Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus pelastusalasta julki - seksuaalista häirintää ja naisvihaa!

Vierailija
27.10.2021 |

Tämähän oli kyllä tiedossa kaikilla alalla työskennelleiden keskuudessa, mutta hyvä että viimein, vuosikymmenien jälkeen, tätä "reilua miesporukkaa" aletaan vähän tarkastelemaan kriittisemminkin. Sitä tylsää machoilua, seksistisiä vitsejä ja muuta tuubaa siellä piisaa. Ja niihin ei haluta tai jakseta puuttua.

https://yle.fi/uutiset/3-12161009

Kommentit (1322)

Vierailija
501/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän te miehet olette itse nyt useiden kommenttien verran oikeuttaneet ahdistelua ja haukkuneet naisia. Eli miksi pitäisi olettaa, ettei YLE:n juttu perustu mihinkään, kun omalla käytöksellännekin todistatte asian olevan juuri kuten se on esitetty?

Tässä taitaa miehet olla eri mieltä siitä mikä on ahdistelua tai pitääkö jostain haukkumisesta kauhistua.

"Armeija meni pilalle kun píllu alkoi haisemaan käytävillä"

Tämän tyylistä settiä saa kyllä miehetkin kuunnella eri muodossa siellä. Ei siitä ole muut kuin jotkut herkät luuserít valittaneet. Ennen oli vielä rankempaa settiä ja jopa väkivaltaa ja hyvin on pärjätty.

Jännää... Naisetko ne AV:llä ruikuttaa pakkoarmeijasta, traumoista ja miesten kärsimyksistä armeijassa?

Etkö sinä osaa lukea? Tuossahan sanottiin, että jotkut herkät luuserit valittavat. Ylivoimainen enemmistö miehistä suorittaa palveluksen eikä valita siitä vaikka se on vankilan uhalla pakollista. Voisivat naiset ottaa vähän mallia ja lopettaa ruikuttamisen naurettavuuksista, tälläkin palstalla kielletty vaikka ties kuinka monta sanaa koska naiset ovat niin hemmetin herkkiä. Näissä naisten tapauksissa tuntuu ylivoimainen enemmistö ruikuttavan joka helvetin asiasta.

Oletko avoimesti gay? Tunnut vihaavan naisia ihan suoraan

En tietääkseni. Jokuhan täällä jo kirjoittikin tämän ketjun naisten ironisesta ja tekopyhästä käytöksestä. Sanon nyt tähän vaan suoraan viimeiset sanani: älkää valittako naisvihasta ja sovinistisesta huumorista samalla kun itse viljelette homovihaa, homoläppää sekä miezvihaa. 😘

Ei siinä ole mitään homovihaa, että huomaa jonkun olevan homo. Sinullekin on tilaa täällä, mussukka.

Typerääkin typerämpi homottelu ylä-aste-tyyliin on äärimmäistä homovihaa.

Kasvaisit sinäkin aikuiseksi, pissaliisa. 

t. homo 

Vierailija
502/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostin_kädelleni_ja aion syödä sitä samalla kun masturboin 🤦🏻‍♂️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä ihmeellinen pehmojen maa nykyään. Kaikesta pitää jonkun loukkaantua julkisesti, voihan kyynel.

Raskas työ vaatii raskaat huvit.

Olisiko parempi, että pistetään palomiehet pihalle ja otetaan tilalle sisar hento valkoisia, transihmisiä ja soijapoitsuja? Voisi tulla meinaan aika nopeasti ikävä niitä "hirveitä sikoja".

Vierailija
504/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kutsumus pelastusalalle. Mutta en hae sinne juuri tämän myrkyllisen työkulttuurin takia. Sääli, sillä tiedän että olisin aivan helevetin hyvä pelastustyöntekijä, mahdollisesti ihan johtoportaassakin. Jos kuitenkin joku päivä päädyn hakemaan alalle kaikesta huolimatta, niin täytyy varmaan alleviivata sitä että olen parempi kuin suurinosa hakijoista, koska en ole mies, enkä rai s kaa, häiriköi tai muuten kohtele asiattomasti työkavereitani, alaisiani tai asiakkaita. Surullista että rima on niin alhaalla että jopa tuollainen tulisi nähdä valtavana etuna. Ja vielä pelastusalalla!

Vierailija
505/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aikaisemmassa viestissä totesi, että palomiehen vaimoja nyt varmaan hävettää.

Minä palomiehen vaimona tässä vastaan, että en ikinä häpeisi miestäni tai hänen työtään.

Mieheni on ollut palomies/ensihoitaja yli 10 vuotta ja pelastanut satoja ja taas satoja henkiä.

Miten voisin hävetä sitä, että mieheni vaarantaa joka viikko terveytensä, turvallisuutensa ja henkensä muiden itselleen tuntemattomien ihmisten puolesta? Miten voisin hävetä sitä, että mieheni on pelastanut kokonaisen perheen tulipalosta, elvyttänyt yksivuotiaan ja estänyt itsemurhan?

Miten voisin hävetä sitä, että hän tekee sitä surkealla palkalla ja pitkillä työtunneilla. Miten voisin hävetä sitä että mieheni tekee kahta työtä, jotta minä voin opiskella. Miten voisin hävetä, että hän tulee väsyneenä töistä kotiin valvotun yön jälkeen, kaappaa lapset syliinsä ja hoitaa tätä meidän arkea tasa-arvoisesti kanssani.

Miten voisin hävetä miestäni joka on parempi ihminen kuin kukaan täällä ketjussa. Mieheni ei edes koskaan pahaa sanaa sano muista, haluaa ensin kohdata ihmisen. Hän ei koskaan yleistä tai niputa kaikkia ihmisiä yhteen kastiin. Hän kohtelee naisia, miehiä ja kaikkia muitakin kunnioittavasti eikä todellakaan ahdistele ketään.

Olen miehestäni ja hänen työstään äärimmäisen ylpeä!!!!!

Vierailija
506/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä haluan jatkossakin että palomiehet on voimakkaita ja miehistä. Ihan siksi että mua ei mikään 50 kilonen tyttönen saa palosta kannettua.

Vierailija
507/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulostin_kädelleni_ja aion syödä sitä samalla kun masturboin 🤦🏻‍♂️

Kunnioitettava suoritus, jatka vaan valitsemallasi tiellä.

Voit vielä päästä avautumaan telkkariin tai lehtiin.

Vierailija
508/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tämä tulee julki, kai asiaa on nyt pakko alkaa korjata. Kannattaa muistaa, että lain mukaan mm. raiskaus on rikos ja että työnantajalla on lakisääteinen velvollisuus huolehtia työturvallisuudesta. Jos ihminen läpäisee alalle vaadittavat kuntotestit, on ajanhukkaa keskustella siitä, riittääkö kunto ko. työhön.

Vierailija
509/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset

quote=Vierailija]Silmät ymmyrkäisinä luen tätä keskustelua, erityisesti miesten kommentteja. Mitä teille on tapahtunut, kuka teitä on satuttanut noin pahasti??[/quote]

Vierailija
510/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä haluan jatkossakin että palomiehet on voimakkaita ja miehistä. Ihan siksi että mua ei mikään 50 kilonen tyttönen saa palosta kannettua.

Ei edes miehet saa jos painoa on 150kg. Kannattais laihduttaa.

Vierailija
511/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä.mietin vaan sitä, että tää yleinen lynkkaaminen tekee tosi pahaa koko alalle. Sellä on jo nyt henkilöstöpula, miten tällaisella saadaan houkuteltua enää ketään alalle? Sen enempää naisia kuin miehiäkään.

Vierailija
512/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko tutkimukseen linkkiä.

Uskon että alalle hakeutuu niitä jotka pystyy siirtämään tunteet syrjään tiukassa tilanteessa, mutta ihan narsisteja en usko alalle hakeutuvan. Sellainen kun ajattelee vain itseensä ja on tosi epäitsekästä vaarantaa henkensä muiden puolesta.

quote=Vierailija]Pelastusalalle hakeutuu muita aloja enemmän narsistisen tai psykopaatin piirteisiä. Tämä selittää sitä, että pystytään toimimaan loogisesti, nopeasti ja ilman turhia tunteiluja kriisitilanteissa. Tutkittu juttu.[/quote]

Vierailija
513/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida palomiesten kalenterit mennä enää kaupaksi….

Vierailija
514/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusala vaatii erittäin kovan luonteen ja kylmyyden jotta pärjää, näin he itse väittää. Kaikki siellä ovat siis sellaisia. Ihan kaikki.

Vierailija
515/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä.mietin vaan sitä, että tää yleinen lynkkaaminen tekee tosi pahaa koko alalle. Sellä on jo nyt henkilöstöpula, miten tällaisella saadaan houkuteltua enää ketään alalle? Sen enempää naisia kuin miehiäkään.

Paise lähtee vain puhkaisemalla.

Vierailija
516/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että pelastusalalle on psykologin testit? Jos aloitat tuolla puheella niin et pääse sisälle, valkoisen paidan voit kyllä saada...

Siinä vaiheessa kun aloittaa lauseen "kaikki miehet..." ei sovellu alalle missä pitää pelastaa myös niitä miehiä.

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kutsumus pelastusalalle. Mutta en hae sinne juuri tämän myrkyllisen työkulttuurin takia. Sääli, sillä tiedän että olisin aivan helevetin hyvä pelastustyöntekijä, mahdollisesti ihan johtoportaassakin. Jos kuitenkin joku päivä päädyn hakemaan alalle kaikesta huolimatta, niin täytyy varmaan alleviivata sitä että olen parempi kuin suurinosa hakijoista, koska en ole mies, enkä rai s kaa, häiriköi tai muuten kohtele asiattomasti työkavereitani, alaisiani tai asiakkaita. Surullista että rima on niin alhaalla että jopa tuollainen tulisi nähdä valtavana etuna. Ja vielä pelastusalalla!

Vierailija
517/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä meni rahat lastensairaalalle, että aika harmi juttu.

quote=Vierailija]Ei taida palomiesten kalenterit mennä enää kaupaksi….[/quote]

Vierailija
518/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehen vaimo kirjoitti:

Joku aikaisemmassa viestissä totesi, että palomiehen vaimoja nyt varmaan hävettää.

Minä palomiehen vaimona tässä vastaan, että en ikinä häpeisi miestäni tai hänen työtään.

Mieheni on ollut palomies/ensihoitaja yli 10 vuotta ja pelastanut satoja ja taas satoja henkiä.

Miten voisin hävetä sitä, että mieheni vaarantaa joka viikko terveytensä, turvallisuutensa ja henkensä muiden itselleen tuntemattomien ihmisten puolesta? Miten voisin hävetä sitä, että mieheni on pelastanut kokonaisen perheen tulipalosta, elvyttänyt yksivuotiaan ja estänyt itsemurhan?

Miten voisin hävetä sitä, että hän tekee sitä surkealla palkalla ja pitkillä työtunneilla. Miten voisin hävetä sitä että mieheni tekee kahta työtä, jotta minä voin opiskella. Miten voisin hävetä, että hän tulee väsyneenä töistä kotiin valvotun yön jälkeen, kaappaa lapset syliinsä ja hoitaa tätä meidän arkea tasa-arvoisesti kanssani.

Miten voisin hävetä miestäni joka on parempi ihminen kuin kukaan täällä ketjussa. Mieheni ei edes koskaan pahaa sanaa sano muista, haluaa ensin kohdata ihmisen. Hän ei koskaan yleistä tai niputa kaikkia ihmisiä yhteen kastiin. Hän kohtelee naisia, miehiä ja kaikkia muitakin kunnioittavasti eikä todellakaan ahdistele ketään.

Olen miehestäni ja hänen työstään äärimmäisen ylpeä!!!!!

Huutista, niin ne kaikkien muidenkin palomiesten eukot kuvittelee :DDD

Vierailija
519/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lynkkaaminen on suora seuraus seksuaalisesta häirinnästä. Lopetetaan ensten se, niin mainekin paranee.

Vierailija
520/1322 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ollaan kuin 5 vuotiaat lapset niputtaa yhden uutisen perusteella KAIKKI pelastuslaitoksen miehet samaan nippuun?

Eikö ihmisillä ole enää aivoja ajatella ollenkaan? Kyllä pelastuslaitoksellakin on erilaisia ihmisiä, erilaisia asemia ja erilaisia vuoroja. Miten lapsellinen pitää olla jos nyt yksiselitteisesti väittää jokaista palomiestä ahdistelijaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi