Onko sisaruksista iloa toisilleen?
Teillä? ja paljon ikäeroa.
Minusta sisaruksista ei ollut iloa kun olin lapsi. En tykännyt kun kotona oli niin paljon lapsia ja jatkuva sählis. Meillä on nyt yksi lapsi, mutta ollaan toista kyllä harkittu.
Kommentit (23)
Kyllä. Itselläni on kaksi vuotta nuorempi veli ja vaikka emme nykyään kovinkaan läheisiä ole, niin lapsena tehtiin paljon yhdessä. Tosin vähintään yhtä paljon tapeltiin kuin leikkittiin, mutta koen veljen siltikin olleen ehdottomasti positiivinen asia.
Minulla on kaksoissisko sekä 6 vuotta vanhempi veli, molemmat läheisiä ja tärkeitä edelleen. Ja tietysti samanikäinen sisko oli lapsena aikamoinen etu ja tärkeä tuki ihan kaikessa, kouluun mennessä jne. Kyllähän me tapeltiinkin mutta toisaalta oli ja on aina joku joka on suht samassa elämäntilanteessa. Veljemme kanssa asuttiin vain osa ajasta samassa osoitteessa mutta katsottiin ylöspäin ja oli meille tosi tärkeä silti, nyt aikuisiällä hänelläkin sama elämäntilanne ja ollaan sitäkin kautta entistä läheisempiä kun on enemmän yhteisiä juttuja. Mutta välimatkakaan ei ole koskaan vaikuttanut negatiivisesti väleihin.
Meillä on lapset vasta 8kk ja 1v10kk mutta todella hyvä suhde heillä ainakin vielä :D Ovat ihan äärettömän tärkeitä toisilleen, ihan omat jutut joille nauraa räkättävät ja isompi oppi heti sellaista hellyyttä ylipäätään vauvoja kohtaan, aina pitämässä kädestä ja silittelemässä. Ja yllätyin todella paljon miten nopeasti (alta parissa kuukaudessa) se suhde muodostui niin kiinteäksi ja lämpimäksi. Toki vielä on elämä edessä ja varmasti ehtivät vielä omat välienselvittelynsä käymään läpi. Voin vain toivoa (ja parhaani mukaan tukea) että välit pysyy samalla tavalla lämpiminä kuin mulla omiin sisaruksiini.
Näiden pohjalta koen että sisaret on ihan korvaamaton rikkaus mutta eihän asiat aina niin ruusuisesti mene.
Kyllä on, sekä itselläni (8 v vanhempi sisarus) että omilla lapsilla (3 3,5 vuoden sisällä syntyneitä). Siskon kanssa tultiin kuitenkin läheisiksi vasta kun itse olin täysi-ikäiseksi tullut, sitä ennen olin lähinnä kiusankappale.