Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain synnytyksen käynnistykseen luvan.

Vierailija
02.01.2015 |

Kun vain halusin! Oli yllättävän helppoa. Ihana kun voi suunnitella synnytykseen liittyvät asiat täysin. Tiedän itse tyhjentää mahan valmiiksi, mies pääsee varmasti mukaan, juuri edellisenä päivänä värjään hiukset ja laittaa kulmat jne. jotta on kotiin tultaessa heti siistinä :) Kerkeän varmasti saada epiduraalin, ja etenkin se että ei tule ainakaan hätätilannetta synnytyksen kanssa, kun pitkä matka on sairaalaan :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ehtinyt saada epiduraalia vaikka käynnistettiinkin ja se mulle luvattiin. Alkoi synnytys niin nopeasti ja lääkäri oli laittamassa sitä juuri jollekin toiselle. Sitten olikin jo liian myöhäistä... eli mitä vaan voi käydä.

Vierailija
2/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:22"]Mä en ehtinyt saada epiduraalia vaikka käynnistettiinkin ja se mulle luvattiin. Alkoi synnytys niin nopeasti ja lääkäri oli laittamassa sitä juuri jollekin toiselle. Sitten olikin jo liian myöhäistä... eli mitä vaan voi käydä.
[/quote]Harmi :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Muista silti, että useinkaan se synnytys ei mene niinkuin olet suunnitellut. Jos ei käynnistykään, menet kotiin huilimaan välillä tmv.

Vierailija
4/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:24"]Heh. Muista silti, että useinkaan se synnytys ei mene niinkuin olet suunnitellut. Jos ei käynnistykään, menet kotiin huilimaan välillä tmv.
[/quote]Totta. Kiitos muistutuksesta :) Ap

Vierailija
5/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä käynnistetyn että spontaanisti käynnistyneen synnytyksen kokeneena tiedän kyllä, kumman valitsisin jos kolmannen lapsen saisin. Sillä uhallakin, että jäisi tukka värjäämättä.

Vierailija
6/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avimin mielin matkaan siis! Tsemppiä sinulle ja toivotaan mukavaa synnytystä :D

T. 4

Vierailija
7/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :) Ap

Vierailija
8/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistettiin synnytys. Synnytys käynnistyikin niin rajusti ja eteni niin nopeasti että eka epiduraali ei vaikuttanut mitään ja en ehtinyt saada toista. Synnytyksen kesto oli reilu 5 h ja en ole koskaan kokenut sellaista kipua. Käynnistyslääkkeet aiheuttivat ihan järjettömät supistukset. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin lopulta ja selvisin vähin vammoin.

Vierailija
9/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella sulla käynnistetään? Tuntuu hassulta että jossain käynnistetään vain sen takia, että äiti haluaa niin? Kyllä tuollaiselle toimenpiteelle pitäisi olla aina lääketieteellinen peruste.

Mulla käynnistettii raskausmyrkytyksen takia.

Vierailija
10/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastaillut noihin. Minulla on yksi käynnistys takana jossa kaikki kävi niinkuin piti, synnytys alkoi heti jne. Joten oletan nytkin niin käyvän. Oikea AP.

Vierailija
11/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää synnytystä :)
Ite synnytyspelkoisena kerran synnyttäneenä voisin kuvitella, että ennalta suunniteltu synnytys lievittäisi kauhua. Toivottavasti sulla synnytys menee hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
12/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:32"]En ole vastaillut noihin. Minulla on yksi käynnistys takana jossa kaikki kävi niinkuin piti, synnytys alkoi heti jne. Joten oletan nytkin niin käyvän. Oikea AP.
[/quote]Älä varasta ketjuani. Ap

Vierailija
13/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain luvan käynnistykseen koska halusin. Olisi käynnistetty rv 38+6, samana päivänä kun sain käynnistysajan syntyi hätäsektiolla tyttö rv 35+2.

Vierailija
14/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:04"]Minäkin sain luvan käynnistykseen koska halusin. Olisi käynnistetty rv 38+6, samana päivänä kun sain käynnistysajan syntyi hätäsektiolla tyttö rv 35+2.
[/quote]Onnea! :) Ap

Vierailija
15/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaala??

Vierailija
17/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu kaks käynnistystä sen takia kun toka synnytys oli niin nopea. Mulla kun synnytys käynnistyy vasta kun oon noin 6cm auki ja sillon mennään ja vauhdilla!

Vierailija
18/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas lapsi oli 4.45kg, ja aion maanantaina ultrassa (eka) pyytää että lapsen kasvua seurataan. oon itse S kokoinen, en mielellään enää noin isoa synnyttäisi. kyseessä on neljäs lapsi, ja toivon että jos tämäkin lapsi aikoo kasvaa noin *piip* suureksi niin käynnistetään kun lapsi on inhimillisemmissä mitoissa..

Vierailija
19/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin käynnistyslääkkeet teki supistuksista ihan järkyttävät ja vaikka kolme päivää käynnisteltiin, en loppujen lopuksi saanut epiduraalia. Melkein ottaisin sektion mieluummin.

Vierailija
20/21 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:32"]kolmas lapsi oli 4.45kg, ja aion maanantaina ultrassa (eka) pyytää että lapsen kasvua seurataan. oon itse S kokoinen, en mielellään enää noin isoa synnyttäisi. kyseessä on neljäs lapsi, ja toivon että jos tämäkin lapsi aikoo kasvaa noin *piip* suureksi niin käynnistetään kun lapsi on inhimillisemmissä mitoissa..
[/quote]

Meinaatko että jos on xxl-kokoinen, voi sitten hyvin mielin synnyttää vaikka 5kiloisen? :D ne ylikilot on vaan läskiä, ei ne vaikuta siihen, kuinka iso vauva sieltä pimpasta mahtuu. T toinen s-kokoinen