Uskaltaisinko pestä pyykit taloyhtiön pesutuvassa?
Säästäisin vedentasauslaskussa. Jos pesisi 60 asteessa ja käyttäisi vielä lisäksi pyykindesinfiointinestettä.
Oletteko muut uskaltaneet?
Kommentit (29)
Olen uskaltanut 10 vuotta sitten . Olen vielä hengissä, kuten lapsenikin.
Olen asunut samassa kerrostalossa 20 vuotta ja pessyt aina kaikki pyykkini pesutuvan kaneessa.
Koirankarvoja luukussa, pesuaine- ja huuhtelulokeroissa kymmentä erilaista jäämää ja naapurin lapsen ripuloimat ja oksuset noroviruskamppeet pyörineet juuri ennen vuoroani. Ei kiitos!
Uskallan. Teen aina niin, että pesen ensimmäisen koneellisen 60 C ja sen perään 40 C ja 30 C pyykkini. Unohda desinfiointiaineet. Desinfiointi on sitäpaitsi aivan eri asia kuin sterilointi. Pesuaine ja 60 C lämpötila riittävät.
Kaikki koneettomat köyhät alapeukuttaa! On se niin metkaa pestä pas*asilla koneilla. Onnea!
Pesukoneen omistamattomuus ei ole köyhyyttä, sillä siihen taitaa saada harkinnanvaraista toimeentulotukea. Olen itse töissä suunnittelualalla, jossa eteen tulee paljon erilaisia kerrostaloja. Aika paljon on keskustan arvoasuntoja, joihin ei yksinkertaisesti pesukonetta mahdu kylppäriin. Siinä saa välillä miettiä mihin sen laittaa, varsinkin jos asukas ei halua tai taloyhtiö ei ole päättänyt että ammeet puretaan pois. Mutta toisinaan ei ole ammettakaan, mahtuu vain suihku, pytty ja lavuaari eikä koneelle ole tilaa missään. Nuo on suunniteltu siksi noin, kun on ajateltu että pyykit pestään pesutuvassa. Tällaiset asunnot on arvoasuntoja vanhoissa 60-luvulla ja sitä ennen rakennetuissa taloissa eikä niissä köyhiä asu. Yleensä kyse on tämän "kylän" kalleimman pään asunnoista. 70-luvun taloissa aika usein on jo pesukoneen paikat mietitty. Yhdessäkin työkohteessamme on myynnissä kolmio, johon ei pesukonetta mahdu kylppäriin. Samaan hintaan saa ihan hyvän ok-talon jo täältä.
Olen asunut eri kerrostaloissa vuodesta -96 lähtien enkä ole ikinä omistanut pyykkikonetta. Taloyhtiön pesulalla mennään ja hengissä ollaan. Nyt on käytössä kuivausrumpukin eli pyykeistä tulee ihanan pehmeitä ja kuohkeita.
Maksuton pesutupa, hyvä kone, kuivaushuone ja kuivausrumpu. En todellakaan hanki omaa konetta. Vapaita aikoja saa samalle päivälle aina.
Riippuu talosta. Nykyisessä taloyhtiössä asuu sellaista porukkaa, etten suostuisi heidän kanssaan samassa koneessa pesemään pyykkiä. Enkä ihan kevyin perustein näin sano. Onneksi on oma kone.
Vierailija kirjoitti:
Maksuton pesutupa, hyvä kone, kuivaushuone ja kuivausrumpu. En todellakaan hanki omaa konetta. Vapaita aikoja saa samalle päivälle aina.
Ei ole maksutonta pesutupaa, maksatte kaikki sen vastikkeissa/vuokrissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maksutonta pesutupaa, maksatte kaikki sen vastikkeissa/vuokrissa.
Sittenhän sitä vasta kannattaakin käyttää, kun siitä maksaakin.
siellä saattaa vaania joku sinua, varsinkin jos olet varttuneempi nainen.
Yks juttu... Eikös siihen koneeseen tule puhdas vesi johtoa pitkin, vesijohdosta? Niin kuin kaikille muillekin, pesun jälkeen huuhteluita...
Jos käytät kuivausrumpua, niin siinähän on sitten taas kuumasta ilmasta kyse, vai mitä, joka kuivattaa.
Ja sitten voit vielä kotona silittää...
Kestovaippanöyhtää ja satiaisia. Ei ikinä enää.
Aina olen pessyt pesutuvissa. Isot koneet kerralla saa pestyä kaikki 40min. Eikä tarvi kotona kuunnella sitä pesukoneen louskutusta kahta tuntia. Varmaan näitä samoja friikkejä nämä apua hyi jotka kulkee lopun elämää maskit päässä koska kuvittele että kuvitteellinen bakteerittomuus suojelee heitä.
Vierailija kirjoitti:
siellä saattaa vaania joku sinua, varsinkin jos olet varttuneempi nainen.
Aika monta kertaa ollut ystävällisiä mustia miehiä niissä kulttuureissa kun miehet tekee muutakin kuin kiskoo sohvalla kaljaa.
Edellisessä talossa pesutuvasta löytyi nakinpaloja ja kortsuja (ilm. käytettyjä). Onneksi ostin oman koneen ja rukoilen, ettei se halpa vekotin hajoaisi. Täällä asuu paljon pidätyskyvyttömiä vanhuksia.
Tottakai uskaltaa. Ongelma on vain eläinten karvat. Itse pesin täkit pesutuvan koneessa, kun omaan koneeseen ei mahtuneet. Ihan täynnä koiran karvoja sen pesun jälkeen. Mutta olen nuorempana käyttänyt pesutupaa paljonkin kun ei omaa konetta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kestovaippanöyhtää ja satiaisia. Ei ikinä enää.
Noinko selitit satiaisesi :D :D, tyhmä joka tuollaisen uskoo!
Hui!!! Ei!!!!