Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset hoidossa vaikka vanhemmat vapaalla (vuoro)työstä?

Vierailija
02.01.2015 |

Voiko näin tehdä?

Kyseleekö kukaan päiväkodissa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tehdä, meidän piti ilmoittaa sinne työvuorot.

Vierailija
2/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on vuorohoidossa, ei voi tehdä.

Aikuisen vapaa=lapsen vapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Entä jos vaan toinen vanhempi vuorotyössä? Toinen tekee normityöaikaa. Jos vuorossa oleva vanhempi vapaalla mutta lapset silti hoidossa?

Ap

Vierailija
4/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Entä jos vaan toinen vanhempi vuorotyössä? Toinen tekee normityöaikaa. Jos vuorossa oleva vanhempi vapaalla mutta lapset silti hoidossa?

Ap

[/quote]Vuorohoidossa se ei vaan toimi noin, pk:ssa pyytävät molempien työvuorot, on sillä päivävuorolaisellakin jotain mustaa valkooisella, ja lapset eivät ole hoidossa silloin kun vanhemmat ovat vapailla.

Vierailija
5/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi aina mun kanssa kotona kun oon vapaalla. Lapselle tulee 15 hoitopäiväö/kk. Joskus on hoidossa sillon ku oon vapaalla, jos päivät eu muuteb tulis täyteen. Tämä tapahtuu niin 1kertaa/2kk. Mies normi töissä.
Välillä on kyl rankkaa ku ei saa yövuoroputken jälkeen nukkua univelkaa takaisin vapailla.

Vierailija
6/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi siis normihoidossa

6

Vierailija
7/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Pitkällä kokemuksella asiasta. Itse pidin ensimmäisen vapaiden päivän lapset hoidossa vuorotyöputken jälkeen. Tämä oli välttämättömyys, jotta sain edes joskus nukuttua. Sitten loput 5-6pv olivat aina kotona. Tämä siis 5-6 yövuoron (plus illat ja aamut) jälkeen. Toimi kolmen lapseni kohdalla oikein hyvin. Tämä siis 2000-luvun alussa, nyt lapset jo aikuisia ja teen vain päivävuoroa sairaalassa.

Vierailija
8/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Pitkällä kokemuksella asiasta. Itse pidin ensimmäisen vapaiden päivän lapset hoidossa vuorotyöputken jälkeen. Tämä oli välttämättömyys, jotta sain edes joskus nukuttua. Sitten loput 5-6pv olivat aina kotona. Tämä siis 5-6 yövuoron (plus illat ja aamut) jälkeen. Toimi kolmen lapseni kohdalla oikein hyvin. Tämä siis 2000-luvun alussa, nyt lapset jo aikuisia ja teen vain päivävuoroa sairaalassa.
[/quote]

Eli onnistuu kun järjestää asian niin.

Vierailija
9/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:36"]

Meillä lapsi aina mun kanssa kotona kun oon vapaalla. Lapselle tulee 15 hoitopäiväö/kk. Joskus on hoidossa sillon ku oon vapaalla, jos päivät eu muuteb tulis täyteen. Tämä tapahtuu niin 1kertaa/2kk. Mies normi töissä. Välillä on kyl rankkaa ku ei saa yövuoroputken jälkeen nukkua univelkaa takaisin vapailla.

[/quote]

Meillä mies vuorotyössä, minä päivä-. Lapsi on tavallisessa päikyssä ja kotona aina kun mieskin, paitsi yövuorojen jälkeen. Tosin silloin mies yleensä hakee aikaisemmin kuin minä pääsisin.

Vierailija
10/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:36"]Meillä lapsi aina mun kanssa kotona kun oon vapaalla. Lapselle tulee 15 hoitopäiväö/kk. Joskus on hoidossa sillon ku oon vapaalla, jos päivät eu muuteb tulis täyteen. Tämä tapahtuu niin 1kertaa/2kk. Mies normi töissä.
Välillä on kyl rankkaa ku ei saa yövuoroputken jälkeen nukkua univelkaa takaisin vapailla.
[/quote]

Kostautuu jossain vaiheessa, ota nyt herranjumala lomaa yksi päivä joskus, ei lapsi siihen tuhoudu. Sinä voit univajeeseen. Kokemusta on vuorotyöstä js loppuunpalamisesta.

Vierailija
11/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:36"]

Meillä lapsi aina mun kanssa kotona kun oon vapaalla. Lapselle tulee 15 hoitopäiväö/kk. Joskus on hoidossa sillon ku oon vapaalla, jos päivät eu muuteb tulis täyteen. Tämä tapahtuu niin 1kertaa/2kk. Mies normi töissä. Välillä on kyl rankkaa ku ei saa yövuoroputken jälkeen nukkua univelkaa takaisin vapailla.

[/quote]

Meillä mies vuorotyössä, minä päivä-. Lapsi on tavallisessa päikyssä ja kotona aina kun mieskin, paitsi yövuorojen jälkeen. Tosin silloin mies yleensä hakee aikaisemmin kuin minä pääsisin.
[/quote]

itsekin haen yövuoron jälkeen lapsen aikasemmin ku mitä mies ehtis. Samoin aamuvuorosta päästessä haen lapsen heti vuoron loputtua ja iltavuoroon mennessä vien myöhemmin

Vierailija
12/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä. Sinä joka sanoit ettei voi yövuoron jälkeen palautua. Siis etkö vie vikan yön jälkeen hoitoon?? Miksi? Sullahan on työpäivä takana ja nukkuakin täytyy. Kyllä me vietiin aina, 5 vuoden ajan mitä vuoropäikyssä olivat.

Vierailija
13/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisessa päiväkodissa onnistuu vuorotyöläisellekin lepopäivä. Vuorohoitoon ei kuitenkaan ole samaa subjektiivista hoito-oikeutta, eli sieltä lapsi on poissa silloin kun vanhemmat ovat vapaalla. Meidän kunnassa ei edes vuorohoitopaikkaa saa, jos toisella on tavallinen päivätyö.

Vierailija
14/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on "normipäiväkoti" ja tai perhepäivähoitaja ja ilmoitettu että tarvii aina arkisin hoitoa ni maksu tulee sen mukaan. Jos saattuukin tulemaan sairasloma tai yllättävä meno/vapaa ni olen vienyt lapsen hoitoon että olen saanut esim.hoidettua sen yllättävän menon sillä maksu menee näiltä päiviltä kuitenkin.

Vierailija
15/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:46"]En käsitä. Sinä joka sanoit ettei voi yövuoron jälkeen palautua. Siis etkö vie vikan yön jälkeen hoitoon?? Miksi? Sullahan on työpäivä takana ja nukkuakin täytyy. Kyllä me vietiin aina, 5 vuoden ajan mitä vuoropäikyssä olivat.
[/quote]
kyllä lapsi sen päivän hoidossa on ku aamulla töistä pääsen. Mutta siitä seuraavat vapaat kotona.

Vierailija
16/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 16:46"]Tavallisessa päiväkodissa onnistuu vuorotyöläisellekin lepopäivä. Vuorohoitoon ei kuitenkaan ole samaa subjektiivista hoito-oikeutta, eli sieltä lapsi on poissa silloin kun vanhemmat ovat vapaalla. Meidän kunnassa ei edes vuorohoitopaikkaa saa, jos toisella on tavallinen päivätyö.
[/quote]

Kukaan ei kyllä ikinä kyseenalaistanut sitä että lapsi tuotiin yövuoron jälkeen hoitoon. Kaikki toimivat ketkä tiedän samalla tavalla, ei kyllä ikinä käynyt edes mielessä toimia toisin.

Vierailija
17/17 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäiväkodissa onnistuu. Esikoisen kanssa tein sen virheen, että en pitänyt lepopäivää itselleni vuoteen, pakoon aivan loppuun, koska en saanut nukuttua koskaan 4-7 yövuoron aiheuttamia univelkoja. Opin siitä sitten ja otin yhden päivän kk itselleni, lapset sen hoidossa.