Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen keuhkokuume, onko normaalia?

Vierailija
01.01.2015 |

Yksi vuotias sai keuhkokuumeeseen antibiotit maanantaina, keuhkokuvien mukaan kehkokuume. Tulehdus arvot tuolloin normaalit. Korkea kuume alkoi lauantaina. Edelleen kuume huitelee 39 tienoilla ja hengitys rohisee. Kuume laskee panadol burana yhdostelmällä, mutta nousee välissä. Ventoline myös käytössä. Milloin antibiotti alkaa vaikuttaa ja kuume pysyy poissa ilman kipulääkettä? Saa antibiottia 3 x pv.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa huomenna lääkäriin ja kysyä. Meillä ei antibiootti purrut ja jouduttiin osastolle muutamaksi päiväksi antibioottitippaan.

Vierailija
2/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuumeilua keuhkokuumeessa vielä melkein viikko antibioottien alottamisen jälkeen vaikka sain suoneen kolmesti päivässä lääkkeet ja olin osastohoidossa. Eli varmaan ihan normaalia että kuume ei heti laske :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotias. Veisin uudelleen lääkäriin. Mahd heti.

Vierailija
4/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiiotit on väärät, soita huomenna lääkäriin. Minulla laski heti parissa päivässä niin, ettei ollut yhtään kuumetta. Olin sairaalassa suonensisäisiä antibiootteja saamassa, sanoivat, että lasku on merkki siitä, että tehoaa.

Vierailija
5/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienestä kun on kyse niin ei ole. Meillä on ollut keuhkokuumetta vasta 10-vuotiaasta eteenpäin joten oikein tiedä miten neuvoa

Vierailija
6/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nyt heti lääkäriin. Päivytykseen julkiselle tai yksityiselle. Tilanne ei ole normaali. Älä odottele

Vierailija
7/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päivystykseen

Vierailija
8/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin 7v kanssa että kolmen päivän kuluttua pitäisi tapahtua muutosta ja jos ei niin uudestaan lääkäriin. Eli uudestaan lääkäriin!

Vierailija
9/14 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että virusperäinen keuhkokuume niin kuin meilläkin, joten vähän tuuria, tehoaako antibiootit vai ei.

Vierailija
10/14 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan sisälle ja nopeasti!!! T. Sairaanhoitaja ..ei 1 vuotiaan keuhkokuumepotilaan kanssa jäädä arpomaan kotiin. Keuhkokuume on vakava sairaus, jonka seuranta kuuluu lääkärille. Päivystykseen mars, mars!

Vierailija
11/14 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi huolestuttaa ap: tä, koska pienen vauvan kanssa ei todella ole helppo arvioida tilannetta kotioloissa, mutta jos kyse 1 vuotiaan keuhkoista ja keuhkokuumeesta niin lapsen hapetus ei ole varmaankaan ihan hirveän hyvä liman takia. En edes tajua, miksi noin pienelle vain suun kautta antibiootit, vaan tipalla suoneen niin varmasti seurattaisiin lähteekö laskuun ja toimiiko kys.antibiootti. Vie hänet lasten päivystykseen.

Vierailija
12/14 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli keuhkokuume n. kuukausi sitten. mentiin päivystykseen hengenahdistuksen takia ja heti ottivat sisälle kun oli niin tukossa. seuraappa lapsesi hengitystä, käyttääkö esim. kylkivälilihaksia apuna? eli tuleeko kylkiluut vähän näkyviin hengittäessä. jos, niin hengitys on jo tosi työlästä. eli päivystykseen vaan. antibiootti ei tosissaan toimi jos virusperäinen.. :/ toipumista pienelle.

Vierailija
13/14 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi heti päivystykseen.

Vierailija
14/14 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi