Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-v keskustelu tarhassa -antaisitteko opiskelijan tulla mukaan?

Vierailija
07.09.2006 |

Eli siis opiskelija harjoittelemassa päiväkodissa, antaisitteko tulla mukaan tuohon keskusteluun?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään.

Vierailija
2/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi siis siihen, ettei puhu niistä ympäri kaupunkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa siellä mitään salaista puhutaan ja jos puhutaankin, on opiskelijoillakin vaitiolovelvollisuus.

Ja täytyyhän opiskelijoidenkin oppia monipuolisesti kaikkia päiväkodin tilanteita.

Vierailija
4/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää ole vähän sama juttu? Missäs ne opiskelijat oppii,jos koskaan ei mihinkään tilanteisiin pääse mukaan? t: entinen sairaanhoidon opiskelija

Vierailija
5/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikös tää ole vähän sama juttu? Missäs ne opiskelijat oppii,jos koskaan ei mihinkään tilanteisiin pääse mukaan? t: entinen sairaanhoidon opiskelija

Vierailija
6/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytös ollut ihan erilaista, ja meille ei siitä mitään hyötyä, kun kaikki on keskusteltu niin kaavojen mukaan. Ihan kun oltais jossakin mainoksessa, mutta ketä varten?

Vierailija
7/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se opiskelija siinä muuta kuin seuraa sivusta ja ottaa opikseen miten asiakkaiden kanssa toimitaan.

Outoa jos joku kieltää opiskelijan läsnäolon. Herää ekana itselle kysymyksiä; miksi, mitä äiti pelkää? Onko jotain salattavaa? Miksi äiti/isä on noin arka/ennakkoluuloinen/sulkeutunut?

Vierailija
8/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän niiden opiskelijoiden saada olla mukana aidoissa tilanteissa

Vierailija
9/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi, ettei me/ ne voi muuten oppia tuollaisia tilanteita. Itse siis opiskelija ja hyvin päässyt mukaan kaikkiin tilanteisiin. Ja sinä joka sanoit, että hiljaa ne kuitenkin istuu siinä. Sehän ei juurikaan palvele tarkoitusta ja minä en ainakaan tuppisuuna istunut, vaan haastattelin yksinäni ja oikea kasvattaja vain tuki minua ja lisäsi jos oli lisättävää. Niin sitä parhaiten oppii, kun pääsee ihan oikeasti tekemään. Ja meillä todella on vaitiolovelvollisuus!

Vierailija
10/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajat ovat loppuenlopuksi opiskelijoista vastuussa. Opiskelijat saavat tehdä asioita valvotusti juuri siksi, ettei niitä virheitä satu..t:entinensairaanhoidon opiskelija

Vierailija
11/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia. Eri asia ois jos olis paljon murheita ja hankaluuksia, mistä keskusteltais

Vierailija
12/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuria sairauksiin liittyviä salaisuuksia, niin totta kai opiskelija voi olla mukana! Eihän siellä nyt jutella muuta kuin, että miten itse suhtaudutte esim. lapsen kiukutteluihin ja miten lapsi pärjää kotona ja tarhassa ja tarkistetaan, että metodinne ovat jotensakin samoilla linjoilla.

Onhan opiskelijankin hyvä tietää, miten haluatte lastanne käsiteltävän! Vietäähän hän koko päivän lapsesi seurassa.

Vierailija
13/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija oli mukana ja minä tietenkin terkalle siinä mieltäni purin. Loppuenlopuksi vollotin silmät päästäni. Taisi olla opiskelijalle avartava kokemus asiakastyöstä..t: entinen sairaanhoidon opiskelija

Vierailija
14/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla oli 3 ulkomaalaisopiskelijaa (2 miestä, 1 nainen) kattomassa kun mulle tehtiin paksusuolentähystystä....

Vierailija
15/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirugisella puolella itsenäisesti otan potilaat vastaan, annan leikkausohjeet, valmistelen jne.

Ja sitten illalla samaan sairaalaan mutta eri nimikyltillä, eli ihan hoitajana hoitamaan.. että sairaalassa ette kyllä aina edes tiedä, hoitaako teitä opiskelija ;)

Vierailija
16/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän eri asia jos opiskelija on ihan alkuvaiheessa opintojaan tai jos on jo vaikka puolet opinnoista suoritettu.

Yleensä kyllä annan opiskelijoiden tulla mukaan. Useimmiten opiskelijat ovat tosi ystävällisiä, empaattisia ja mukavia. Vain kerran on synnärillä tullut vastaan opiskelija, joka oli töykeä ja tyly.

Vierailija
17/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain on pakko aloittaa, eikös? Vaitiolovelvollisuuden rikkomisessa ei kai liene kuitenkaan eroa, oliko opintojensa missä vaiheessa..

Vierailija
18/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan yleensä aina luvan tulla mukaan keskusteluihin (esim. neuvolassa) ja tutkimuksiin.

Synnytyksessä minulla oli kätilöopiskelija koko ajan vierellä, kätilö kun ei muuta kuin välillä kävi kääntymässä huoneessa. Olin jo etukäteen toivonut saavani kätilöopiskelijan seuraksi ja tueksi ja turvaksi... Ihana tyyppi, hyvin hoiti ja piti huolta.

Osastolla sitten oli toinen opiskelija, joka sattui tulemaan huoneeseeni juuri silloin kun itkeä pirautin (onnesta) hormonien hyrrätessä. Fiksusti kysyi onko kaikki hyvin ja kun kyynelten keskeltä hymyillen ilmoitin itkeväni onnesta, hän huomaavaisesti poistui huoneesta sen kummempaa numeroa asiasta tekemättä.

Kerran terveydenhoitaja kysyi voisiko opiskelija antaa minulle tarvitsemani vitamiinipistoksen. Hiukan jänitti miten pistoksen antaminen opiskelijalta sujuu, mutta itse asiassa hän hoiti pistämisen yhtenä parhaimmista koskaan.

Vierailija
19/19 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ohjaaja katsoo alkuun vieressä, että asiat sujui, ja että potilaat näyttivät luottavaisilta :)

Potilaspalaute on ollut todella ihanaa ja siitä olenkin saanut voimaa uskoa, että tämä on se oma ala.

Itseasiassa, jos te tai lapsenne joudutte sairaalaan, niin kannattaa ottaa opiskelija " omahoitajaksi" , jos sellaista tarjotaan, valmis hoitaja on tietysti koko ajan taustalla, mutta opiskelijalla on ihan eri tavalla antaa aikaa, ja perehtyä juuri Teidän tapaukseenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän