Tuleeko teille joskus ulkoiltua kylmä joka ei lähde pois ennen kuin käytte kuumassa suihkussa tai saunassa?
Joskus ruumis ei vain lämpene moneen tuntiinkaan normaalille tasolle vaikka tulee sisälle ja kääriytyy vilttiin tai laittaa paljon päälle. Kylmyys poistuu vasta kun menee kuumaan suihkuun.
Kommentit (11)
Kyllä tulee. Siihen auttaa oikeastaan vain sauna - tai sitten monta tuntia hytisemistä lämpimissä vaatteissa peittojen alla.
Itselle normijuttu, varsinkin jos ulkona tullut liikunnasta tai vaikka renkaiden vaihdosta pieni nahkeus iholle. Tuntuu, että lähes aina vilustun, jos en tuon jälkeen mene kuumaan suihkuun.
Joo, kun työskentelin päiväkodissa, tuo oli ihan tuttu huttu joka päivä iltapäiväulkoilun jälkeen ( paitsi tietysti keväällä/ kesällä. ).
Jep olen samanlainen - lämmönsäätely ei toimi kunnolla. En tiedä onko kyseessä joku hormonaalinen ongelma, vai fyysisempi (esim ruskean rasvan puute). Kylpyamme on kiva.
Ei aina auta suihkukaan. Suihkun jälkeen tulee aina vilu.
Sama vika täällä. Oma niksini on laittaa vaikka vichypulloista lämminvesipulloja pari kolme kappaletta peiton alle kaveriksi.
Myös iltaisin, jos laittaa pulloja sänkyyn ennen iltapesua niin sänky on jo lämmin kun tulee peiton alle. Ihanaa!
Tuo on ollut minulle tuttu ongelma vasta 2 - 3 vuotta. Nytkin juuri hytisen sähköllä toimivan lämpöpeiton alla, joka oli pakko ostaa vuosi sitten. Onko paleleminen pahentunut muilla?
Vierailija kirjoitti:
Jep olen samanlainen - lämmönsäätely ei toimi kunnolla. En tiedä onko kyseessä joku hormonaalinen ongelma, vai fyysisempi (esim ruskean rasvan puute). Kylpyamme on kiva.
samoin täällä termostaattivikainen.
Kerran en meinannut lämmetä saunassakaan. Mies katseli ihmeissään kun tärisin kylmänväreissäni lauteilla. SIis palelin löysyissäkin.
Lopulta menin vain nukkumaan ja nukuin kellon ympäri.
Luulen, että mulla on jotain hermostollista vikaa.
Kyllä!
Just on nyt sellai päällä vaikka lämmin huppari päällä ja olen peiton alla.
T ollot. Jos hiki kuivuu ja tulee kylmä niin se ei lähde pois ilman kuumaa kylpyä
Tai kun nukahtaa tuplapeitteen alle villasukat jalassa.