Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen aloittaa uuden suhteen heti vanhan loputtua?

Vierailija
26.10.2021 |

Läheisriippuvainen? Vai seksiriippuvainen jos vanhassa suhteessa halut ei enää kohtaa?

Vai minkälainen?

Tiedän yhden tällaisen tapauksen. Useamman kanssa lapsia mutta suhteet aina päättyneet syystä tai toisesta ja sitten hypätään jo uuden kelkkaan.

Mitä tällaisen ihmisen päässä oikein pyörii?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka lopettaa suhteen aloittaa yleensä nopeasti uuden, ellei aloittanut sitä jo ennen edellisen loppumista

Vierailija
22/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolle kumppaniksi riittää, että toinen on nainen tai mies.

Itse olen valikoiva ihmisten suhteen, koska en vaan pysty olemaan seurassa joka ei tunnu kaikin tavoin hyvältä, vaikka kuinka yrittäisin, ahdistun ja pää räjähtää, paitsi tietysti jos pakko esim. töissä.

Ystäviäkin minulla on vain muutamia, jotka tulleet vuosien varrella ja joiden seurassa minun on hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies.

Nainen aloittaa yleensä uuden suhteen 5 vuoden jälkeen erosta, mies yhden vuoden sisällä. Ei tule toimeen yksin.

Vierailija
24/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihminen ei kykene aitoon ja tasapainoiseen parisuhteeseen, ennenkuin opettelee ja oppii olemaan onnellinen myös itsensä kanssa, itsekseen. Ilman parisuhdetta.

Vierailija
25/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihminen ei kykene aitoon ja tasapainoiseen parisuhteeseen, ennenkuin opettelee ja oppii olemaan onnellinen myös itsensä kanssa, itsekseen. Ilman parisuhdetta.

Voi olla niin, mutta jos oletetaan, että ihminen ei ole onnellinen itsensä kanssa ja itsekseen jo edellisessä parisuhteessa, niin tehdään virhe. Silloin mitään "karenssiaikaa" parisuhteiden välillä ei tarvita. Itsensä kanssa onnellinen mutta aiempaan parisuhteeseen tyytymätön ja siksi eronnut kykenee silloin koska tahansa aitoon ja tasapainoiseen parisuhteeseen. Ehkä se on juuri se tavoite ja syy, miksi lopetti edellisen suhteen. Tällöin siis vaihtamalla paranee niin sanotusti.

Vierailija
27/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka haluaa parisuhteen.

Vierailija
28/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on tunnetasolla etääntynyt puolisostaan ja ollut tavallaan yksin jo ehkä vuosia. Eron tullen tällainen henkilö voi olla valmiimpi siirtymään eteenpäin ja jos sopiva kumppani tulee nopeasti vastaan, niin uusi parisuhdekin voi alkaa nopeasti.

Vierailija
29/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on jostain syystä viivytellyt "kuolleessa" suhteessa jo pidemmän aikaa, eli kaikki tunteet kuolleet jo. Eikä sitä uutta suhdetta välttämät edes etsi, sellainen vaan saattaa tulla nurkan takaa yllättäen. 

Vierailija
30/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen/mies joka on ollut huonossa suhteessa ja haluaa onnelliseen suhteeseen.

Vierailija
31/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sellainen joka tehnyt eroa suhteestaan jo pitkään tai sitten sellainen joka ei osaa olla yksin ja kumppaniksi käy lähes kuka vaan kunhan on joku. Nämä tunnistaa niistä joilla on toistuvia kaavoina nopeasti suhteesta toiseen siirtyvät. Kierrän kaukaa.

Vierailija
32/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on tuollainen läheisriippuvainen. 30 vuoteen ei ole ollut viikkoakaan ilman miestä. Toiset suhteet tietysti kevyempiä ja lyhyempiä, mutta joukkoon mahtuu myös avioliitto ja avoliittoja. Miten edes löytää niin nopeasti seuraavan? Mitään tunteita hänen suhteissa ei tunnu olevan.

Vierailija
33/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen kaveri ei ole päivääkään asunut yksin. Ensin asui toisen vanhempansa kanssa, sieltä muutti silloisen poikaystävänsä kanssa yhteen. Somesta näin joskus, että olivat eronneet ja oli ottanut tilalle samannäköisen tyypin, jonka kanssa muutti yhteen varmaan välittömästi (entisen kaverin tuntien en yhtään ihmettelisi.)

Itse en ymmärrä miten joku voi pelätä noin arkisia asioita: yksinolo. Itselleni se on niin vieras asia, kun olen ihminen, joka ajelee pilkkopimeässä metikössä keskellä ei mitään, hokee itselleen miten pelottavaa siellä on ja jatkaa silti eteenpäin. Viime yönä juuri ajelin synkässä metsässä, sellainen yksityinen pienempi tie, joka tuntui loputtomalta.

Sitten on ihmisryhmä, joka ei uskalla OLLA YKSIN. Outoa, sanon minä.

Vierailija
34/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vieläpä niin, että ei uskalla olla yksin neljän seinän sisällä... Siellä missä on tyyliin maailman turvallisinta olla.

Vierailija
35/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Tiedän siis, että entinen kaveri pelkää kuollakseen yksinoloa, ei ole oma tulkintani.

Vierailija
36/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toki voi käydä niin hyvä tuuri, että se oikea löytyy heti eron jälkeen sattumalta. Mutta en usko näitä tapauksia olevan kovin paljon.

Usein kyse on varmaan siitä, ettei osata/haluta olla yksin. Tartutaan sitten ensimmäiseen vastaantulijaan joka on kiinnostunut. Olen kuullut ihmisten ihan suoraan myöntävänkin, etteivät oikein osaa olla yksin. Ymmärrettävää, mutta samalla kovin surullista. Tai ainakin uskon noissa tapauksissa olevan suuri riski siihen, ettei tule saamaan sopivaa kumppania ja kestävää suhdetta.

Lisäksi jos eron myötä oma itsetunto on riekaleina, voi uudelta ihmiseltä saatu huomio tutua niin hyvältä, että tavallaan ihastuu ajatukseen uudesta rakkaasta.

Vierailija
37/38 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kompromisseihin kykenemätön minäminä ihminen, joka ei näe omassa toiminnassaan koskaan mitään vikaa, vaan syy on aina sen toisen osapuolen. Siksi ne suhteet eivät myöskään kestä.

Höps, ensimmäinen vakava suhteeni kesti 18 vuotta, vaikka ihastuin jo sen lopun aikoina toiseen, jonka kanssa elän nyt kymmenettä vuotta.

Yksin asuin välissä toista vuotta.

Vierailija
38/38 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies, joka jää leskeksi onnellisesta avioliitosta, löytää heti uuden. Ja sitten ollaan taas yhtä onnellisia.