miehen lapsi tartuttaa omat lapseni :/
Jokatoinen viikonloppu miehen lapsi käy. Ihan ok ei siinä mitään, mutta jokat kerta kun lapsi tulee, on kipeänä. 3-4 päivää, niin omat lapset on samassa taudissa. Muilla tällaista? Harmittaa sairastuttaa toisia :/
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:08"]
Mieheni on vapaa näkemään lastaan ihan niin paljon kuin itse haluaa. Olen sanonut että poikansa voi vaikka muuttaa meille, jos haluaa. Mutta kyse ei ollutkaan nyt siitä. Vaan siitä, että altistan omat terveet lapseni turhalle sairastamiselle. Miten tuon etälapsen sairastaminen saadaan kuriin? -ap
[/quote]
Turhalle sairastamiselle... Voi jestas nyt. Ja vapaa näkemään lastaan niin paljon kuin haluaa? Öö... okei. Luulisi ettei sitä tarvitsisi edes mainita, saatika antaa mitään lupia nähdä omaa muksuaan..
Mihinkähän ne räkätautiset entiset lapset sijoitettaisiin etteivät sairastuttaisi nykyisiä lapsia?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:05"]
Ei lapsen pitäisikään olla teillä kylässä vaan kotonaan.
[/quote]
Näin, mutta huomaahan sen apn asenteen jo aloituksesta. "Miehen lapsi tartuttaa omat lapseni" "Jokatoinen viikonloppu miehen lapsi käy. Ihan ok ei siinä mitään".
[/quote] miten muuten tuon nyt sitten ilmaisisi kun emme asu miehen kanssa edes yhdessä.... Mammat hei. -ap
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:05"] Ei lapsen pitäisikään olla teillä kylässä vaan kotonaan. [/quote] Näin, mutta huomaahan sen apn asenteen jo aloituksesta. "Miehen lapsi tartuttaa omat lapseni" "Jokatoinen viikonloppu miehen lapsi käy. Ihan ok ei siinä mitään". [/quote] miten muuten tuon nyt sitten ilmaisisi kun emme asu miehen kanssa edes yhdessä.... Mammat hei. -ap
[/quote]
Ja mistähän tämä olisi pitänyt aloitusviestistä tietää? Sitä kristallipalloa ei nääs löydy.
Ja asenteesi on poikaa kohtaan kyllä kurja. Jos oma lapsesi sairastaisi, olis ihan eri ääni kellossa kun kukaan "riesa" ei tartuttanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:55"]Minusta on törkeää valittaa tuollaisesta. Entä jos oma lapsesi sairastelisi usein ja tartuttaisi muut? Tilanne olisi varmaan aivan eri koska hän ei ole "miehesi lapsi". [/quote] no itse en laittaisi omaa sairasta lasta kylään yhtään minnekkään. -ap
[/quote]
Meillä kiertää ihan samat taudit ex-miehen kanssa. Lapset vuoroviikoin ja silti se nuha ja yskä löytää vuorollaan jokaisen luo. Niin se vaan menee, ei voi elää kuplassa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:08"]Mieheni on vapaa näkemään lastaan ihan niin paljon kuin itse haluaa. Olen sanonut että poikansa voi vaikka muuttaa meille, jos haluaa. Mutta kyse ei ollutkaan nyt siitä. Vaan siitä, että altistan omat terveet lapseni turhalle sairastamiselle. Miten tuon etälapsen sairastaminen saadaan kuriin? -ap
[/quote]
Asuuko homeasunnossa? Joku nimittäin mättää ja pahasti jos on koko ajan kipeä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:08"]Mieheni on vapaa näkemään lastaan ihan niin paljon kuin itse haluaa. Olen sanonut että poikansa voi vaikka muuttaa meille, jos haluaa. Mutta kyse ei ollutkaan nyt siitä. Vaan siitä, että altistan omat terveet lapseni turhalle sairastamiselle. Miten tuon etälapsen sairastaminen saadaan kuriin? -ap [/quote] Asuuko homeasunnossa? Joku nimittäin mättää ja pahasti jos on koko ajan kipeä.
[/quote]
Ei tuohon tarvitse kuin hoidon/eskarin/kerhon/koulun aloituksen niin flunssia tulee ekana vuonna enemmän. Tasoittuu ajan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:48"]Anna sille D-vitamiinia 500 mcg joka käyntikerralla.
[/quote]
Aikuisillekin se turvallinen raja on 100mikrog /pvä
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:47"]Taudit tuppaa kiertämään sisarukselta toiselle perheissä.
[/quote]
Ihan samaa naurahdin minäkin!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:55"]Minusta on törkeää valittaa tuollaisesta. Entä jos oma lapsesi sairastelisi usein ja tartuttaisi muut? Tilanne olisi varmaan aivan eri koska hän ei ole "miehesi lapsi".
[/quote] no itse en laittaisi omaa sairasta lasta kylään yhtään minnekkään. -ap
[/quote]
No miehesi lapsi ei olekaan teillä kylässä. Tämä vastauksesi oli kyllä aika paljastava.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:55"]Minusta on törkeää valittaa tuollaisesta. Entä jos oma lapsesi sairastelisi usein ja tartuttaisi muut? Tilanne olisi varmaan aivan eri koska hän ei ole "miehesi lapsi". [/quote] no itse en laittaisi omaa sairasta lasta kylään yhtään minnekkään. -ap
[/quote]Eihän lapsi kylään teille tule, vaan toiseen kotiinsa.
ymmärrän hyvin puheet pahasta äitipuolensa.
Lasten sairastelua on tutkittukin ja todettu, että lapset sairastelevat lapsuutensa aikana keskimäärin yhtä paljon riippumatta siitä, missä oleskelevat (käyvätkö päiväkodissa, ovat vain kotona ym.). Vain kotona olevat lapset saattavat olla ikäisiinsä nähden terveempiä, mutta asia tasoittu, kun menevät esimerkiksi esikouluun ja saavat enemmän kontaktia muihin ihmisiin. Flunssat sun muut räkätaudit kasvattavat vastustuskykyä, vaikka ikäviä ovatkin.
Mitä te nyt nillitätte jostain sanavalinnoista mitkä eivät liity aiheeseen yhtään mitenkään? :p
Ap:lle: tee selväksi miehelle mutta ensisijaisesti hänen eksälleen, että lapsella ei ole asiaa teille kipeänä enää jatkossa vaan sairastaa kotonaan. Julmaa ja kylmää lasten kannalta, mutta se on ainoa konsti pitää taudit loitolla ja eihän ketään päästetä kipeänä muutenkaan liikkeelle. Mun kaverin veli teki tota jatkuvasti aina omalla lapsiviikonlopullaan. Kun muksut olivat kipeitä, hän vei ne sairastamaan siskonsa luokse jolloin siskonsa pieni vauva tuli kipeäksi ja tämä oli joka kerta.
Mulla on sellainen juttu, että aina kun vaihdoin työpaikkaa/työharjoittelupaikkaa, niin tulin kipeäksi. Yleensä nielutulehdus. Sama kun vaihdan Suomessa kaupunkia(matkustellessa), niin aina menee maha totaalisekaisin, ja iskee angiina. Että silleen.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 18:06"]
Mitä te nyt nillitätte jostain sanavalinnoista mitkä eivät liity aiheeseen yhtään mitenkään? :p
Ap:lle: tee selväksi miehelle mutta ensisijaisesti hänen eksälleen, että lapsella ei ole asiaa teille kipeänä enää jatkossa vaan sairastaa kotonaan. Julmaa ja kylmää lasten kannalta, mutta se on ainoa konsti pitää taudit loitolla ja eihän ketään päästetä kipeänä muutenkaan liikkeelle. Mun kaverin veli teki tota jatkuvasti aina omalla lapsiviikonlopullaan. Kun muksut olivat kipeitä, hän vei ne sairastamaan siskonsa luokse jolloin siskonsa pieni vauva tuli kipeäksi ja tämä oli joka kerta.
[/quote]
No onhan niillä merkitystä. Miten sen sitten rajoittaa, saako tulla kun on vielä yskää/nuhaa. Sellaista päivää ei hoitoikäisellä välttämättä talvella olekaan jolloin ei nenä vähän vuotaisi.
Jos lapsi asuisi teillä niin miten tilanne olisi eri? En ymmärrä logiikkaasi.
Tää on näitä Lillukka juttuja! Huoh! Minä ja minun lapset! Kasvakaa jo aikuisiksi!!!
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 17:05"]Ei lapsen pitäisikään olla teillä kylässä vaan kotonaan.
[/quote] miehellä on oma asunto, mutta majailevat luonani lähes aina koska lapsilla seuraa toisistaan. En koe että lapsi tarvitsee 3 kotia.... -ap