Mä luulen ettei mun hautajaisiini tule ketään
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kai sun lapsi tulee?
Varmaan hän tulee, mutta hän onkin varmaan ainoa.
En edes halua mitään hautajaisia. Riittää kun tuhkani sirotellaan haluaami paikkaan, lepään rauhassa.
Mä en edes haluaisi, että minulle järjestettäisiin hautajaiset. Ne, jotka haluavat muistakoon muulla tavalla.
Kyllä sinne vähintään pappi ja suntio tulee. Niiden on työnsä puolesta pakko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne vähintään pappi ja suntio tulee. Niiden on työnsä puolesta pakko.
Joo, niiden on pakko.
Mitä vt tua sen on väliä minulle, kuka mun hautajaisiin tulee.
Mähän oon sillon jo kuollut.
Kivempi järjestää mukavat juhlat ystävien ja sukulaisten kanssa silloin kun on vielä hengissä:) Itsekään en halua hautajaisia, turhaa kerääntyvät kaikki kun en ole kuitenkaan enää olemassa.
Voikohan Suomessa järjestää hautajaisia muutenkin uskonnollisesti? En muista koskaan kuulleeni muunlaisista suomalaisista hautajaisista kuin kappelissa tapahtuvista papin vetämistä siunauksista.
Kyllähän puheen voi tilata esim. Vapaa-ajattelijoilta, ei tarvi olla uskonnollinen. Mun isä oli sen verran ateisti että olis ollut hullua pitää kristilliset hautajaiset.
Aco kirjoitti:
Kivempi järjestää mukavat juhlat ystävien ja sukulaisten kanssa silloin kun on vielä hengissä:) Itsekään en halua hautajaisia, turhaa kerääntyvät kaikki kun en ole kuitenkaan enää olemassa.
Hieno ajatus kyllä, mutta entä jos edes juhliin ei tule ketään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän puheen voi tilata esim. Vapaa-ajattelijoilta, ei tarvi olla uskonnollinen. Mun isä oli sen verran ateisti että olis ollut hullua pitää kristilliset hautajaiset.
Missä hautajaiset pidettiin? Kappelihan on kirkollinen paikka.
En minäkään välittäisi mennä omiini.
Minulle ihan sama tuleeko. Hautajaiset ovat surevia varten.
Mun hautajaisiin tulee varmasti iso lauma naurajia. Toivottavasti heille tarjotaan makiaa kakkua.
Mitä väliä sillä on? Ei kuollut ole sitä näkemässä.
Hän yksin, ja tuskin juuri monia muita.
Ja se tapahtuu oikeasti pian.
The hand is FATE is moving.......
And it is pointing
YOu!!
En ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat, etteivät halua aiheuttaa mitään hoitovelvollisuutta tai vaivaa käydä haudalla ja siksi päätyvät tuhkien sirotteluun ilman mitään kiveä tai muistolaattaa. Sehän on sama, kuin kieltäisi oman menneisyytensä tai jopa olemassaolonsa. Kai niillä omaisillakin voi olla tarve käydä muistelemassa omaisiaan tietyssä paikassa ja sytyttää kynttilä.
Tulee paljon enkeleitä jos uskoit Jumalaan.
Mutta miksi puhut jo näin hautajaisistasi? Canceloiko sinut jotkut?
Entäs jos sisuuntuisit ja näyttäisitkin niille.
Kai sun lapsi tulee?