Tunnetteko tosi lihavia ihmisiä?
Aloin miettimään että onkohan Suomessa paljonkin näitä Hurjan painonpudotuksen osallistujien kokoisia ihmisiä, tuntuu että katukuvassa ei näy ainakaan täällä länsirannikolla. Missään tilastoissakaan ei taideta sanoa kuinka isolla prosentilla bmi on yli 40, 50 tai 60. Puhutaan vaan lievästä ylipainosta ja lihavuudesta.
Toivon että ketju pysyy asiallisena. Itse olen hoikka enkä pidä sitä minään saavutuksena. En ole koskaan piitannut kokkaamisesta ja käyn juoksemassa "nollautuakseni", tiedän että monella ylipainoisella tuo menee toisin päin. Olisi minullakin vaikeaa, jos pitäisin syömisestä yhtä paljon kuin urheilusta mutta liikunta ei saisi aikaan euforiaa.
Kommentit (28)
BMI laskurin mukaan mulla on vaikea ylipaino. Itsehän olen aika lailla samaa mieltä ihan näppituntumallakin XD
Onneksi olen saamassa otteen ruokailusta ja paino lähtee toivottavasti laskemaan. Tavoitteena on terveempi, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen minä.
Vierailija kirjoitti:
BMI laskurin mukaan mulla on vaikea ylipaino. Itsehän olen aika lailla samaa mieltä ihan näppituntumallakin XD
Onneksi olen saamassa otteen ruokailusta ja paino lähtee toivottavasti laskemaan. Tavoitteena on terveempi, hyväkuntoinen ja normaalipainoinen minä.
Piti vielä lisätä, että suurimman osan elämääni olen ollut normaalipainossa, jopa laiha. MEillä on molemmilta puolilta sukurasitteena helposti innostuvat läskisolut eli lihotaan pelkästä ajatuksesta. Naiset enemmän sellasia pulleita, tyyliin "tosta kun 10kg laihduttais pois normaalipainoon". Miehet taas pitkiä ja isomahaisia. Diabetestä kumma kyllä ei ole kuin yksi tapaus. Hän taitaa olla se pisimpään sitkeästi ylipainossa elänyt ja hoitamaton diabetes pääsi tosi pahaksi.
En tunne henkilökohtaisesti ketään, mutta kyllä joskus näkee ihmisiä, joiden elopaino liikkuu varmasti jossain 200 kilon tuntumassa. Äärimmäisen harvinaista moinen kuitenkin vaikuttaa olevan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua liikuttaa toisten läskit? Ihan asiallisesti kysyn tätä.
Ja miksi sinulle pitäisi tilastoida tätä? Riittää kun tiedetään monta prosenttia on ylipainoisia.
Muutoinkin nää "hurjat painonpudotukset" on vähän samaa kuin entisajan sirkuksen parrakas nainen.
Kertoo vain katsojan älynlahjoista tällaisten seuraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sua liikuttaa toisten läskit? Ihan asiallisesti kysyn tätä.
Ja miksi sinulle pitäisi tilastoida tätä? Riittää kun tiedetään monta prosenttia on ylipainoisia.
Muutoinkin nää "hurjat painonpudotukset" on vähän samaa kuin entisajan sirkuksen parrakas nainen.
Kertoo vain katsojan älynlahjoista tällaisten seuraaminen.
"Reality" oli tuottajayhtiöille neronleimaus. Tuottaminen on halpaa, kun ei tarvita monimutkaisia käsikirjoituksia, ammattinäyttelijöitä, lavasteita, äänitekniikkaa tai erikoisefektejä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä läskejä ja pullukoita näkee joka päivä Treella. Kamalaa katsottavaa ähisevät ja puhisevat näiden läskiensä kanssa.
Tunnetko (meidät) kaikki?
Itä-Suomessa asuessani näin paljon tavanomaisen ylipainoisia ihmisiä, mutta vain yhden hurjan lihavan. Täällä Pohjanmaalla sitten näitä tosi lihavia on enemmän, mutta yleisesti ottaen ihmiset hoikempia.
Ei nyt sikäli liikuta minua, kunhan havainnoin.