Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Barbien kirjo

Vierailija
26.10.2021 |

Haikeana muistan "vanhoja hyviä aikoja", kun Barbiet ja barbinuket olivat säännönmukaisesti tietyn kokoisia ja mallisia. Vaatteet ja kengät sopivat järjestään kaikille nukeille.

Nykyään "barbikategorian" nukkeja ja pelkästään jo virallisia Barbie-nukkeja on ihan älyttömän monenlaisia. Itse olen törmännyt esim. "lapiokätisiin" barbeihin, joilla kädet ovat kämmenselät suoraan eteenpäin ja kämmenet taaksepäin -asennossa kuin lapiokouraisella rakennustyömiehellä. Yritä näille sitten pukea siroja vaatteita!?? Samoin nilkkojen asento on muuttunut osalla barbeista; ennen kaikkien nukkejen jalat olivat ns. "korkokenkäasennossa" ja nyt on tullut lisäksi lattajalkabarbeja, jotka ilmeisesti kulkevat pelkissä tennareissa, koska miten näille saisi korkokenkiä jalkaan?

Barbieharrastajat kommentoikaa. Mistä löydän esim. lattajalkaiselle (nilkka 90 asteen kulmassa - jalkaterä suoraan eteen päin) nukelle siroja kenkiä? Tai löytyykö niitä edes?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh…

Vierailija
2/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään barbieharrastajaa ole linjoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös näitä nukkeja, joilla on jotkut ihme "pallonivelet" ranteissa, nilkoissa, kyynärpäissä ja polvissa. Kätevää, kun saa väännettyä nukkea monenlaisiin asentoihin, mutta nivelet ovat esteettisesti rumat.

Vierailija
4/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös Barbieiden pään koko muuttunut? Ihan kuin nykybarbeilla olisi isommat päät kuin esim. 90-luvulla?

Vierailija
5/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta ja Facebookin retroryhmistä kannattaa katsoa. 

Vierailija
6/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaa. Lisäksi on näitä "kehoposibarbeja". Eli jos ja kun haluat ostaa jollekin pikkutytölle lahjaksi barbin vaatteita, pitää kysyä, että olikos sulla normivartaloinen vaiko ns. "läskibarbi"? Vaikeaksi on mennyt. Ja tuo kenkädilemma vielä erikseen. Onko barbi varvas- vai kanta-astuja?

Vierailija
7/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuket ja niiden ulkonäkö on noin tärkeää, pitäisikö mennä hoitoon?

Vierailija
8/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole hyvä löytämään Facesta mitään. Olisi kiva tietää saako näitä lattajalkakenkiä jostain. Ja nimenomaan jotain ballerina-tyylisiä tai avokkaita.

Vierailija
9/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ole hyvä löytämään Facesta mitään. Olisi kiva tietää saako näitä lattajalkakenkiä jostain. Ja nimenomaan jotain ballerina-tyylisiä tai avokkaita.

Googletin vähän ja eBaysta näyttäisi saavan:

https://www.ebay.com/itm/Barbie-Shoes-Mattel-Little-Extras-For-Older-Fl…

Vierailija
10/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://nl.pinterest.com/pin/543106036317192551/

60-luvun nuket olivat kaikkein kivoimpia.

T. Boomer 

Vierailija
11/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä tuntuu tosiaan olevan vähän saatavilla. Torista tai Huutonetistä olen yrittänyt katsella...

Vierailija
12/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flat foot kenkiä mulla ei taida olla missään, mutta nämä kaksi pakettia lienee jossain (keräilin siis aiemmin Barbeja jonkin aikaa):

https://barbieshaman.blogspot.com/2009/06/reproduction-vintage-accessor…

Vierailija
13/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen älynväläys tuo latuskajalkaversio onkin ollut. Ihan mahdotonhan tuohon on saada kauniita kenkiä. Mutta kovin tylsää, jos pitää sämpylätennareissa kulkea koko ajan....

Vierailija
14/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen älynväläys tuo latuskajalkaversio onkin ollut. Ihan mahdotonhan tuohon on saada kauniita kenkiä. Mutta kovin tylsää, jos pitää sämpylätennareissa kulkea koko ajan....

Sanos muuta. Juhlapuku ja tennarit :D

Vierailija
15/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei noille lattajaloille tehdä platform-tyylisiä "valekorkkareita" joita ihmisillekin on saatavilla? Eli korkkariprofiilinen kenkä, jossa sisus on kuitenkin lattajalan mallinen. Eikö edes Kiinan päässä ole keksitty tätä?

Vierailija
16/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei noille lattajaloille tehdä platform-tyylisiä "valekorkkareita" joita ihmisillekin on saatavilla? Eli korkkariprofiilinen kenkä, jossa sisus on kuitenkin lattajalan mallinen. Eikö edes Kiinan päässä ole keksitty tätä?

Mun mielestä jossain onkin. Mutta ei varmaan myytävänä Suomessa. Kannattaa googlettaa "Barbie flat foot shoes"

Vierailija
17/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö aikuiset ihmiset oikeasti rahojaan tuollaiseen?!

Vierailija
18/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut osteltua aika paljon barbie-nukkeja, varsinkin Lelulaatikosta. Harmi kun se meni konkkaan.

Vierailija
19/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän muuten on syynä siihen, etteivät Mad Men-barbiet ole niiden henkilöhahmojen näköisiä? Don Draper oli yritetty kopioida dvd-boksin kannesta ja ei ollut yhtään näköinen.

Vierailija
20/40 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

wtffff kirjoitti:

Käyttääkö aikuiset ihmiset oikeasti rahojaan tuollaiseen?!

Ihmiset keräilevät mitä omituisimpia asioita :D Mä en enää kerää Barbie-nukkeja, mutta kerään mm Anita Wangelin 70-luvun tuotantoa (siis peltipurkkeja, peltisiä leipälaatikoita jne). Mulla puuttuu enää 2 esinettä ja sitten mulla on kaikki. Ja juu, maksoin yhdestä vähän ruosteisesta roskapöntöstä 150 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan