Olen niin väsynyt että pelkään
..tekeväni jotain lapselleni. En kestä kuunnella tuota itkua.
En ole kahteen viikkoon nukkunut kunnon yöunia ja miehelleni olen sanonut olevani täysin loppuunpalanut, mutta hän ei taida ymmärtää. Jaksamiseni on ihan nollassa.
t. puolivuotiaan äiti
Kommentit (28)
Et mitenkään voi olla loppuunpalanut yhden vauvan kanssa. Mietipä vähän. Sinulla on mieskin. Ei vauvan kanssa pala loppuun. Univelkaa voi olla mutta se ei ole kovin iso ongelma, se menee ohi. Ryhdistäydy ihminen!
Hae apua ennen kuin teet jotain. Soita vaikka lastensuojeluun tai mee lääkäriin. Ja puhu uudestaan miehelles. Nuku päiväunia kun vauvakin nukkuu.
Kolmen lapsen isänä ehdotan että miehesi, lapsesi isä hoitaa välillä pikkuista. edes sen aikaa että voit vähän nukkua tai käydä ihan yksin jossakin.. ottaa sitä niin sanottua omaa aikaa.
Edellinen kommentoija vois ottaa huomioon jotta jotkut ihmiset kestää enemmän ja toiset vähemmän..
Mutta älä hyvä ihminen kohdista lapseen huonoa oloa.. pyydä apua tarvittaessa. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:27"]
Et mitenkään voi olla loppuunpalanut yhden vauvan kanssa. Mietipä vähän. Sinulla on mieskin. Ei vauvan kanssa pala loppuun. Univelkaa voi olla mutta se ei ole kovin iso ongelma, se menee ohi. Ryhdistäydy ihminen!
[/quote]
Mene muualle vittuilemaan idiootti!
Kotimme on sotkuinen ja tuntuu etten saa mitään aikaiseksi vaikka kuinka yrittäisin jaksaa.
Puoliso käy päivisin koulutuksessa ja iltaisin yrittää tehdä työkeikkoja, kun on kotona niin on väsynyt.
En tiedä ymmärtääkö kukaan enkä tiedä kenen puoleen kääntyä. Haluaisin edes pari tuntia levätä rauhassa.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:27"]
[/quote]
Univelka on yleensä se ongelmien alku ja juuri. Ihminen menettää mielenterveytensä kun ei nuku tarpeeksi.
Voisinkohan auttaa. Minulla on myös valvottava vauva mutta soisin apua samassa tilanteessa olevalle. Mistä päin?
Kiitos vinkeistä. Puoliso on paljon poissa kotoa.
En ikimaailmassa halua satuttaa lastani mutta koen vain olevani niin yksin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:40"]Voisinkohan auttaa. Minulla on myös valvottava vauva mutta soisin apua samassa tilanteessa olevalle. Mistä päin?
[/quote]
Itä-Suomesta
No anna sen vaan märistä yksi yö, jolloin nukut itse yhdeksän tunnin yöunet. Ei se siihen kuole ja jaksat itse sen jälkeen olla parempi äiti.
Soita heti huomenna aamulla neuvolaan ja kerro tilanteesi. Olen tehnyt itse saman, kun tuntui että pää leviää käsiin vauvan kanssa. Eihän vauva sitä tahallaan tehnyt, tietenkään, mutta se ei poista sitä etteikö voisi olla raskasta. Jokainen kokee tilanteet omalla tavallaan.
Neuvolassa taatusti ottavat vakavissaan kun kerrot, että olet todella huolissasi jaksamisestasi. Ja tosiaan myös lastensuojeluun voi soittaa, se ei todellakaan meinaa että olisit surkea äiti ja lapsi viedään pois. Heillä on myös resurssinsa perheiden auttamiseen, sitä varten se koko pulju on.
Tsemppiä, ap! Huomenna nousee taas uusi päivä, aivan kuten jokainen aamu.
Soita neuvolaan olisiko saatavilla perhetyöntekijää joka katsoisi vauvaa kun nukut. Harkitse myös avun palkkaamista.on hyvä että tunnistat väsymyksen rajat.
Palkkaa hoitoapua! Herran jestas sentään.
Jospa soitan siis huomenna neuvolaan. Onkohan muita tahoja kuin perhetyöntekijä jotka voisivat auttaa?
-ap
Ala syöttää pullolla tuttelia niin elämäsi helpottuu. Mene nukkumaan aina kun vauva nukkuu. Pois koneelta. Ala tehdä suunnitelmia vauvan laittamisesta päivähoitoon, kouluun tai töihin ja mielekkäästä tekemisestä. Tsemppiä.
Palkkaa hoitoapua! Jos et saa siivottua, palkkaa siivooja. Miten joku voi olla noin avuton??? Minkä "tahon" odotat auttavan?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 18:58"]Palkkaa hoitoapua! Jos et saa siivottua, palkkaa siivooja. Miten joku voi olla noin avuton??? Minkä "tahon" odotat auttavan?
[/quote]
Idiootti. Avun hakemiseen voi olla todella korkea kynnys, koska äideiltä odotetaan supervoimia ja kyllä äidit jaksaa. Lyön pääni pantiksi, että JOKAISELLA äidillä on edes kerran ollut mielessään ettei juuri nyt jaksaisi. Etenkin, jos hoitaa lasta yksin. Oikeasti apua on saatavilla ja sitä saakin, jos vaan itse hakee. Mutta joskus on todella, todella vaikea myöntää muille tai edes itselleen, ettei olekaan niin supermutsi kuin naapurin Raili tai mitä häneltä odotetaan. Se ei ole häpeä, mutta kaltaistesi ihmisten takia sen tuntee häpeälliseksi.
T. Yh-äiti
Täällä on Joensuusta 7-kuukautisen lapsen äiti, jolla pahin väsymys jäänyt juuri taakse. Missä päin itä-Suomea asut? Jos voin, autan mielelläni.
Lisäksi miehesi on autettava sinua! Lapsi on kuitenkin yhteinen projekti! Pyydät miestä valvomaan yhden yön lapsen kanssa ja nukut itse korvatulpat korvilla. Meillä toimi niin että mies ja lapsi olivat täysin eri huoneessa. Toki ihan koko yöhön ei päästy, mutta sain edes neljän tunnin yhtäjaksoisen unipätkän, joka pelasti silloin. Mies kestää kyllä yhden yön, jos sinä muuten hoidat yöt. Lisäksi nukut kun lapsi nukkuu, anna kaaoksen olla. Höllää vaatimustasoa. Siivotkaa miehen kanssa yhdessä, kun on kahdet kädet.
Ap ei hoida yksin. Ja jos on väsynyt, pitää palkata apua. Jos ei jaksa hoitaa, palkkaa hoitoapua. Jos ei jaksa siivota, palkkaa siivoojan. Yksinkertaista.
Mitä odotit? Palkkaa apua kotiin.