Voiko limatulppa olla vihertävää?
Ei tuo limatulppa ole vielä irtoamassa, eikä kahden edellisen lapsen kohdalla ole ollut merkkiäkään limatulpasta, mutta nyt pari kertaa on tullut housuihin pienen pieni nokare/klöntti vihreää limaa. Näyttää about nenästä reväistyltä vaikka poskiontelotulehduksen aikaan. Yleensä lienee kirkasta, mutta voiko olla myös vihreätä jos ei ole tulehdusta eikä siinä ole lapsivettä mukana?
En tiedä saanko neuvolantätiä kiinni ja jos onkin normaalia, niin en jaksaisi millään lääkärissä käydä. Tuloksien tulo kestää kuitenkin..Siis kysyn ensin kokemuksia täältä.
Blues kera pikkukolmosen 37+6
Kommentit (5)
tuli juuri semmoinen vihertävää sitkeää limaa(n.5cm pitkä) 3päivää ennen esikoisen syntymää. Oli ainakin omasta mielestäni limatulppa. Mulla synnytys käynnistyi silloin rv39+1 lapsiveden menolla. Että epäilisin sullakin sen olevan limatulppaa, sulla vaan lähtee se sitten todennäköisesti palasina, voipi olla että synnytys on lähellä!! Tsemppiä sulle matkaan!!
Edelleen jatkuu, nyt menossa rv16+3. Kävin tuolloin rv 8+ antamassa virtsa- ja valkovuotonäytteet, ihan ok olivat, joten en ole asiasta huolissani, vaikka kolmas raskauteni onkin, eikä aiemmin ole tällaista ollut. Kannattaa silti asiasta neuvolassa mainita.
Käyn nyt varmuuden vuoksi labratesteissä, niin ei tarvitse ihmetellä. Olen kyllä lukenut, että joillain limatulppa on vihertävää.
Neuvolantäti sanoi, että joskus voi hapen vaikutuksesta valkovuoto muuttaa väriään. Mulla sitä nyt ei ole näkynyt kuin pari kertaa ihan pienissä määrin, mitä lie sitten on.
Blues kera pikkukolmosen rv 38 tasan
...ja toivottavasti joku Sinulle vastaa joka voisi oikeasti tietää, mutta jos ihan maalaisjärjellä tuota ajattelen, niin ei tuo vihertävä väri kyllä musta ihan normaalilta väriltä kuulosta. Sinuna kyllä soittaisin ja tarkaisin neuvolasta vaikka menisin käymään vastaanotollakin jo pelkästään varmuuden vuoksi...onhan siinä vauvan hyvinvointi kuitenkin kyseessä. Noille viikoille kun olet jo päässyt, niin ei kannata riskeerata. Itse kyllä soittaisin asiasta välittömästi. Mutta tää voi olla tätä ensi odottajan panikointia. Mutta niin kun sanottu, ei ole kokemusta, mutta tuo väri ei kyllä ihan limatulpan väriltä kuulosta.
titi75 rv 12+2 (ultran mukaan 13+6)