa valinnut palomies ja naisia syyllistävä palomiehen vaimo. Tai olkoot mikä pelastuslaitoksen hemmo tahansa.
Sinun kannattaisi pohtia miksi syyllistät naisia miesten teoista. Miksi syyllistät 14 v. tyttöä jota pomo on kähminyt tetissä, miksi? Miksi teet sellaista? Mene terapiaan hoidattamaan itsesi kuntoon!
Ja koska tällainen pomo on tullut vastaan, on looginen johtopäätös se, että kaikki miehet ovat kähmijöitä =)
Miten suhtauduit siihen, kun tyttäresi isä kähmi häntä? Hänhän on mies, joten on väistämätöntä, että niin tapahtui, eikö?
Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
Kiitos paljon. En ole koskaan juonut alkoholia. Baarissa kun voi käydä vain tanssimassa ja tapaamassa kavereita :)
Ja ilmeisesti myös iskemässä naapuripalokunnan pihalla stalkattuja palomiehiä
Vierailija kirjoitti:
Bileissä kerron olevani palomies. Puree hyvin tyttöihin. Iltasauma varmistuu.
Ei. Sinusta tietää jo täällä, että et ole.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mimmit, jotka toitte tämän ilmiön näkyväksi. Näin paskat siivotaan pois ala kerrallaan ja ongelmamiehille opetetaan käytöstapoja.
Jonain päivänä ehkä somekin siivotaan, ties vaikka; Naispelko saa ikuisen porttarin internetiin.
Lopetetaan koko palokunta. Huolehditaan itse palomme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa....
...ja oletettavasti väistelemässä kähmiviä, rivoja vitsejä kertovia palomiehiä? =)
Missä sanoin että ystäviä on paljon? 🤔 sanoin vaan ystävät.
Ja ystävät ovat minulle rakkaita ystäviä vaikka eivät parisuhteissa onnistukaan. Ikävää jos sinä valitset ystäväsi sen mukaan millaisissa parisuhteissa he elävät.
Huomaan että aihe osui sinulla arkaan paikkaan. Ehkä oletkin joskus jo miettinyt miksi juuri sinä vedät puoleesi huonoja miehiä ja miksi päästät huonot miehet lähellesi.
Minulla on tässä jo yksi arvaus. Vaikutat kirjoittelun perusteella aika ilkeältä ihmiseltä. Myös sellaiselta joka ei ota vastuuta elämästään vaan yrittää syyttää siinä tapahtuneista asioista kaikkia muita.
Sinä päivänä kun tajuat että olet onnellisempi ottamalla vastuuta omasta onnellisuudestasi, niin löydät uuden elämän. Siihen asti murehdit, valitat, katkeroidut ja syytät muita kaikesta.
Valitse itse.