Mä luulen ettei mun hautajaisiini tule ketään
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Life
Yeah!
Yeah!
Yeah?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat, etteivät halua aiheuttaa mitään hoitovelvollisuutta tai vaivaa käydä haudalla ja siksi päätyvät tuhkien sirotteluun ilman mitään kiveä tai muistolaattaa. Sehän on sama, kuin kieltäisi oman menneisyytensä tai jopa olemassaolonsa. Kai niillä omaisillakin voi olla tarve käydä muistelemassa omaisiaan tietyssä paikassa ja sytyttää kynttilä.
Se tuhkien sirottelu on usein vainajan tahto, minkä omaiset toteuttaa. Jos tuhkat sirotellaan luontoon tai omalle tontille, sinne ei saa laittaa mitään muistokiviä tai laattoja.
Tee hautajaistestamentti ettei hautajaisia pidetä, niin ei tarvitse tuotakaan miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulemasa montaa!
Kovin montaa ei liene tulosa,ja se tapahtuu pian.
You'll take my life, but I'll take yours too
You'll fire your musket, but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand, there's no turning back
The bugle sounds, the charge begins
But on this battlefield, no one wins
The smell of acrid smoke and horses' breath
As I plunge on into certain death
The horse, he sweats with fear, we break to run
The mighty roar of the Russian guns
And as we race towards the human wall
The screams of pain as my comrades fall
We hurdle bodies that lay on the groundAnd the Russians fire another round
We get so near, yet so far away
We won't live to fight another day
We get so close, near enough to fight
When a Russian gets me in his sights
He pulls the trigger and I feel the blow
A burst of rounds take my horse below
And as I lay there gazing at the sky
My body's numb and my throat is dry
And as I lay forgotten and alone
Without a tear, I draw my parting groan!
Jos sukulaiset ja ystävät ovat vanhoja tai sairaalloisia tai asuvatkaukana ja itse vielä kykenee matkustamaan heidän luo niin voi käydä sanomassa heipat etukäteen omasta puolestaan heille ja samalla saada heidän heipat itselleen.
Jos ystäviä tai sukulaisia ei ole tai ei tule sukulaisten kanssa toimeen niin heipat voi jättää väliin ja keskittyiä vain omiin heippoihin elämälle ja juhlistaa sitä jollakin mistä itse pitää, vaikka tulppaanikimpulla keittiön pöydällä, hyvällä filmillä ja ruualla kotona...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat, etteivät halua aiheuttaa mitään hoitovelvollisuutta tai vaivaa käydä haudalla ja siksi päätyvät tuhkien sirotteluun ilman mitään kiveä tai muistolaattaa. Sehän on sama, kuin kieltäisi oman menneisyytensä tai jopa olemassaolonsa. Kai niillä omaisillakin voi olla tarve käydä muistelemassa omaisiaan tietyssä paikassa ja sytyttää kynttilä.
Ihmisellä on oikeus viimeiseen tahtoonsa. Jos se on tulla tuhkatuksi ilman muistolaattoja, sitä tahtoa tulee kunnioittaa. Ei edesmenneen muistamiseen mitään kivipaasia tarvita. Eikä muistot poistu mielestä, vaikka ei olisi erillistä muistolaattaa. Jos omaiset haluavat käydä tietyssä paikassa muistelemassa, he voivat mennä sinne tuhkien sirottelupaikkaan tai vaikka perustaa omalle pihalleen tai omaan kotiinsa muistelupaikan. Minulla on edesmenneistä läheisistä kuvat pienen lipaston päällä. Se on minun muistelupaikkani, jonne sytytän kynttilät jouluna ja muina merkityksellisinä päivinä.
Ei tuu munkaan. Pappi varmaan tulee kuitenkin ja jotain nunnia kantamaan arkkua. Ja ei vois siinä vaiheessa vähempää kiinnostaa.
.. Inhoan muuten niitä seremonia hautajaisia, jossa on 200 ihmistä itkemässä
Vierailija kirjoitti:
Ei tuu munkaan. Pappi varmaan tulee kuitenkin ja jotain nunnia kantamaan arkkua. Ja ei vois siinä vaiheessa vähempää kiinnostaa.
.. Inhoan muuten niitä seremonia hautajaisia, jossa on 200 ihmistä itkemässä
Ei kai nyt sentään nunnia? Arkun kanto on miesten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tuhkien sirottelu on usein vainajan tahto, minkä omaiset toteuttaa. Jos tuhkat sirotellaan luontoon tai omalle tontille, sinne ei saa laittaa mitään muistokiviä tai laattoja.
Omalle tontille todellakin saa laittaa juuri sellaisen kiven tai laatan kuin haluaa. Tosin nykyisin taitaa laki kieltää tuhkien sirottelun minne sattuu.
Ei tule eikä tarvitsekaan. Yksin tulin, yksin lähden. Tämä on jo niin nähty.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule eikä tarvitsekaan. Yksin tulin, yksin lähden. Tämä on jo niin nähty.
Et tullut yksin. Äitisi vähintään oli paikalla. Todennäköisesti myös kätilö ja muutakin sairaalahenkilökuntaa.
Itse taas pelkään, että hautajaisiini tulee liikaa ihmisiä. Ahdistaa ajatus kaikista niistä puolitutuista ja etäisistä sukulaisista, anopista, joka ei edes pidä minusta ja muista velvollisuusosallistujista järkyttyneinä itkemässä ja voivottelemassa, miten se niin nuorena ja onpa kauheaa. Haluaisin vain lapseni ja puolisoni sekä vanhempani ja sisarukseni perheineen.
Tota joo, kenet toivoisit tapaavasi hautajaisissasi?