Kuvitteletko av:lla keskustelijoille kasvot?
Kysymys ajaa takaa sitä, että kuvitteletko stereotyyppisen av-mamman tietyn näköiseksi? Oletko luonut palstahahmoille ulkonäön päähäsi? Esimerkiksi ikärasismia harrastava kirjoittaja tai ammattivalittaja (en pyydä yksilöistä visiokuvauksia) . Oletko "syventänyt" näihin anonyymeihin kanssakirjoittajiin jonkun stereotyyppisen lookin?
Oma perusstandardi av-mammasta on tummatukkainen silmälasipäinen n. 25-35 v"peruslaihaläski" nainen, joka nojaa tietokoneella oikeaan kyynärpäähän ja ähisee muiden tyhmyydestä vihaisena ja avautuu miehelleen ohimennen kaikesta ärsyttävästä mitä lukee palstalla. En tiedä mistä tämä visio on peräisin, mutta tämmöisinä teidät kaikki nään, eikä auta vaikka lisäisitte viestin perään ikää tai väittäisitte olevanne miehiä.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 17:46"]
Minulla on mielessä sarkastinen ruskeahiuksinen arkisen näköinen mutta huumorintajuinen nainen.
[/quote]
Oletko liittänyt naiseen kasvonpiirteitä? Entä av-mamman ulkonäkö, jos esimerkiksi messuaa läski- tai lapsivihaa? Onko vela-stereotyyppisi erinäköinen tai tyylinen - utelias ap
Minun mielikuvani on seuraavanlainen: Keskipituinen, normaalipainoinen mutta rehevä, rintava, tumma lyhyehkö tukka, ei koruja, pukeutunut mustaan villatakkiin ja farkkuihin, iso kahvimuki kädessä. Ei ihan juntti, eli peruskoulun jälkeen on käyty muutakin kuin amiska, sydämen sivistystä löytyy.
Noh, saatoin kuvailla tässä erään tuttavani, mutta jotenkin tämmöinen mielikuva minulle tulee..
Minulla on mielessä sarkastinen ruskeahiuksinen arkisen näköinen mutta huumorintajuinen nainen.