Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytät leivän päällä?

Vierailija
26.10.2021 |

Muutakin kuin ylähuulta.

Oivariini ja juusto kuuluu aina leipääni.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirnuvoita. En syö leipää joka päivä, mutta kun harvoin syön, kirnuvoita siihen sipaisen.

Vierailija
22/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipä jäi ostamatta 3kk ja tutut sanoivat sä olet laihtunut . en itse tajunnutkaan kun vaan kiristin vyötä ajattelin se on venynyt. JA TODELLA OLEN LAIHTUNUT 7KG. 87-80 olen 190cm mies tää oli elämäni paras vahinko. juustot ja kinkut makkarat kyllä syön ja paino vaan putoaa en ole vaakaakaan käyttänyt 25v nyt kyllä seuraan. alan kyllä uskomaan että läski tulee leivästä. oikein diabeeteksen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto ja margariini. Riittää minulle.

Vierailija
24/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ja vaihtelevasti eri vihanneksia. Yleensä myös chiliä, joskus jotain majoneesipohjaista kastiketta, taikka vaikka tomaattitahnaa tuubissa. Mustapippuri on hyvää kaiken kanssa myös, chilin lisäksi.

Avocadosiivut olisivat todella hyviä leivänpäällisiä, mutta jos ostan sellaisen, unohdan sen olemassaolon, kun harvoin on ja menee huonoksi.

Avokadon jätän jääkaappiin keskelle hyllyä, joka on silmien korkeudella, tai jos kypsyys ei vielä kohdillaan, keskelle keittiön ruokapöytää, muuten pääsee unohtumaan, jos ei heti sitä huomaa.

Vierailija
25/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Leikkele ja juusto. Kurkku/paprika/tomaatti/salaatti. Edellä mainitussa järjestyksessä.

Vierailija
26/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisuolaista voita ja toisinaan leikkelettä, yleensä kana tai kalkkuna.

Kana= Naisen haukkuma nimi

Kalkkuna= Vanha nainen

Vierailija
27/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolestrolia alentavaa rasvaa.  Eniten käytän leivän päällä tuoretta kurkkua ja paprikaa.

Toisinaan niitä lihaleikkeitä joissa on sydämen kuva, minkä pitäisi tarkoittaa sitä, että niissä on vähemmän rasvaa ja suolaa, kuin muissa vastaavissa tuotteissa.

Minulla on edelleen kolest. yli suositusten, vaikka olenkin saanut sitä alennettua ruokavaliolla.

Tavallista rasvaa leivän päällä en käytä koskaan.  Ruuan kanssa syömäni leipäviipaleen syön ilman mitään päällysteitä myös ilman rasvaa, silloin vain keitto tai salaatti kastikkeineen on se kyytipoika leivälle.

Aamupalan syön täysjyväleipää tai täysruisleipää, jossa siis tuo kolest.alentava rasva, ja viipale vähärasvaista lihaleikettä sekä tomaattia / kurkkua/ paprikaa.

Iltapalaksi nautin pienen annoksen kauraamaitoon tehtyä kaura tai tarrarihiutaleisiin tehtyä puuroa.

Lorautan siihen pienen tipan ruokaöljyä, pari lusikallista pakastemarjoja.

Ennen olin innokas voileipä ihminen, mutta diabeteksen ja korkean kolestrolin myötä vaihdoin runsaat voileipien syömiset hyvin vähiin.  Niiden tilalla syön pari hedelmää päivisin sekä pienen annoksen puuroa.   Myös marjojen käyttö välipalaksi on lisääntynyt hurjasti.

Juustot ovat tosi rasvaisia leivän päällä.  Mutta yksi yksi rasvainen hyvänmakuinen juustoviipale kerran viikossa sunnuntai aamun aamiaisella ei vaikuta mitään kokonais ruokavalioon.

Oletko saanut laskettua kolesteroliasi noilla tavoilla?

Vierailija
28/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syä iltalapaa.

Vierailija
29/29 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön riisipiirakoita ja kauraleipää. Päälle munavoita, juustoa, kanaleikkelettä, kurkkua, suolakurkkua, keitettyä kananmunaa tai paprikaa. Vähän vaihtelee mitä nyt sattuu kaapissa olla. Joskus harvoin ostan meetwurstia mutta en koskaan kinkkuleikkelettä noin muuten, koska yritän minimoida punaista lihaa ruokavaliossani:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi